Gå til innhold

Hvorfor

Anbefalte innlegg

Gjest "90210"
Skrevet

Hvorfor er det så vanskelig å slanke seg / trene / leve sunt om man er alene hele tiden...

Videoannonse
Annonse
Snacky1365380698
Skrevet

Er vel vanskelig uansett det - alene eller ikke. Hadde det vært så sinnsykt lett hadde det vel ikke svært så stort fokus på det som det er i dag.

Gjest "90210"
Skrevet

Er vel vanskelig uansett det - alene eller ikke. Hadde det vært så sinnsykt lett hadde det vel ikke svært så stort fokus på det som det er i dag.

Jeg mener - det er verre når man er alene. Hvorfor?

Skrevet

Jeg synes det er vanskeligere når jeg ikke er alene. Det er lettere å si nei til kake når man bare er seg selv, enn når tre venninner sitter og gumler napoleonskake, mens man selv må nøyes med en gulrot.

Snacky1365380698
Skrevet

Det er davel ikke verre når man er alene! Kan jo på mange vis faktisk være enklere når man er alene; da har man ingen å 'jukse' med, ingen som påvirker gjennom dårlige vaner. Fordi man er to betyr ikke det at begge er sunne og 'hjelper' hverandre. Folk spiser da hva de vil.

Nei, det å være sunn er helt og holdens ens eget ansvar. Det å unnskylde seg ved at man er alene er en patetisk måte å slippe anstrengelsene det faktisk krever for å være sunn.

nattsvermeren1365380995
Skrevet

forstår deg godt,jeg-at det er vanskelig å sette seg mål og nå dem,når en er nedtrykt fra før,og er ensom.har ikke så mye pågangsmot når en er langt nede..

Gjest Mirandolina
Skrevet

Kanskje du mener det er vanskeligere når du er alene, fordi du trøstespiser mere da?

Når man omgåes andre mennesker er det lettere å få bort fokuset fra mat...

nattsvermeren1365380995
Skrevet

du har feil fokus,for å gjøre noe med problemene dine,når du tenker:hvorfor...-det er ikke viktig å vite hvorfor du er slik. sett fokuset på:hvordan er jeg(dagens problem)(skriv opp) og hvordan har jeg lyst til å være(målsettingen)(skriv opp).-og:er det jeg tenker hensiktsmessig i forhold til målet mitt?

Gjest "90210"
Skrevet

du har feil fokus,for å gjøre noe med problemene dine,når du tenker:hvorfor...-det er ikke viktig å vite hvorfor du er slik. sett fokuset på:hvordan er jeg(dagens problem)(skriv opp) og hvordan har jeg lyst til å være(målsettingen)(skriv opp).-og:er det jeg tenker hensiktsmessig i forhold til målet mitt?

Jo, du sier noe der.

nattsvermeren1365380995
Skrevet

Jo, du sier noe der.

ok.:) -også(fortsettelse av d jeg skrev i sted):og det jeg gjør,hjelper det meg faktisk til å nå målet mitt? dette er hentet fra boken. jeg er jo slettes ikke noen ekspert,men prøver å dele det jeg får lærdom om med deg.det er så mye bra i den boken,jeg er ikke ferdig med den ennå. boken heter: Livet er et usikkert prosjekt,forfatter:ingvard Wilhelmsen.kan du allikevel tenke deg å lese den,for de små dryppene jeg kommer med kan ikke måles med å få lest boken.håper du bestemmer deg for det. du orker jo å lese her,på siden:) kanskje du kunne lese bare litt hver dag i den boken da,som en invistering i ditt liv.(dette er ikke en av disse "populære selvhjelpsbøker",som jo i grunnen er skrevet for friske folk)

Skrevet

Jeg syntes det var lettere da jeg var alene.

Det er vanskeligere når jeg har mann og to barn, som absolutt ikke vil spise de sunne greiene jeg kunne tenke meg. Da blir det til at jeg spiser det de vil ha, istedet for å lage flere retter.

Ellers er nattsvermeren inne på noe. Hvorfor ikke invistere i den boken vedkommende anbefaler?

Gjest "90210"
Skrevet

Jeg syntes det var lettere da jeg var alene.

Det er vanskeligere når jeg har mann og to barn, som absolutt ikke vil spise de sunne greiene jeg kunne tenke meg. Da blir det til at jeg spiser det de vil ha, istedet for å lage flere retter.

Ellers er nattsvermeren inne på noe. Hvorfor ikke invistere i den boken vedkommende anbefaler?

Blir i bedre humør om jeg har folk rundt meg... får mer tiltak til å tenke langsiktig. Får mer viljestyrke.

Ja, kanskje jeg kjøper boka.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...