Gå til innhold

Jeg bør trappe ned fleinsoppforbruket

Anbefalte innlegg

Gjest dill dall dompen
Skrevet

Det er viktig å skille mellom farene ved misbruk av hallusinogene

stoffer og det store potensialet disse stoffene har innen medisinsk og

biologisk forskning, sier Christina Sørensen.

Etter at forskning.no for to dager siden omtalte en studie av det

hallusinogene stoffet psilocybin, som blant annet finnes i fleinsopp,

har det kommet inn noen reaksjoner...osv

Videoannonse
Annonse
Gjest "90210"
Skrevet

Du vet ikke hvor man finner sånn sopp? Står merkelig nok ikke oppført i de soppbøkene jeg har kommet over... =)

Skrevet

Du vet ikke hvor man finner sånn sopp? Står merkelig nok ikke oppført i de soppbøkene jeg har kommet over... =)

Det er jo veldig farlig, da. Har du aldri lurt på hvorfor det heter fleinskallet?

Gjest "90210"
Skrevet

Det er jo veldig farlig, da. Har du aldri lurt på hvorfor det heter fleinskallet?

All rus er jo regnet som gift, ja... bare tuller jeg da... tørr ikke engang spise viltvoksende kantarell (eller det jeg tror er det) av frykt for å få i meg noe giftig

Gjest Morsk
Skrevet

hehe, for noen år siden var det oppslag i Adresseavisa om fanger som rusa seg på Fleinsopp de fant i luftegården på Tunga Kretsfengsel. :)

Stemmer nok det. På gressplener i Trøndelag er det mange av dem.

Skrevet

Stemmer nok det. På gressplener i Trøndelag er det mange av dem.

Høres ut osm du har erfaring? :)

Gjest Morsk
Skrevet

Høres ut osm du har erfaring? :)

He..he. Gikk på folkehøgskole i nærheten av Trondheim for en mannsalder siden. Der var det endel jenter som hadde vært i Trondheim på "sopptur".

Resultatet var to på "psykehus" og resten utvist for en måned..

Så slik lærte jeg om dette:)

Gjest "90210"
Skrevet

He..he. Gikk på folkehøgskole i nærheten av Trondheim for en mannsalder siden. Der var det endel jenter som hadde vært i Trondheim på "sopptur".

Åssen kan det straffes da? Ingen skal jo liksom vite åssen de ser ut, i og med at de ikke står oppført i soppbøker.

Gjest Morsk
Skrevet

Åssen kan det straffes da? Ingen skal jo liksom vite åssen de ser ut, i og med at de ikke står oppført i soppbøker.

Tja..ikke vanskelig å finne bilde på nettet i hverfall.

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt at de tør. Jeg har også sett hvordan folk har blitt etter å ha prøvd seg fram med den soppen.

Gjest "90210"
Skrevet

Tja..ikke vanskelig å finne bilde på nettet i hverfall.

den heter visst "liberty cap" på engelsk.. artig!

Gjest Morsk
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt at de tør. Jeg har også sett hvordan folk har blitt etter å ha prøvd seg fram med den soppen.

Javisst. Akutt psykose er slett ikke uvanlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...