Gå til innhold

Paranormale opplevelser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja det er jo sant det da :D

Men når gjenstander beveger seg kan det være åndene...energiene som beveger dem...

Men det kan også være mennesker som beveger gjenstander..ved hjelp av tankekraft.

"Men det kan også være mennesker som beveger gjenstander..ved hjelp av tankekraft"

Det har aldri skjedd på denne jord i virkeligheten. Men fantasi er er greit så lenge det kalles fiksjon.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 83
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

12

• sheba

7

• Tonette

3

• kaffepiken

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Mirandolina
Skrevet

"Men det kan også være mennesker som beveger gjenstander..ved hjelp av tankekraft"

Det har aldri skjedd på denne jord i virkeligheten. Men fantasi er er greit så lenge det kalles fiksjon.

Hørt om telekinetiske evner?

Gjest Mirandolina
Skrevet

Men hvis du velger å ikke tro på det,er det helt greit for meg....

Jeg har faktisk selv fått lyspærer til å eksplodere...

Og faktisk..på mange psykiatriske avdelinger skjer dette ofte,og lyspærene må skiftes ofte,det er pga telekinetiske krefter/evner....

Skrevet

Hørt om telekinetiske evner?

Ja, men ingen har enda utført telekinese under kontrollerte forhold.

At noen har "hørt om at noen har gjort det" er ikke nok.

Faktisk har det aldri skjedd.

Skrevet

Og faktisk..på mange psykiatriske avdelinger skjer dette ofte,og lyspærene må skiftes ofte,det er pga telekinetiske krefter/evner....

Men det er langt igjen til å gjenta det under kontrollerte forhold. Det har aldri skjedd.

Gjest Mirandolina
Skrevet

Men det er langt igjen til å gjenta det under kontrollerte forhold. Det har aldri skjedd.

Kjære deg,det har skjedd...

Gjest Mirandolina
Skrevet

Hvis du setter deg inn i "dette" og leser noen bøker om temaet,vil du bli forundret over så mye som faktisk har skjedd...helt fra 1800 tallet :)

Skrevet

Kjære deg,det har skjedd...

Javel. Da kan de vinne 1 mill US$. Ingen har vunnet dem enda, selv om premien har stått urørt i snart 20 år. Flere tusen har prøvd, men ingen har kunnet vise noe overnaturlig. Derimot har det krydd av luringer og forstyrrede mennesker.

Telekinese er det mest prøvde trikset, men -alle- har feilet.

Hvis det er tilfelle, så må det da finnes EN ENESTE som kan gjøre det mens noen ser på? Men nei, det har ikke skjedd enda. De har alle gått glipp av premien.

Gjest Mirandolina
Skrevet

Javel. Da kan de vinne 1 mill US$. Ingen har vunnet dem enda, selv om premien har stått urørt i snart 20 år. Flere tusen har prøvd, men ingen har kunnet vise noe overnaturlig. Derimot har det krydd av luringer og forstyrrede mennesker.

Telekinese er det mest prøvde trikset, men -alle- har feilet.

Hvis det er tilfelle, så må det da finnes EN ENESTE som kan gjøre det mens noen ser på? Men nei, det har ikke skjedd enda. De har alle gått glipp av premien.

Men hør da...jeg kjenner en dame som har opplevd mye i USA,der løftet de et ark ved tankekraft,det svevde i luften.

Kan garantere at det ikke er tull :)

Og du,det må jeg jo si i samme slengen,kanskje evnene forsvinner om de bruker dem på den måten,til egen vinning..

Bra ingen har klart det enda,for de som prøver er tydeligvis ute etter penger,ikke etter å hjelpe folk.

Hvorfor bevise det?

Alt kommer for en dag en gang :)

Skrevet

Hvis du setter deg inn i "dette" og leser noen bøker om temaet,vil du bli forundret over så mye som faktisk har skjedd...helt fra 1800 tallet :)

Jeg syns den kuleste var han tryllekunstneren som lurte en stålskive under kaffekopper og hadde en magnet innoperert i hånda. Han utgav seg for å kunne telekinese. Han ble avslørt av at de som kontrollerte alltid bl a strødde jernspon på bordet nettopp for å avsløre magneter. Han nektet å utføre trikset sitt på det bordet, og fikk dermed ikke premien. Han ville heller ikke klart å lure kontrollrørene (med skiva si) som selv var tryllekunstnere. Han trodde feikatig at de var vanlige folk.

Gjest Mirandolina
Skrevet

Jeg syns den kuleste var han tryllekunstneren som lurte en stålskive under kaffekopper og hadde en magnet innoperert i hånda. Han utgav seg for å kunne telekinese. Han ble avslørt av at de som kontrollerte alltid bl a strødde jernspon på bordet nettopp for å avsløre magneter. Han nektet å utføre trikset sitt på det bordet, og fikk dermed ikke premien. Han ville heller ikke klart å lure kontrollrørene (med skiva si) som selv var tryllekunstnere. Han trodde feikatig at de var vanlige folk.

Ha ha..ja den var jo god da,godt forsøk :D

Gjest Mirandolina
Skrevet

Men tror du på paranormale opplevelser?

F.eks at ånder kan få strykejern til å fyke gjennom rommet?

Skrevet

Men hør da...jeg kjenner en dame som har opplevd mye i USA,der løftet de et ark ved tankekraft,det svevde i luften.

Kan garantere at det ikke er tull :)

Og du,det må jeg jo si i samme slengen,kanskje evnene forsvinner om de bruker dem på den måten,til egen vinning..

Bra ingen har klart det enda,for de som prøver er tydeligvis ute etter penger,ikke etter å hjelpe folk.

Hvorfor bevise det?

Alt kommer for en dag en gang :)

På villmarksmessa for mange år siden skulle tre berømte vannletere med ønskekvist finne vann i en av tre pappkartonger. Det klarte de ikke, rett og slett fordi de ikke visste hvilken kartong vannet var i. De var på forhånd enige i eksperimentet. Det var ganske utrolig å høre bortforklaringene fra dem etterpå. Mange lo foraktfullt.

Man trenger forøvrig ikke ønskekvist for å finne vann. Det kan hvem som helst lære av en ekspert sånn noenlunde på et par timer med et geologisk kart. Med litt erfaring går det som en drøm, bare med vanlige øyne og kunnskap. Ønskekvist er mer spennende liksom.

Skrevet

Men tror du på paranormale opplevelser?

F.eks at ånder kan få strykejern til å fyke gjennom rommet?

Jeg vil gjerne se det. Men jeg er lett å lure. En helt ekte sitron forsvant rett foran øynene mine i en mesterillusjonists hender. Han utga seg ikke for noe annet enn "kunstner". Jeg ble temmelig forskrekket.

Gjest Mirandolina
Skrevet

På villmarksmessa for mange år siden skulle tre berømte vannletere med ønskekvist finne vann i en av tre pappkartonger. Det klarte de ikke, rett og slett fordi de ikke visste hvilken kartong vannet var i. De var på forhånd enige i eksperimentet. Det var ganske utrolig å høre bortforklaringene fra dem etterpå. Mange lo foraktfullt.

Man trenger forøvrig ikke ønskekvist for å finne vann. Det kan hvem som helst lære av en ekspert sånn noenlunde på et par timer med et geologisk kart. Med litt erfaring går det som en drøm, bare med vanlige øyne og kunnskap. Ønskekvist er mer spennende liksom.

Du har rett,man trenger ikke ønskekvist....

Der det er vann kommer det blå energi opp,men det er ikke alle som kan se det..

Kjenner en som påviser vann,og det er seriøst...mange har fått hjelp til å påvise vann.

Personen var også i Afrika og påviste vann,men hva hjalp det?

De hadde ikke utstyr til å få opp vannnet med.

Gjest Mirandolina
Skrevet

Jeg vil gjerne se det. Men jeg er lett å lure. En helt ekte sitron forsvant rett foran øynene mine i en mesterillusjonists hender. Han utga seg ikke for noe annet enn "kunstner". Jeg ble temmelig forskrekket.

Ja,det var jo merkelig...

Det finnes mange illusjoner,noen vet om dem,andre ikke...

Gjest Mirandolina
Skrevet

Men du tror vel alt er energi?

Det er jo vitenskapelig bevist.

Gjest Aina E
Skrevet

Har du? Det med lyspærene?

Jeg er litt frustrert her, skjønner du. Jeg får lyspærer til å eksplodere hver gang jeg er deppa, eller sinna. Når det er sterke følelser i sving.

Det er faktisk veldig plagsomt... Det er sånn at jeg må ut og sjekke gulvet for glasskår før barna får lov å stå opp om morran.

Det er litt skummelt også når glassplintene står i veggen bare fordi jeg åpner en dør.

Hva kan man gjøre med det, tror du?

Skrevet

Du har rett,man trenger ikke ønskekvist....

Der det er vann kommer det blå energi opp,men det er ikke alle som kan se det..

Kjenner en som påviser vann,og det er seriøst...mange har fått hjelp til å påvise vann.

Personen var også i Afrika og påviste vann,men hva hjalp det?

De hadde ikke utstyr til å få opp vannnet med.

James Randy har skrevet bøker om disse menneskene og avslørt hundrevis som svidlere og forstyrrede mennesker.

Uri Geller er f eks en middelmådig tryllekunstner med dårlige triks, men mange tror på han selv om mange andre har gjort de samme triksene på egenhånd uten noe overnaturlig.

Skrevet

Ja,det var jo merkelig...

Det finnes mange illusjoner,noen vet om dem,andre ikke...

Vær oppmerksom på at illusjoner er ikke det samme som trolldom.

illusjon (av lat. illudere, narre, føre bak lyset), innbilning, sansebedrag, jf. illudere. illusorisk, innbilt, som bygger på illusjoner. illusjonist, tryllekunstner; men også drømmer, fantast (dvs. en som lever i illusjonenes verden).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...