Gå til innhold

Jeg sto og røyket utenfor en restaurant i kveld..

Anbefalte innlegg

Gjest Mirandolina
Skrevet

Joda, f.eks. en søppelkontainer som aldri blir henta;)

Ja ja :)...phu!

Videoannonse
Annonse
  • Svar 83
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

18

• Lurveline

7

• sheba

4

• Tonette

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest sjokka
Skrevet

Jeg synes røyking er noe svineri, men det får være grenser for overfølsomhet. Neste gang foreslår jeg at du blåser røyk i ansiktet på vedkommende samtidig som du fjerter så det braker.

Heheh, skulle gjort det. Noe så snerpete har jeg aldri før vært med på!!! Eller jo det har jeg, men nesten aldri i alle fall!!!

Skrevet

Da hadde jeg blitt dritsur da. Det er litt synd at man ofte i slike situasjoner blir helt perplekse først etterpå kommer på alle de gode kommentarene.

Men akkurat her tror jeg faktisk jeg hadde klart og lirt av meg noe...kanskje ikke noe velfundert og morsom..., men et eller annet relativt spydig:)

Skrevet

Jeg er faktisk så sensitiv til tider. Spesielt hvis jeg er forkjøla eller i ferd med å bli det.

Husker en gang vi var på ferie og vi spilte minigolf. Plutselig kjente jeg at jeg fikk vondt i halsen. Jeg kikket etter om det var noen som røykte i nærheten, og ble overrasket da den eneste som røykte der stod på andre siden av banen.

Jeg merker også når det røykes i bilen foran meg.

Det er helt pyton å ikke tåle røyk, og jeg er lykkelig over alle røykelover, for det gjør det litt mer levelig for meg.

Men jeg har aldri gått til det skritt å be en røyker flytte seg, jeg har heller lidd i stillhet, eller flyttet meg vekk fra situasjonen. Jeg vet jo hvor hårsåre røykere er hvis man sier noe.

Tenk på hvor ille denne jenta faktisk har det, før du hisser deg opp.

Du bør heller beundre henne for å tørre å si ifra.

Gjest innlevelse eller ikke
Skrevet

"døra inn til restauranten var jo lukket, og det er jo fredags kveld"

Tror du virkelig en dør inn til en restaurant er lukket igjen en hel fredagskveld? Nei sannsynligheten er stor for at folk kommer og går ganske jevnlig. Og hver gang døra åpnes, blåser røyken rett inn i restauranten, dersom noen har stilt seg rett utenfor og står og røyker.

Syns dette er et nokså opplagt eksempel på hvordan enkelte røykere (eller ganske mange, hvis man ser av svarene nedenfor) ikke forstår hvor ubehagelig røyk er for dem som ikke røyker.

Jeg syns det var fint at du hørte på hva hun sa og flyttet deg lenger bort fra døra. Det burde være en selvfølge.

Skrevet

Hvorfor er det alltid røykerne som skal bli bortvist?

Hun kunne jo f.eks satt seg lengre inne i lokalet?!

Gjest sweet mint
Skrevet

Nå hentydet du til deg selv?? jeg kan ringe for deg jeg, sånn at du blir henta på mandag om de har tid nå i fellesferien;)

Jeg har ingen problemer med å rydde vekk røykere:)

Skrevet

Ja, det har jeg gjort mange ganger, men folk tror jeg er asosial da, som forlater vennene mine for å gå til et sted det er lettere å puste.

Synes denne jenta var tøff jeg, som turde å si ifra!

Skrevet

Men uansett måtte denne jenta gå forbi røykeren - siden denne sto rett utenfor (?) inngangsdøra...

Gjest ANTI-sigarett
Skrevet

Det skulle bare mangle at hun sa fra! Hun blir faktisk syk av sigarettrøyken! Det blir jo som om noen hadd sluppet ut en gass i lufta som du fikk forkjølelse av! Skal vedde på at du hadde sagt fra da du også!!TENK DEG LITT OM OG TA LITT HENSYN!

Gjest jeg vet!
Skrevet

Det skulle bare mangle at hun sa fra! Hun blir faktisk syk av sigarettrøyken! Det blir jo som om noen hadd sluppet ut en gass i lufta som du fikk forkjølelse av! Skal vedde på at du hadde sagt fra da du også!!TENK DEG LITT OM OG TA LITT HENSYN!

Lufta er for alle!

Og offentlige plasser er det de er - offentlige!

Før et totalt røykeforbud som gjelder fri luft kommer har du ingenting du skulle ha sagt!

Gjest Princess Peach
Skrevet

Jeg røyker selv, men jeg hadde blitt temmelig flau hvis jeg plaget noen med røyken min. Hadde ikke blitt sur hvis noen ba meg om å flytte meg, skulle bare mangle.

Gjest sweet mint
Skrevet

Jeg røyker selv, men jeg hadde blitt temmelig flau hvis jeg plaget noen med røyken min. Hadde ikke blitt sur hvis noen ba meg om å flytte meg, skulle bare mangle.

Endelig en fornuftig røyker. De fleste er egoistiske.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Endelig en fornuftig røyker. De fleste er egoistiske.

Det er vel ille nok at jeg raserer mine egne lunger om jeg ikke skulle forurense lufta for andre også.

Jeg røyker stort sett bare sammen med andre røykere, hvis ikke spør jeg om det er ok at jeg røyker.

Skrevet

Applaus til deg :-)

Skrevet

Plage noen inne på en restaurant, innenfor vegg og en lukket dør?

"......................................"

Skrevet

Det er vel ille nok at jeg raserer mine egne lunger om jeg ikke skulle forurense lufta for andre også.

Jeg røyker stort sett bare sammen med andre røykere, hvis ikke spør jeg om det er ok at jeg røyker.

"Jeg røyker stort sett bare sammen med andre røykere, hvis ikke spør jeg om det er ok at jeg røyker."

Å spørre om det er ok om man røyker er ikke spesiellt sympatisk - det er normal folkeskikk.

"......................................"

Skrevet

For det første, så skrev vedkommende at h*n var utenfor restauranten, og at døren var igjen. Altså, vedkommende kan ikke ha merket det.

For det andre, så er det faktisk lov å røyke i friluft. Er man allergisk mot røyk, så er det faktisk ens eget problem. Man kan hverken forlange eller forvente at andre skal ta spesielle hensyn til deg i friluft.

"....................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...