Gå til innhold

Jeg sto og røyket utenfor en restaurant i kveld..

Anbefalte innlegg

Gjest Princess Peach
Skrevet

Plage noen inne på en restaurant, innenfor vegg og en lukket dør?

"......................................"

Jeg vet jo ikke hva slags plager og reaksjoner folk får av sigarettrøyk. Og hvis trådstarteren sto like ved inngangsdøra og røyket, så vil det jo sive inn litt røyk i lokalet når folk går inn og ut.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 83
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

18

• Lurveline

7

• sheba

4

• Tonette

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Princess Peach
Skrevet

"Jeg røyker stort sett bare sammen med andre røykere, hvis ikke spør jeg om det er ok at jeg røyker."

Å spørre om det er ok om man røyker er ikke spesiellt sympatisk - det er normal folkeskikk.

Ja? Har jeg antydet noe annet?

Skrevet

Men uansett måtte denne jenta gå forbi røykeren - siden denne sto rett utenfor (?) inngangsdøra...

Hun kom frivillig ut og pustet inn røyken hun var allergisk mot...for å si ifra at hun var allergisk... Hadde det vært krise for henne med et viff av røyk, så hadde hun vel blitt syk når hun gikk ut og klaget? Og hvis det ikke var nok til å gjøre henne syk, så vil hun heller ikke bli syk av å gå forbi noen som røyker.

"......................................."

Skrevet

Ja? Har jeg antydet noe annet?

Nei, men det ble sagt at du var en så sympatisk røyker her. Og jeg kommenterte at disse tingene ikke er annet enn obligatorisk folkeskikk.

"........................................"

Gjest Princess Peach
Skrevet

Nei, men det ble sagt at du var en så sympatisk røyker her. Og jeg kommenterte at disse tingene ikke er annet enn obligatorisk folkeskikk.

"........................................"

Kanskje de ikke er vant til at folk utviser folkeskikk, vettu. :)

Skrevet

"døra inn til restauranten var jo lukket, og det er jo fredags kveld"

Tror du virkelig en dør inn til en restaurant er lukket igjen en hel fredagskveld? Nei sannsynligheten er stor for at folk kommer og går ganske jevnlig. Og hver gang døra åpnes, blåser røyken rett inn i restauranten, dersom noen har stilt seg rett utenfor og står og røyker.

Syns dette er et nokså opplagt eksempel på hvordan enkelte røykere (eller ganske mange, hvis man ser av svarene nedenfor) ikke forstår hvor ubehagelig røyk er for dem som ikke røyker.

Jeg syns det var fint at du hørte på hva hun sa og flyttet deg lenger bort fra døra. Det burde være en selvfølge.

"enkelte røykere (eller ganske mange, hvis man ser av svarene nedenfor) ikke forstår hvor ubehagelig røyk er for dem som ikke røyker."

Ååå.....dakal.....må du lukte på noe som ikke lukter godt...? Dakal. Jeg røyker ikke, men skulle jeg gått rundt og jamret og klaget over vonde lukter, så er det jaggu mye annet som er minst like påtrengende som sigarettrøyk.

Ærlig talt - det er utrolig få av de som påstår at de er "allergiske" mot røyk, som faktisk _er_ allergiske.

"...................................."

Skrevet

Kanskje de ikke er vant til at folk utviser folkeskikk, vettu. :)

Mulig. Jeg har også hørt mange klage på slemme røykere etc., mens selv så har erfaringen min vært at stort sett ingen fyrer opp en røyk uten at de vet om det er greit/lov.

Røyk er ikke allright - det er hevet over ehver tvil. Men det er helt fantastisk hvor barnslig sytende og klagete mange ikke-røykere er.

Gjest Princess Peach
Skrevet

"enkelte røykere (eller ganske mange, hvis man ser av svarene nedenfor) ikke forstår hvor ubehagelig røyk er for dem som ikke røyker."

Ååå.....dakal.....må du lukte på noe som ikke lukter godt...? Dakal. Jeg røyker ikke, men skulle jeg gått rundt og jamret og klaget over vonde lukter, så er det jaggu mye annet som er minst like påtrengende som sigarettrøyk.

Ærlig talt - det er utrolig få av de som påstår at de er "allergiske" mot røyk, som faktisk _er_ allergiske.

Unnskyld, men å si at sigarettrøyk bare er noe som "lukter vondt" er faktisk ikke helt riktig. Det er en giftig røyk, og det kan være mange grunner til at folk ikke tåler det. Det må gå an å ha litt empati her.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Mulig. Jeg har også hørt mange klage på slemme røykere etc., mens selv så har erfaringen min vært at stort sett ingen fyrer opp en røyk uten at de vet om det er greit/lov.

Røyk er ikke allright - det er hevet over ehver tvil. Men det er helt fantastisk hvor barnslig sytende og klagete mange ikke-røykere er.

Jo, det er sant. Men hvis de har en grunn til å klage og er greie på det, så har jeg ikke noe imot å bli spurt om å flytte meg eller stumpe røyken.

Det mest irriterende er fanatiske eks-røykere som bruker enhver anledning til å påpeke hvor forferdelig det er med folk som røyker. :P

Skrevet

Så lenge de synes det er plagsomt med røyklukt, er det vel ille nok, etter mitt syn.

Jeg er ikke allergisk, men føler meg uvel av røyklukt.

Skrevet

Det bør ikke være til sjenanse for andre.

"Det bør ikke være til sjenanse for andre."

For enkelte, så er det til "sjenanse" at de vet at det finnes noen som røyker i verden. Så ille er det med enkelte, og slikt skal man selvfølgelig ikke respektere.

Folk som går forbi et røykerom to ganger om dagen, og kjenner lukten innenfra, og som så driver lobbyvirksomhet for å få fjernet røykerommet - hva feiler slike halvpsykopater?

Gjest Princess Peach
Skrevet

For enkelte, så er det til "sjenanse" at de vet at det finnes noen som røyker i verden. Så ille er det med enkelte, og slikt skal man selvfølgelig ikke respektere.

Folk som går forbi et røykerom to ganger om dagen, og kjenner lukten innenfra, og som så driver lobbyvirksomhet for å få fjernet røykerommet - hva feiler slike halvpsykopater?

Ja, for ENTEN elsker man jo røyk, eller så HATER man det og vil helst tvangsflytte alle røykerne til Sibir.

Finnes det noen mellomting i din verden?

Skrevet

Det går godt an å være så allergisk mot røyk at man får ubehag når det røykes like utenfor døra, men du gjorde ikke noe galt. Du var i din fulle rett til å røyke.

Noe annet hadde det vært om du var hennes gjest, og sto på hennes veranda og røykte. Da ville det vært naturlig å be deg ta hensyn dersom røyken sivet inn.

Selv kjenner jeg det godt hvis naboen røyker på sin balkong, men jeg sier ingenting og har ingen rett til å klage.

Noen kan reagere slik f. eks. på parfyme, men man har ingen rett til å be de parfymerte forlate lokalet eller heisen eller hva det måtte være.

Jeg synes ikke hun burde ha sagt noe. Man må også være klar over at røykende mennesker begynner å føle seg rimelig fredløse etter hvert.

Gjest sweet mint
Skrevet

Enig, men folk som står og nirøyker inne i busskuret når det regner. *gøsj*

Skrevet

Men uansett måtte denne jenta gå forbi røykeren - siden denne sto rett utenfor (?) inngangsdøra...

Hvorfor skal man gå ut av lokalet for å komme lengre inn i det? ;o)

Skrevet

Ja, det har jeg gjort mange ganger, men folk tror jeg er asosial da, som forlater vennene mine for å gå til et sted det er lettere å puste.

Synes denne jenta var tøff jeg, som turde å si ifra!

Kan ikke dine venner også sette seg lengre inne i lokalet? Man kan jo velge en plass lengre inn i utgangspunktet så slipper man å tenke på event. røykere utenfor døra.

Skrevet

Det skulle bare mangle at hun sa fra! Hun blir faktisk syk av sigarettrøyken! Det blir jo som om noen hadd sluppet ut en gass i lufta som du fikk forkjølelse av! Skal vedde på at du hadde sagt fra da du også!!TENK DEG LITT OM OG TA LITT HENSYN!

Ja for guds skyld alle dere som er forkjøla, hold dere hjemme så ikke vi andre blir smitta! ;o)

Gjest au pair
Skrevet

Jeg røyker selv, men jeg hadde blitt temmelig flau hvis jeg plaget noen med røyken min. Hadde ikke blitt sur hvis noen ba meg om å flytte meg, skulle bare mangle.

Tror det er tulleinnlegg, jeg.

Skrevet

Tror det er tulleinnlegg, jeg.

Har ikke noe å si så lenge alle debatterer sak og ikke person.

Skrevet

Ja, for ENTEN elsker man jo røyk, eller så HATER man det og vil helst tvangsflytte alle røykerne til Sibir.

Finnes det noen mellomting i din verden?

"Finnes det noen mellomting i din verden?"

He-heh. Så hissig? Min verden har vel egentlig ikke annet enn mellomting. Men det er morsomt å sette ting litt på spissen overfor folk som befinner seg på det ene eller det andre ytterpunktet :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...