Gå til innhold

Jeg sto og røyket utenfor en restaurant i kveld..

Anbefalte innlegg

Gjest Princess Peach
Skrevet

Jeg reagerer på parfyme, i den betydning at jeg _hater_ parfymestinkende kvinnfolk (og after shave-stinkende menn). :-)

"........................................"

Ja, det er ekkelt når det kommer en bedøvende parfymesky fra noen. Men jeg blir ikke SYK av det.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 83
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

18

• Lurveline

7

• sheba

4

• Tonette

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

"Jeg ser du presiserer at mange ikke er det, men vi er da en fin gjeng som har problemet."

Sikkert. Men det er nå engang slik at allergikere (heldigvis) er i mindretall. Når det gjelder røyk, så er det mange som går rundt og sier at de er allergiske, når sannheten er at de er ikke mer allergiske enn at de ikke liker lukten. Og slike folk er gjerne de samme som blir "sjenert" av den viten at det finnes noen i verden som røyker.

"For alt vi vet kunne denne jenta være venninnen til en dårlig astmatiker. Vi vet ikke, og vi vet heller ikke hvordan hun formulerte seg."

Selvføgelig ikke. Og jeg vet heller ikke omstendighetene her, etc.

"Jeg hadde nok ikke spurt om forflytting selv, men om døren gikk mye opp, så kan jeg forestille meg at det var mulig å bli tett av det."

Uten tvil. Men det er et faktum at det røykes utenfor dørene til puber og andre utesteder, punktum. Da bør man ikke plassere seg ved trekket fra en dør hvis man er allergisk. Her var det én person som røyket, men i mange tilfeller er det både ti og tolv personer som står og røyker utenfor til enhver tid. Da er det faktisk allergikeren som sitter rett innenfor døren sitt problem at h*n er allergisk, og vedkommende har da selv ansvar for å ikke være der.

"Om det ikke regnet eller var noe stor sak å flytte seg ti meter fra døren, ser jeg ikke helt det store problemet."

Enig i det. I prinsippet, selvfølgelig.

"...................................."

Opp til en av fem barn i Oslo har astma. Tallene er selvsagt litt lavere for voksne, men de er høyere enn man skulle tro. De fleste asmatikere plages av røyk.

Skrevet

Jepp, du får si det til Prozak. :)

Tja, jeg ser det sånn at de som reagerer på tobakksrøyk også reagerer på annen røyk, fra bål f.eks. Ikke nødvendigvis giften som du skriver.

Skrevet

Tja, jeg ser det sånn at de som reagerer på tobakksrøyk også reagerer på annen røyk, fra bål f.eks. Ikke nødvendigvis giften som du skriver.

My point exactly. Det er snakk om røyk og/eller lukt.

"........................................"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...