Gå til innhold

Finnes det pepper i pepperkaker?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes pepperkakeoppskrifter med pepper.

Men de fleste er uten.

Gjest "90210"
Skrevet

ettersom pepperfabrikanten og ingefærfabrikanten er den samme, så vil jeg anta at det gjelder som med nøtter: "kan inneholde spor av pepper".

Skrevet

"Og til slutt i gryta slepper man til slutt en teskje pepper - og så rører man omkring og heller deigen på ei fjøl." ;o)

Skrevet

Det er både og, er ikke sikker på om det er i min oppskrift. Det er pepper i peppernøtt da. Er du i julestemning allerede?-)

Skrevet

japp! Ingen pepperkaker uten pepper!!

Da blir det jo bare kaker...

Hei forresten :-)

Skrevet

I den oppskriften jeg bruker så er det det.

Skrevet

Det gjør det i noen. Jeg har flere oppskrifter på pepperkaker, og noen inneholder pepper, noen ikke. Under den ene oppskriften står det at hvis ungene klager over det manglende pepperet, kan man jo bare putte litt i allikevel.

Skrevet

Da har jeg en moralsk sekser på Trivial Pursuit-spørsmåla i Dagbladet. Der var nemlig svaret at nei, det skal ikke være pepper i pepperkaker. Særlig logisk...

Så med andre ord, full pott på meg, og bare fem riktige på Berit Bjølgen fra Noregs Småbrukarlagsungdom. Som sikkert dessuten hadde juksa og sett på fasiten. Hvorfor skulle hun ellers svare at det ikke er pepper i pepperkaker?

Skrevet

japp! Ingen pepperkaker uten pepper!!

Da blir det jo bare kaker...

Hei forresten :-)

Hei ja:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...