Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som er skikkelig kvass og ekkel. Hver gang jeg møter henne så finner hun feil med meg og bemerker dem. Og er sydig og ekkel og sier det rett ut. Sånn er hun mot alle da, men jeg føler hun er sånn spes mot meg. Og alt skal være så prektig hos henne og hennes "barn" (mitt søskenbarn som er noen år yngre enn meg).

Så hver gang jeg møter henne får jeg syrlige kommentarer, små stikk osv. Har av og til endt i småkrangel, men hun er ekspert i å vri seg unna. Det har endt i at jeg ikke vil møte henne lenger. Og jeg egentlig ikke vil til hennes familie i selskap mer heller. Min bror tar totalt avstand fra henne...

vet ikke egentlig hvordan jeg skal ta henne heller. Noen tips? Skal jeg bare utelukke henne totalt? Egentlig vet jeg at hun vil meg alt godt, men på mange måter er hun en bitch..også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Egentlig burde du vel overse henne, men har du forsøkt med skryt til henne?? hehehe mener ikke at jeg ikke forstår din reaksjon, sier dette kun som et eksperiment:)

mest sannsynlig blir hun "satt ut";) får du denne reaksjonen kan du vel konkludere med at hun er en som vil kontrollere, sier ikke psykopat i samme setning, men det er vel nærliggende, akkurat som pappaen min:)

Been there, done that!

Gjest Neverknows
Skrevet

Kjenner typen, det samme har mine unger gjort mot sin tante (vendt ryggen altså).

Skikkelig fuc*ing bitch-kjærring, kansje dere har samme tante, høhø...

hjertebarnet
Skrevet

Hadde jeg vært deg, ville jeg satt meg ned og skrevet et kort brev til henne, og forklart (så saklig du kan) hvordan du opplever at hun er. Og deretter si at dette aksepterer du ikke lenger. Og at inntil hun blir istand til å oppføre seg normalt høflig, vil du ikke ha kontakt med henne mer.

Å fortsette å ha kontakt med en person som oppfører seg slik, er ikke bra for deg eller noen. Dessuten trenger hun nok en tilbakemelding der noen setter klare grenser for henne. Da får hun i det minste en sjans til å se hva hun gjør og endre det, hvis hun vil.

Der og da vil hun helt sikkert reagere med forsvar, men bare gjør som du sier du, og trekk deg totalt vekk. Kanskje hun med årene vil ta til vett likevel.

Skrevet

Usaklig svar fra meg, men dog:

Er denne tanta di mi svigermor, tru!?

Skrevet

Kanskje neste gang hun sier noe stygt så sier du " Det var ikke pent sagt", også forlater du rolig åstedet slik at hun får tenkt seg litt om uten å gå i forsvar e.l.

Eller nå må du passe munnen din litt.

Bare et forslag

Skrevet

Jeg har ei slik gammeltante. Jeg har valgt å holde meg laaangt unna henne (og jeg er ikke den eneste i slekta)

Gjest hun vil bare hjelpe
Skrevet

Kanskje du trenger å rettes på, og at hun ser det?

Gjest Debra irl
Skrevet

For å komme høyere opp, må man ha noen å stå på.

Alt er nok ikke så rosenrødt der i gården som hun vil ha det til.

Si som en av de andre sa, når hun setter i gang at: "Det var ikke noe fint sagt". Og så gå. Det setter henne på plass, uten at du har vært ufin, men fått markert deg.

Skrevet

Jeg hadde tidligere en kollega som oppførte seg som din tante. Det var mange på jobben som mislikte ham, og som snakket bak ryggen på han.

Jeg kom godt overens med ham, fordi jeg oppdaget at det var ikke noe vondt i ham. Han bare tenkte seg ikke om når han snakket alltid. Tror ikke han helt forsto at han kunne såre andre med sine uttalelser. Så hvis han sa noe til meg, f.eks at han kommenterte at jeg hadde lagt på meg, så sa jeg at han burde ikke kommentere andres vekt, fordi de kunne bli såret av sånne kommentarer.

Kanskje din tante bare er ubeteksom og ikke sjønner at du blir såret av hennes oppførsel. I såfall bør du si ifra. Når hun sier sin mening, så får du si din.

Hun blir kanskje litt lang i masken med en gang, hvis hun ikke er vant til at du sier ifra, men det har hun bare godt av.

Skrevet

Jeg har også ei sånn tante...

Jeg har valgt å bryte kontakten, orker ikke mer.

Snacky1365380698
Skrevet

Jeg hadde tidligere en kollega som oppførte seg som din tante. Det var mange på jobben som mislikte ham, og som snakket bak ryggen på han.

Jeg kom godt overens med ham, fordi jeg oppdaget at det var ikke noe vondt i ham. Han bare tenkte seg ikke om når han snakket alltid. Tror ikke han helt forsto at han kunne såre andre med sine uttalelser. Så hvis han sa noe til meg, f.eks at han kommenterte at jeg hadde lagt på meg, så sa jeg at han burde ikke kommentere andres vekt, fordi de kunne bli såret av sånne kommentarer.

Kanskje din tante bare er ubeteksom og ikke sjønner at du blir såret av hennes oppførsel. I såfall bør du si ifra. Når hun sier sin mening, så får du si din.

Hun blir kanskje litt lang i masken med en gang, hvis hun ikke er vant til at du sier ifra, men det har hun bare godt av.

Ja, jeg har også vært borti slike mennesker. Man tror det liksom ikke før man er der selv at noen folk ikke skjønner at det de sier er upassende/sårende. For de fleste er det jo åpenbart hva som 'passer seg og ikke', men man skal ikke undervurdere ulikhetene mennesker besitter.

Helt enig med deg. Det å prøve å si fra er verdt et forsøk.

Gjest abrahamsen
Skrevet

Når hun er ferdig med sine reprisalier så spør du; Var det noe mer negativt du ville fortelle om meg før jeg går?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...