Gå til innhold

Det som skjer i midtøsten-bryr det deg?

Anbefalte innlegg

Gjest Sspøørrssmmåål
Skrevet

Alle virker likegyldig, og det påvirker ikke meg heller.

Litt sjokkerende hva man venner seg til etterhvert, er det ikke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja jeg bryr meg om hva som skjer i Midt-Østen. Jeg støtter selvfølgelig palestinerne.

Gjest Sspøørrssmmåål
Skrevet

Jo, det er trist. Og veldig farlig.

Klart det er kjempetrist, men jeg klarer ikke å suge det innover i meg. Sånt har dessverre blitt dagligdags.

Gjest iiiuiu
Skrevet

Ja, jeg følger intenst med. Har venner og bekjente fra dette landet.

En familie er nettopp kommet hjem og en småbarnsfamilie er der nede nå...Følger med på dødstallene og hva UD gjør med de som vil ut derfra. Synes at de reagerer seint med å få folk som vil ut ut. Sverige er allerede begynt...

Gjest Debra irl
Skrevet

Det bryr meg. Jeg er til tider veldig engstelig og blir redd for hvordan dette skal utvikle seg. MEN jeg har aldri klart å sette med så utrolig nøye inn i situasjonen, jeg får litt følelsen av Alle mot Alle. Så jeg kan sikkert virke uvitende, men jeg er ikke uinteressert.

Gjest knarp
Skrevet

Ja, det bryr meg.

Etter å ha vært nær en endelig fred, har militante muslimer på nytt ødelagt for fred.

Synd at dem muslimske majoriteten ikke har greid å stoppe terroristene.

Nå har Israel intet annet valg enn å tilintetgjøre dem for godt. Nå må krigen få gå til en endelig løsning.

Gjest Sspøørrssmmåål
Skrevet

Ja, det bryr meg.

Etter å ha vært nær en endelig fred, har militante muslimer på nytt ødelagt for fred.

Nå har Israel intet annet valg enn å tilintetgjøre dem for godt. Nå må krigen få gå til en endelig løsning.

Men mange uskyldige, barn og kvinner går med i dragsuget.

Er det ok?

Gjest knarp
Skrevet

Men mange uskyldige, barn og kvinner går med i dragsuget.

Er det ok?

Det er synd.

Men noen ganger må en betale en svært høy pris.

Under D-dagen i Normandie beregnet en at 90% av fallskjermstyrkenne som ble sluppet førtse dag ville miste livet.

På lang sikt kan tapne bli større om en ikke slår til med stor kraft nå.

ikke fast nick
Skrevet

Litt sånn både/og. Vet ikke helt hva jeg mener om konflikten, men mener i hvert fall at her har begge parter både skyld og et ansvar for å rydde opp. Jeg er av den oppfatningen at der religion blandes med politikk (især islam), der blir det aldri fred.

Skrevet

Ja, det bryr meg.

"Endelig løsning"? Det var det ordet nazistene oppfant da de kvittet seg med jødene.

Tenk litt på hva slags ord du bruker. Eller du kanskje nettopp gjør det?

Skrevet

Bryr meg? Jo, det gjør vel det. Jeg følger med, ihvertfall. Det er jo i ferd med å eskalere.

"......................................."

Skrevet

Ja, det bryr meg.

"Nå har Israel intet annet valg enn å tilintetgjøre dem for godt. Nå må krigen få gå til en endelig løsning."

Sagt som av en god, gammeldags fascist. Heldigvis er ikke engang det israelske militæret så ekstreme som du er.

"........................................."

Skrevet

Ja jeg bryr meg om hva som skjer i Midt-Østen. Jeg støtter selvfølgelig palestinerne.

*LOL* Du _støtter_ palestinerne? Du støtter altså en styrende terrororganisasjons rett til å kidnappe og drepe folk, og israels plikt til ikke å reagere?

Enhver som fullt ut og ensidig støtter den ene siden i denne konflikten viser at de ikke har skjønt særlig mye, spør du meg.

"........................................"

Gjest GarthBrooks
Skrevet

nei..folk bryr seg om billigere sprit, og høyere trygder..

derfor er vi fortapt.

Skrevet

Jeg bryr meg, men jeg må ærlig innrømme at jeg ikke forstår så mye av det som foregår. Jeg har heller ikke satt meg inn i midtøstenkonflikten.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er klart det bryr meg.

Det burde bry alle voksne mennesker.

Skrevet

Jeg bryr meg, men begriper ikke hva de egentlig holder på med der nede :(

Gjest togli
Skrevet

Ja, jeg bryr meg... Det er ille at det har gått så langt. Det hadde vi vel ikke trodd den gangen Arafat og Rabin mottok fredsprisen. Jeg tenkte iallefall at det nok ville ordne seg da, men det var antagelig naivt tenkt :-(

Skrevet

Jeg kjenner jeg blir skikkelig irritert på Israel. Irritert på fanatiske Hizbolla og Hamas. Og synes synd på de som ønsker fred.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...