Gjest Calóni Skrevet 15. juli 2006 Skrevet 15. juli 2006 Hvor kjøper jeg sånn beige guffe til å polere sølv med? Dagligvarebutikk? Og dersom det er sånt som finnes "overalt", hvor finner jeg det billigst? 0 Siter
GoodTimes Skrevet 15. juli 2006 Skrevet 15. juli 2006 Det er i alle dagligvarebutikker. Må du ha det billigste, når det varer i tre år, minst? Hvor ofte pusser du sølv? Det varer og varer, man bruker jo nesten ingenting på hver skje eller sølje eller hva det nå er. Det er ikke store forskjellen i pris på de forskjellige merkene. Har du virkelig aldri pusset sølv før? 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 15. juli 2006 Skrevet 15. juli 2006 Det er i alle dagligvarebutikker. Må du ha det billigste, når det varer i tre år, minst? Hvor ofte pusser du sølv? Det varer og varer, man bruker jo nesten ingenting på hver skje eller sølje eller hva det nå er. Det er ikke store forskjellen i pris på de forskjellige merkene. Har du virkelig aldri pusset sølv før? Takk for svar, fant det i dagligvarebutikken Jeg har pusset sølv, men aldri kjøpt sølvpussemiddel selv, derfor hadde jeg ikke peiling. But now I know 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 15. juli 2006 Skrevet 15. juli 2006 Det er i alle dagligvarebutikker. Må du ha det billigste, når det varer i tre år, minst? Hvor ofte pusser du sølv? Det varer og varer, man bruker jo nesten ingenting på hver skje eller sølje eller hva det nå er. Det er ikke store forskjellen i pris på de forskjellige merkene. Har du virkelig aldri pusset sølv før? Men siden du først virker så erfaren : Jeg driver og skal pusse et par sølvsmykker. Er ikke smykket virkelig "rent" før det absolutt ikke kommer noe sort på kluten når jeg gnir med sølvpussen? 0 Siter
GoodTimes Skrevet 15. juli 2006 Skrevet 15. juli 2006 Men siden du først virker så erfaren : Jeg driver og skal pusse et par sølvsmykker. Er ikke smykket virkelig "rent" før det absolutt ikke kommer noe sort på kluten når jeg gnir med sølvpussen? Egentlig nei. Dvs ordentlig blankt/rent når ikke mer svart. Men du gir deg jo når du syns det er rent/blankt nok! 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 15. juli 2006 Skrevet 15. juli 2006 Egentlig nei. Dvs ordentlig blankt/rent når ikke mer svart. Men du gir deg jo når du syns det er rent/blankt nok! Det er to armbånd og et halskjede jeg pusser, og der blir det jo liksom så mye "kriker og kroker" at det er vel umulig å få helt rent.. 0 Siter
GoodTimes Skrevet 15. juli 2006 Skrevet 15. juli 2006 Det er to armbånd og et halskjede jeg pusser, og der blir det jo liksom så mye "kriker og kroker" at det er vel umulig å få helt rent.. Jeg pleier å putte en fyrstikk(ende) inn i pussekluten og pirke i de verste krinklene! Etterpå kan du vaske det i varmt vann og børste litt ekstra med gammel tannbørste. Det har jeg riktignok bare gjort med gamle sølvskjeer med mange krinkler og kroker, da ... 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 15. juli 2006 Skrevet 15. juli 2006 Jeg pleier å putte en fyrstikk(ende) inn i pussekluten og pirke i de verste krinklene! Etterpå kan du vaske det i varmt vann og børste litt ekstra med gammel tannbørste. Det har jeg riktignok bare gjort med gamle sølvskjeer med mange krinkler og kroker, da ... Takk for tips! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.