Gå til innhold

Sølvpussemiddel

Anbefalte innlegg

Gjest Calóni
Skrevet

Hvor kjøper jeg sånn beige guffe til å polere sølv med? Dagligvarebutikk? Og dersom det er sånt som finnes "overalt", hvor finner jeg det billigst?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er i alle dagligvarebutikker. Må du ha det billigste, når det varer i tre år, minst? Hvor ofte pusser du sølv? Det varer og varer, man bruker jo nesten ingenting på hver skje eller sølje eller hva det nå er.

Det er ikke store forskjellen i pris på de forskjellige merkene.

Har du virkelig aldri pusset sølv før?

Gjest Calóni
Skrevet

Det er i alle dagligvarebutikker. Må du ha det billigste, når det varer i tre år, minst? Hvor ofte pusser du sølv? Det varer og varer, man bruker jo nesten ingenting på hver skje eller sølje eller hva det nå er.

Takk for svar, fant det i dagligvarebutikken :)

Jeg har pusset sølv, men aldri kjøpt sølvpussemiddel selv, derfor hadde jeg ikke peiling. But now I know :)

Gjest Calóni
Skrevet

Men siden du først virker så erfaren ;) :

Jeg driver og skal pusse et par sølvsmykker. Er ikke smykket virkelig "rent" før det absolutt ikke kommer noe sort på kluten når jeg gnir med sølvpussen?

Skrevet

Men siden du først virker så erfaren ;) :

Jeg driver og skal pusse et par sølvsmykker. Er ikke smykket virkelig "rent" før det absolutt ikke kommer noe sort på kluten når jeg gnir med sølvpussen?

Egentlig nei. Dvs ordentlig blankt/rent når ikke mer svart.

Men du gir deg jo når du syns det er rent/blankt nok!

Gjest Calóni
Skrevet

Egentlig nei. Dvs ordentlig blankt/rent når ikke mer svart.

Men du gir deg jo når du syns det er rent/blankt nok!

Det er to armbånd og et halskjede jeg pusser, og der blir det jo liksom så mye "kriker og kroker" at det er vel umulig å få helt rent..

Skrevet

Det er to armbånd og et halskjede jeg pusser, og der blir det jo liksom så mye "kriker og kroker" at det er vel umulig å få helt rent..

Jeg pleier å putte en fyrstikk(ende) inn i pussekluten og pirke i de verste krinklene!

Etterpå kan du vaske det i varmt vann og børste litt ekstra med gammel tannbørste. Det har jeg riktignok bare gjort med gamle sølvskjeer med mange krinkler og kroker, da ...

Gjest Calóni
Skrevet

Jeg pleier å putte en fyrstikk(ende) inn i pussekluten og pirke i de verste krinklene!

Etterpå kan du vaske det i varmt vann og børste litt ekstra med gammel tannbørste. Det har jeg riktignok bare gjort med gamle sølvskjeer med mange krinkler og kroker, da ...

Takk for tips! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...