Gjest ukjent maler Skrevet 15. juli 2006 Skrevet 15. juli 2006 Har tenkt å male om skapdørene på kjøkkenet. Her ikke malt noe særlig før, og fikk råd i malingsbutikken om å vaske med salmiakk, pusse med sandpapir, og så male. Men nå sier en venninne av meg at jeg skal pusse først og deretter vaske med salmiakk. Hva er riktig rekkefølge? 0 Siter
Hawkwind Skrevet 15. juli 2006 Skrevet 15. juli 2006 Jeg ville vasket med salmiakk først (løser opp fettstoffer og slikt), og deretter pusset (tar vekk ujevnheter, gir bedre feste for maling). Husk endelig å pusse med svært finkornet sandpapir da ;-) 0 Siter
NeaNoor Skrevet 15. juli 2006 Skrevet 15. juli 2006 Vask først, puss etterpå. I allefall om man skal tro på disse: http://www.hushjemhage.no/hus/hus_vedl_hagemobler.htm 0 Siter
Gjest ukjent maler Skrevet 15. juli 2006 Skrevet 15. juli 2006 Jeg ville vasket med salmiakk først (løser opp fettstoffer og slikt), og deretter pusset (tar vekk ujevnheter, gir bedre feste for maling). Husk endelig å pusse med svært finkornet sandpapir da ;-) Takk for svar begge to! Var det jeg også mente var riktig. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 15. juli 2006 Skrevet 15. juli 2006 Du skal jo ikke gni fett og smuss inn i dørene, så vask først. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.