Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Juli06

Jeg klarer ikke å slå meg til ro med at alt er helt normalt og at det ikke er noe som er galt. Dette er en helt ny situasjon for meg og det var ikke helt planlagt dette her...

Jeg er altså 4 uker på vei. Testet positivt på fredag.

Er det altså helt normalt og veldig vanlig med blødninger i form av brun utflod og smerter i magen konsentrert kun på venstre side i uke 4? Det er mest vondt når jeg sitter eller ligger. Når jeg står eller går kjenner jeg ingenting. Av og til får jeg kraftige stikninger i venstre side. Det er også vondt når jeg trykker på det aktuelle området.

Jeg er veldig bekymret for at jeg skal ha blitt gravid utenfor livmoren. Jeg er kanskje bare hypernervøs, men bekymringen min er veldig reell...

Veldig takknemlig for svar!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/238592-uke-4/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo en mulighet det du skriver om gravid utenfor livmoren.

Jeg synes du skal ta en tur til fastlegen, det er gratis siden det omhandler svangerskap, og få tatt blodprøver. Det er det eneste man får gjort så tidlig. Hadde mistanke om det samme, men UL gjøres fra uke 6, fikk jeg til svar fra gynekologen.

De tar da blodprøve over en liten periode, jeg tok annenhver dag i totalt 6 dager, og deretter leses resulatet av. Stiger Hcg som normalt kan du anser man at alt er ok, er det liten stigning er det indikasjon på noe galt.

Ulempen er at det gjerne tar en uke fra blodprøven er tatt til resultatet kommer og da er du jo i uke 6 likevel. Men fastlegen kan sikkert klemme på magen og gi deg et evt beroligende svar så lenge?

Jeg vet hvor frustrerende det er å ikke vite! Det er altså normalt med litt blødning, men ikke sterke smerter, og særlig ikke kun på ene siden.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/238592-uke-4/#findComment-1839891
Del på andre sider

Gjest togli

Det er normalt å ha mensmurringer og også stikninger konsentrert til den ene eller begge sidene i starten av svangerskapet. Blødninger er det også endel som har.

Hvis det er snakk om _smerter_, tror jeg at jeg ville kontaktet legen mht evt svangerskap utenfor livmoren, ja. Er det vondt når du trykker på eggstokken der smerten kommer fra?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/238592-uke-4/#findComment-1840013
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...