Gå til innhold

Lørdagsmiddag?

Anbefalte innlegg

Gjest soljenta_83
Skrevet

Noen som har forslag til hva jeg kan lage til middag i kveld? Noe godt,men må helst også være bittelitt sunt .. Er på slankern ;))

Videoannonse
Annonse
Gjest Princess Peach
Skrevet

I dag skal jeg ha stekt kylling og ris, med tzatziki og salat til. Godt og sunt. :)

Gjest soljenta_83
Skrevet

I dag skal jeg ha stekt kylling og ris, med tzatziki og salat til. Godt og sunt. :)

Hørtes godt ut :)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Hørtes godt ut :)

Det var det. *mett* :)

Gjest Mirandolina
Skrevet

Hva med lørdagspizza..grandiosa,med salat til?

Det er jammie :)

Og det har kommet mange gode og sunne vegetar pizzaer nå.

Gjest soljenta_83
Skrevet

Hva med lørdagspizza..grandiosa,med salat til?

Det er jammie :)

Og det har kommet mange gode og sunne vegetar pizzaer nå.

Er litt lei frossenpizzaer for tida :) Men takk for forslag :) Tenkte litt på moussaka, men er det veldig usunt? Noen gode oppskrifter noen?

Skrevet

Idag hadde vi stekt kalkunfilet, pommes frites, Bretagne kyllingssaus og en god salat til middag. Det var riktig godt.

Skrevet

Er litt lei frossenpizzaer for tida :) Men takk for forslag :) Tenkte litt på moussaka, men er det veldig usunt? Noen gode oppskrifter noen?

Moussaka er ikke usunt. Det er da bare poteter/aubergine, litt grønnsaker og kjøttdeig. Bruk evt. karbonadedeig og ikke bruk fett når du steker.

Gjest soljenta_83
Skrevet

Moussaka er ikke usunt. Det er da bare poteter/aubergine, litt grønnsaker og kjøttdeig. Bruk evt. karbonadedeig og ikke bruk fett når du steker.

Hvordan er de ferdigpakkene?Best å lage selv?

Gjest Mirandolina
Skrevet

Okey :)

Det er vel ikke usunt,har vel noe med mengden du spiser å gjøre.

Uff,nei det er ikke lett å finne på hva man skal spise..

Men kylling,ris og salat er jo godt..

Skrevet

Ferdigpakkene tror jeg aldri jeg har laget moussaka av før. Hjemmelaget inneholder nok i alle fall mindre salt. Jeg går alltid for hjemmelaget.

Skrevet

Det er poteter i ferdigpakkene i stedet for auberginer. Jeg synes det for så vidt blir godt, men det smaker ikke egentlig moussaka.

Det samme kan sies om moussaka på Egon. Den er faktisk kjempegod, med tsatsiki og gresk salat til, men det smaker ikke moussaka slik man får den i Hellas, og slik den blir når man lager den fra bunnen av med auberginer etc.

Skrevet

Ferdigpakkene tror jeg aldri jeg har laget moussaka av før. Hjemmelaget inneholder nok i alle fall mindre salt. Jeg går alltid for hjemmelaget.

Pst... har du ei oppskrift, kanskje? *smiler*

Skrevet

Ferdigpakkene er kjempe gode de, men de inneholder mye salt, men ekke så farlig på en lørdag!

Men alt er jo best hjemmelaget!

Gjest soljenta_83
Skrevet

Har du en god oppskrift? Vet jeg kan søke etter en,men er greit å få en oppskrift som er utprøvd :o)

Skrevet

Pst... har du ei oppskrift, kanskje? *smiler*

Det er en kjempefin oppskrift på moussaka på matprat.no.

Den pleier jeg å bruke. Men jeg skyller ikke av igjen saltet fra aubergineskivene, jeg lar salt og pepper sitte på. Det er gøy å steike skiver av auberginer i olje, for oljen forsvinner nesten med en gang.

Du trenger flere auberginer, jeg bruker i alle fall 1 pr. person.

Skrevet

Den pleier jeg å bruke. Men jeg skyller ikke av igjen saltet fra aubergineskivene, jeg lar salt og pepper sitte på. Det er gøy å steike skiver av auberginer i olje, for oljen forsvinner nesten med en gang.

Takk!

Gjest soljenta_83
Skrevet

Hva med taco?

Spurte kjæresten min,og taco falt visst veldig i smak i dag :) Så da blir det taco i kveld.

Gjest soljenta_83
Skrevet

Blir taco i dag,men den oppskriften må prøves ut en dag :) Takk

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...