Gå til innhold

Frukt, hard eller myk?

Anbefalte innlegg

Gjest trultemor26
Skrevet

Jeg driver og eksperimenterer innen fruktens verden om dagen, mest pga lillemor sånn at hun skal få smake nye smaker og frukter.

Mange frukter kjenner jeg ikke til og vet derfor ikke hvordan de skal være.

Mango, f.eks skal den være myk eller hard? I butikken i dag var nesten alle myke, sånn ordentlig myk når jeg tok på de, kjentes nesten ut som tempur-madrass-stoff.. Andre ganger har de vært harde har jeg lagt merke til. Hva er riktig? Når er de modne?

Videoannonse
Annonse
hare1365380455
Skrevet

De skal vel ikke være for harde. Men heller ikke FOR myke.... Kjøp og smak! :)

Gjest trultemor26
Skrevet

De skal vel ikke være for harde. Men heller ikke FOR myke.... Kjøp og smak! :)

Men jeg vet jo ikke åssen Mango skal smake?? Jeg spiser nesten aldri frukt jeg, en banan og en mandarin i ny og ne liksom.

hare1365380455
Skrevet

Men jeg vet jo ikke åssen Mango skal smake?? Jeg spiser nesten aldri frukt jeg, en banan og en mandarin i ny og ne liksom.

Har du smakt fersken? Kan kanskje minne bittelitt på fersken i "mykhet" eller hva jeg nå skal si...:)

Skrevet

De skal være rimelig myke

Skrevet

Mango skal være ganske myk, men ikke sånn at den "svupper" når du trykker på den.

Den skal smake kjempegodt!!!

Skrevet

De er modne når de er litt myke, men jeg liker dem best når de er harde. Da er de syrlige og gode, når de er modne er de mye søtere.

Gjest trultemor26
Skrevet

Mango skal være ganske myk, men ikke sånn at den "svupper" når du trykker på den.

Den skal smake kjempegodt!!!

Jeg har gitt henne mango før, og den var steinhard! Stusset litt da alle i butikken i dag var myke. Så jeg ga henne en umoden mango jeg da. Det var jo ikke meningen da.

Skrevet

Jeg har gitt henne mango før, og den var steinhard! Stusset litt da alle i butikken i dag var myke. Så jeg ga henne en umoden mango jeg da. Det var jo ikke meningen da.

Det er jo ikke så lett da. Vi er jo ikke akkurat vokst opp på mangoer her i Norge...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...