Gå til innhold

Holdbarhet på juice

Gjest ikke akkurat noen stor juicedrikker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge holder åpnet juice seg egentlig i kjøleskapet. Jeg har to kartonger som har stått der en måneds tid. *kremt* De lukter normalt. Tør jeg å drikke dem?

Fortsetter under...

Gjest svigermor
Skrevet

*Tør jeg å drikke dem?

Kan vi vite hva du tørr? Stikk huet i sanda.

Gjest trultemor26
Skrevet

*Tør jeg å drikke dem?

Ehh..? Noen som kjeder seg i kveld??

Gjest svigermor
Skrevet

Ehh..? Noen som kjeder seg i kveld??

Ja, det må det være.

Gjest juciyfruit
Skrevet

Farlig å smake på dem er det neppe, særlig hvis de lukter normalt.

Selv drikker jeg ikke juice som har vært åpnet i mer enn 10-14 dager.

Skrevet

*Tør jeg å drikke dem?

Stikk hue i sanda sjøl. Du forsto hva jeg mente.

Annonse

nattsvermeren1365380995
Skrevet

Farlig å smake på dem er det neppe, særlig hvis de lukter normalt.

Selv drikker jeg ikke juice som har vært åpnet i mer enn 10-14 dager.

er du helt på styr! 5 dg er grensen

Skrevet

Har mamma reist på ferie?

Nei

Skrevet

Ei ukes tid, maks...

Takk for svar! Vet du hva som skjer med den siden det ikke anbefales å drikke den når den har stått en stund? Gjærer den? Den lukter og ser helt normal ut.

Skrevet

Etter et par dager drikker ikke jeg den lenger. Den blir seig og ekkel.

Gjest svigermor
Skrevet

Stikk hue i sanda sjøl. Du forsto hva jeg mente.

Han sjøl dreit seg ned på ei fjøl.

Annonse

Skrevet

De holder seg en ukes tid. Bare smak du, jeg er temmelig sikker på at du spytter fort ut igjen. :o)

Skrevet

De holder seg en ukes tid. Bare smak du, jeg er temmelig sikker på at du spytter fort ut igjen. :o)

Jeg har egentlig blitt ganske overbevist om at jeg ikke vil smake. :-)

Snacky1365380698
Skrevet

Jeg har egentlig blitt ganske overbevist om at jeg ikke vil smake. :-)

Står det ikke på juicekartongen med liten skrift en eller annen plass at anbefalt holdbaret i kjøleskap er ca 1 uke når den er åpnet? Mener jeg har lest det en gang på en eller annen juicekartong. Bare let godt :)

Skrevet

Står det ikke på juicekartongen med liten skrift en eller annen plass at anbefalt holdbaret i kjøleskap er ca 1 uke når den er åpnet? Mener jeg har lest det en gang på en eller annen juicekartong. Bare let godt :)

Det gjør det, men det er så mange ting som har for kort holdbarhetsdato. Egg for eksempel.

Skrevet

Det gjør det, men det er så mange ting som har for kort holdbarhetsdato. Egg for eksempel.

Hvis du kakker egget i stykker og lar hvite og plomme stå i et fat så lufta kommer til så holder ikke egget seg i mndsvis heller. :o)

Hadde juicekartongen din vært uåpnet hadde sannsynligvis juicen vært like god, men lufta gjør at den raskt blir dårlig. Kjøp heller halvliterskartonger.

Gjest Calóni
Skrevet

Har mamma reist på ferie?

Tar jeg helt feil, eller var det du som tidligere i dag kommenterte at det var mange krasse svar her i dag? ;)

Snacky1365380698
Skrevet

Joda, du har rett i det. Men forskjellen på en uke og en mnd er _tre_ uker. Tviler på at de bommer så mye på antagelsen om holdbarheten. Men hvis du er i tvil er det jo bare å slurpe i vei. Du finner fort svaret, da :=)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...