Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom til å tenke på det når jeg leste Åsemors innlegg om Araknofobi..

Bare lurer på hva dere har fobi for?

JEg har fobi for edderkopper..og..tro det eller ei..isbiter!

Men det er kanskje så sjeldent at det ikke finnes noe ord for det? ;)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 128
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lurveline

12

• Lillemus

9

• carma

7

• jaime

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg har fobi mot slanger. Før klarte jeg ikke se det på TV engang, nå går det litt bedre.

Edderkopper sjenerer meg ikke.

Gjest trultemor26
Skrevet

På hvilken måte er du redd isbiter?

Kjenner en som er livredd ballonger.

Jeg selv er vel ikke redd, men synes maneter er ekstremt ekle og jeg får litt panikk hvis jeg kommer borti en når jeg svømmer. Da er det om å gjøre å komme seg til land igjen uten å bevege seg i frykt for å komme borti den igjen.

Så hvis jeg skulle gjort noe "jeg gjør hva som helst" så må det ha vært å svømme i et vann fullt av maneter (ikke brennmaneter da, de gjør jo bare vondt, OG er sykt ekle).

Gjest nicole40
Skrevet

Jeg har fobi mot hoggorm og brune/svarte/alskens snegler.Føler jeg skal kaste opp bare ved synet.Brekket meg da jeg skulle prøve å plukke og hive vekk en brunsnegl utenfor her.

Skrevet

Edderkopper ute gjør meg ingenting, men jeg er ikke overbegeistret for dem innendørs nei. Er kjæresten til stede får han ta seg av dem, det er mannfolkjobb, men er jeg alene må jeg jo. Er de små tar jeg dem i et papir, er de store er støvsugeren min venn. :o)

Men noen skikkelig fobi har jeg ikke for noe tror jeg. Kanskje mot å kjøre bil selv...? Jo, min kjøreskrekk kan nok kanskje kalles en fobi. Men jeg elsker å sitte på da, gjerne på lange bilturer!

Skrevet

Jeg selv er vel ikke redd, men synes maneter er ekstremt ekle og jeg får litt panikk hvis jeg kommer borti en når jeg svømmer. Da er det om å gjøre å komme seg til land igjen uten å bevege seg i frykt for å komme borti den igjen.

Så hvis jeg skulle gjort noe "jeg gjør hva som helst" så må det ha vært å svømme i et vann fullt av maneter (ikke brennmaneter da, de gjør jo bare vondt, OG er sykt ekle).

Sånn har jeg det også. Æsj!

Skrevet

Da vi var små pleide vi å bade i fjæra og avhngig av strøm og vindretning hendte det at fjæra var full av glassmaneter / koppklyser og det hendte nok at vi hadde koppklysekrig og kastet dem etter hverandre.... *Hehe*

Skrevet

Edderkopper ute gjør meg ingenting, men jeg er ikke overbegeistret for dem innendørs nei. Er kjæresten til stede får han ta seg av dem, det er mannfolkjobb, men er jeg alene må jeg jo. Er de små tar jeg dem i et papir, er de store er støvsugeren min venn. :o)

Men noen skikkelig fobi har jeg ikke for noe tror jeg. Kanskje mot å kjøre bil selv...? Jo, min kjøreskrekk kan nok kanskje kalles en fobi. Men jeg elsker å sitte på da, gjerne på lange bilturer!

Redsel for å kjøre bil kalles amaxofobi.

Gjest Calóni
Skrevet

Sprøytespisser. Om jeg ser bilde av en sprøytespiss i en bok eller et blad skvetter jeg til og snur meg vekk.

Kjenner jeg blir i dårlig form om jeg ser på en sprøytespiss, spesielt i det øyeblikket den forsvinner inn i huden *grøsse*

Men jeg vil heller få satt en sprøyte på meg selv, og se bort, enn å måtte SE på at noen andre får en sprøyte. Så det er synet av det som er det verste.

Og jeg vet ikke om det kan kalles en fobi, men jeg -klarer- ikke å sove uten klær på. Jeg må ha lange ermer og ben på pysjen. Det hender jeg kan bruke t-skjorte (men fortsatt pysjbukse) om det tipper over 30 grader, men jeg føler meg helt naken uten full pysj.

Skrevet

Sånn at jeg kan nesten ikke røre i en isbit..og iallefall ikke ha en isbit i glasset. Får jeg den i munnen..da..!

Får noia om det ligger isbiter i fryseren, og jeg kommer borti..helt sykt!

Gjest Calóni
Skrevet

Redsel for is kalles faktisk pagofobi.

Hva kalles sprøytespissfobi, da? :D

Skrevet

Redsel for å kjøre bil kalles amaxofobi.

*Googler* Jøss! Du har jo rett jo! Litt stilig egentlig at jeg plutselig har fått en diagnose! ;o)

Skrevet

Redsel for is kalles faktisk pagofobi.

Hehe..seriøst? Hva du kan..!

Skrevet

Jeg er redd edderkopper og grøsser litt av høyhest.

Gubben er redd frosker, slanger og rotter ;) Han liker heller ikke ballonger.

Skrevet

Hva kalles sprøytespissfobi, da? :D

Trypanofobi.

Skrevet

*Googler* Jøss! Du har jo rett jo! Litt stilig egentlig at jeg plutselig har fått en diagnose! ;o)

Selv har jeg xanthophobia ;o)

Skrevet

Selv har jeg xanthophobia ;o)

Du kødder nå? Ingen kan vel ha angst for en farge!?

Skrevet

Jeg er redd edderkopper og grøsser litt av høyhest.

Gubben er redd frosker, slanger og rotter ;) Han liker heller ikke ballonger.

Hva er høyhest? Et det det samme som langskank eller stankelbein?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...