Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Angelica :o)
Skrevet

Jeg har fobi mot fulger og mot å bli innelåst. (Klaus)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 128
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lurveline

12

• Lillemus

9

• carma

7

• jaime

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1153001745' post='3210151]

Fobi mot fugler = Ornithofobi

Skrevet

Tror ikke jeg har noen spesielle fobier.

Er ikke redd for dyr, høyder eller trange rom iallfall.

Er mer redd for å gjøre feil som kan føre til at jeg skader meg. Er defor veldig pysete på ski f.eks. Kan det kalles en fobi?

Også er jeg redd for å holde tale, men det er fordi jeg blir så nervøs at jeg ikke klarer å si det jeg skal, og så føler jeg meg som en idiot etterpå.

Tidligere hadde jeg sprøyteskrekk, men den har jeg overvunnet. Greide til og med å sette sprøyter på meg selv en periode, da jeg var nødt for det. Var veldig stolt over meg selv da. Utrolig hva man klarer når man ikke har noe valg.

Skrevet

Fobi mot fugler = Ornithofobi

Stakkars meg.. Tror du det finnes en forening for oss? ;)

Signaturelle
Skrevet

Jeg er seriøst livredd slanger. Så redd at jeg ikke tør å gå alene nederst i hagen, og der er det bare plen og ikke farlig i utgangspunket. Flat hage, uten busker. Har blitt bitt av huggorm

Signaturelle
Skrevet

Redsel for is kalles faktisk pagofobi.

Hva er skummelt med is? Hva slags is forresten? Is som is på vannet, eller som i iskrem?

Signaturelle
Skrevet

Jeg har fobi mot hoggorm og brune/svarte/alskens snegler.Føler jeg skal kaste opp bare ved synet.Brekket meg da jeg skulle prøve å plukke og hive vekk en brunsnegl utenfor her.

Da kan du komme hit og plukke 700 + diarefargede 15 cm iberiasnegler om dagen

Skrevet

Tror ikke jeg har noen spesielle fobier.

Er ikke redd for dyr, høyder eller trange rom iallfall.

Er mer redd for å gjøre feil som kan føre til at jeg skader meg. Er defor veldig pysete på ski f.eks. Kan det kalles en fobi?

Også er jeg redd for å holde tale, men det er fordi jeg blir så nervøs at jeg ikke klarer å si det jeg skal, og så føler jeg meg som en idiot etterpå.

Tidligere hadde jeg sprøyteskrekk, men den har jeg overvunnet. Greide til og med å sette sprøyter på meg selv en periode, da jeg var nødt for det. Var veldig stolt over meg selv da. Utrolig hva man klarer når man ikke har noe valg.

"Er mer redd for å gjøre feil som kan føre til at jeg skader meg. Er defor veldig pysete på ski f.eks. Kan det kalles en fobi?"

Jepp, det kalles for traumatofobi.

"Også er jeg redd for å holde tale, men det er fordi jeg blir så nervøs at jeg ikke klarer å si det jeg skal, og så føler jeg meg som en idiot etterpå."

Dette kalles for glossofobi.

Gjest trultemor26
Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1153001745' post='3210151]

Alle slags fugler? Burfugler også? Tamme søte undulater f.eks?

Skrevet

Alle slags fugler? Burfugler også? Tamme søte undulater f.eks?

Alle...men måker og duer står øverst på hatlista :P

Gjest trultemor26
Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1153003170' post='3210199]

Alle...men måker og duer står øverst på hatlista :P

Da har du ikke møtt mine små kosefugler. ;)

Men hun vi leide kåk av før var liiivredd fugler og nektet å komme inn til oss hvis vi hadde fugla løse. Hun var redd for bena til fuglene.

Skrevet

Hva er skummelt med is? Hva slags is forresten? Is som is på vannet, eller som i iskrem?

Aner ikke hva som er skummelt med det, spør trådstareter.

Pagofobi er fobi mot is og frost, altså ikke iskrem.

Skrevet

Hihi... ;-)

Men altså;

Familien av store mygg heter på fagspråket Tipulidae - eller (stor)stankelbein. Noen steder kalles de også mehonk.

Den har lang, tynn kropp, to lange vinger og lange, tynne ben. (http://no.wikipedia.org/wiki/Storstankelbein)

De langbente edderkoppene med liten kropp hører til familien Opiliones, eller vevkjerringer. De heter ikke vevkjerring fordi de spinner vev, for det kan de ikke, men fordi de bruker de fremste bena til å føle seg frem med, og da ser de ut som en som vever. De heter vevkjerringer på norsk, Weberknechte på tysk. Videre heter den mejere på dansk og harvestmen på engelsk, fordi bevegelsene minner om menn med ljå som... gjør sånn som menner med ljå'er gjør :-p Slåtter eller hva det er.. hehe.

(http://www.miljolare.no/data/ut/art/?or_id=4003)

Det hjelper med dokumentasjon :) Så nå heter altså høyhesten min stankelbein. Men den vevkjerringa du linket til ser ikke ut som den jeg mener, for den som er her har en trillrund og liten kropp, og lange føtter.

Skrevet

Da har du ikke møtt mine små kosefugler. ;)

Men hun vi leide kåk av før var liiivredd fugler og nektet å komme inn til oss hvis vi hadde fugla løse. Hun var redd for bena til fuglene.

Hehe..bena og nebbene! :/

Skrevet

Jeg er redd edderkopper og grøsser litt av høyhest.

Gubben er redd frosker, slanger og rotter ;) Han liker heller ikke ballonger.

Jeg har fullstendig panikk for mørk sjø/vann. Greit å se på avstand, men ville "død" om jeg ramlet uti... Liker derfor ikke å vær i liten båt, eller kanskje båt generelt:) Hihi!

Og edderkopp... juh!

Skrevet

Jeg er musikeren, og er ikke redd for noenting i denne verden. Men han liker ikke edderkopper.

Gjest eddie edderkopp
Skrevet

Jeg er musikeren, og er ikke redd for noenting i denne verden. Men han liker ikke edderkopper.

kravle,kravle..;)

Gjest Ferri
Skrevet

kaste opp (får ikke puste), sosiale situasjoner(blir kvalm +++ :P )...

Skrevet

Tocophobia - frykt for graviditet og fødsler. Yech. Og en del høydeskrekk, klaustrofobi OG agorafobi. Yep. Det er mulig å ha begge deler...

Skrevet

Jeg har fobi mot hoggorm og brune/svarte/alskens snegler.Føler jeg skal kaste opp bare ved synet.Brekket meg da jeg skulle prøve å plukke og hive vekk en brunsnegl utenfor her.

JA!!!! Svart/brune snegler er ubeskrivelig ekle... YUCK!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...