Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fobi mot glasskår. Er livredd for å skade meg eller andre med det. Feks ved at det kommer inne i blodbanen...:(

Men det er mye bedre nå enn det var:)

Så hadde jeg masse andre fobier, men de er nå behandlet:))

Videoannonse
Annonse
  • Svar 128
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lurveline

12

• Lillemus

9

• carma

7

• jaime

6

Mest aktive i denne tråden

Gjest togli
Skrevet

Frosker.

Jeg fant for fem min siden en frosk utenfor huset her. Tok den opp og bar den ut på gressplenen vår!

Hadde det derimot vært en edderkopp... *grøss*

Skrevet

Jeg fant for fem min siden en frosk utenfor huset her. Tok den opp og bar den ut på gressplenen vår!

Hadde det derimot vært en edderkopp... *grøss*

Usj. Skrekken kom etter at vi var i Hellas for noen år siden.

Bodde i 3. etg. og trappen opp til leiligheten var utendørs. Når det ble mørkt, samlet det seg horder av små frosk i trappene. Og bare tanken på å trø på en dem... Grøøøøss!

Skrevet

Bier og vepser når det kommer til insekter.

Gjest togli
Skrevet

Usj. Skrekken kom etter at vi var i Hellas for noen år siden.

Bodde i 3. etg. og trappen opp til leiligheten var utendørs. Når det ble mørkt, samlet det seg horder av små frosk i trappene. Og bare tanken på å trø på en dem... Grøøøøss!

Ugh, det høres ikke så deilig ut, nei :-/

Gjest Ulvinnen
Skrevet

På hvilken måte er du redd isbiter?

Kjenner en som er livredd ballonger.

Jeg selv er vel ikke redd, men synes maneter er ekstremt ekle og jeg får litt panikk hvis jeg kommer borti en når jeg svømmer. Da er det om å gjøre å komme seg til land igjen uten å bevege seg i frykt for å komme borti den igjen.

Så hvis jeg skulle gjort noe "jeg gjør hva som helst" så må det ha vært å svømme i et vann fullt av maneter (ikke brennmaneter da, de gjør jo bare vondt, OG er sykt ekle).

Nå må jeg bare skryte av at jeg har spist glassmanet :-)

Tilberedt ser den ut som lutefist (som jeg ikke liker), men er fast av konsistens og smaker godt.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg har litt klaustrofobi.

Sist den slo ut var da jeg og noen andre havnet i en kjempelabyrint. Jeg kom bort fra de andre og fant ikke veien ut igjen på egenhånd.

*Grøsser ved tanken*

Gjest togli
Skrevet

Nå må jeg bare skryte av at jeg har spist glassmanet :-)

Tilberedt ser den ut som lutefist (som jeg ikke liker), men er fast av konsistens og smaker godt.

Dæven! Jeg ante ikke at det gikk an å spise glassmaneter? Samme som de glassmanetene vi har i norske fjorder? Vet du hvordan de tilberedes?

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Dæven! Jeg ante ikke at det gikk an å spise glassmaneter? Samme som de glassmanetene vi har i norske fjorder? Vet du hvordan de tilberedes?

Det er de samme som de som er i norske fjorder, ja.

Jeg har fått forklart hvordan de tilberedes, men jeg husker dessverre ikke oppskriften.

Gjest togli
Skrevet

Jeg har fått forklart hvordan de tilberedes, men jeg husker dessverre ikke oppskriften.

Utrolig! :-)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Utrolig! :-)

De kan fås kjøpt hermetisk og er da bare å varme opp. Jeg har planer om å skaffe meg et par bokser. En av dem kan jeg da gjemme til du kommer på besøk :-)

Gjest togli
Skrevet

De kan fås kjøpt hermetisk og er da bare å varme opp. Jeg har planer om å skaffe meg et par bokser. En av dem kan jeg da gjemme til du kommer på besøk :-)

Eh, tja...

*manner seg opp*

;-)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Eh, tja...

*manner seg opp*

;-)

He he!

Jeg må innrømme at det var først etter at jeg hadde spist glassmaneten at jeg fikk vite hva det var. Hadde jeg spurt først, så er det slett ikke sikkert at jeg hadde våget å smake.

Gjest Calóni
Skrevet

Jeg glemte å nevne klaustrofobien min. En gang skulle jeg opp i 33. etasje på Oslo plaza, og hadde tenkt å gå opp trappene, men noen fikk overtalt meg til å ta heisen tilslutt ;) Heisskrekken har gitt seg litt nå, selv om jeg overhodet ikke trives der inne. Jeg er stort sett førstemann til å komme meg ut :P

Men utenom det, så kan klaustrofobien min være ganske sterk. Om noen står i døråpningen i et rom jeg er i, og liksom sperrer veien, selv om de ikke står der for å plage meg, så kan jeg få en litt urolig følelse inni meg. Selv om personen altså kun står der for å ha et sted å stå.

Jeg får noia dersom jeg ikke kan stå oppreist et sted. Altså, bil og sånt er greit, men dersom noen skal ha meg til å krype under et eller annet som gjør at jeg må bøye meg ganske mye, så trår klaustrofobien i kraft. Det hjelper dersom det er så god plass på sidene at jeg kan legge meg ned. Jeg må ha muligheten til å ha kroppen strak, liksom.

Dersom noen holder meg fast kan jeg også bli lettere panisk.

Gjest Calóni
Skrevet

Jeg har lest at de kan brukes som "lokk" over retter. Jeg leste det i en historiebok, at for et århundre eller to siden (tror jeg) så var det svært populært å lage mat som ikke gjestene visste hva var. Men ikke fordi det var fælt eller noe sånt altså, men bare for spenningen sin del. Glassmanetlokk over middagsrett var et eksempel på det.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg glemte å nevne klaustrofobien min. En gang skulle jeg opp i 33. etasje på Oslo plaza, og hadde tenkt å gå opp trappene, men noen fikk overtalt meg til å ta heisen tilslutt ;) Heisskrekken har gitt seg litt nå, selv om jeg overhodet ikke trives der inne. Jeg er stort sett førstemann til å komme meg ut :P

Men utenom det, så kan klaustrofobien min være ganske sterk. Om noen står i døråpningen i et rom jeg er i, og liksom sperrer veien, selv om de ikke står der for å plage meg, så kan jeg få en litt urolig følelse inni meg. Selv om personen altså kun står der for å ha et sted å stå.

Jeg får noia dersom jeg ikke kan stå oppreist et sted. Altså, bil og sånt er greit, men dersom noen skal ha meg til å krype under et eller annet som gjør at jeg må bøye meg ganske mye, så trår klaustrofobien i kraft. Det hjelper dersom det er så god plass på sidene at jeg kan legge meg ned. Jeg må ha muligheten til å ha kroppen strak, liksom.

Dersom noen holder meg fast kan jeg også bli lettere panisk.

Jeg har heldigvis ikke klaustrofobi i heis, med mindre heisen blir helt overfyllt av folk.

Men jeg var en gang i en heis med ei jente med heisskrekk da heisen stoppet.

Det var ikke mye moro å se på panikken hennes! Dessuten har jeg fortsatt dårlig samvittighet siden det var jeg som overtalte henne til å ta heisen dagen.

Gjest Calóni
Skrevet

Jeg har heldigvis ikke klaustrofobi i heis, med mindre heisen blir helt overfyllt av folk.

Men jeg var en gang i en heis med ei jente med heisskrekk da heisen stoppet.

Det var ikke mye moro å se på panikken hennes! Dessuten har jeg fortsatt dårlig samvittighet siden det var jeg som overtalte henne til å ta heisen dagen.

Alene i heis er ikke gøy, og heller ikke om den er overfylt. Med 2-3 andre derimot, da er det lettest å ta heis for meg.

Føler med deg i den situasjonen du havnet i, ja. Det er oftere greiere å ha panikken selv, enn å måtte se andre lide. Iallfall når det er man selv som har sagt "det er ikke farlig, heisen stopper ikke".

Heisskrekken min var verst da jeg var liten, den ga seg vel gradvis i løpet av tenårene, selv om det fortsatt sitter igjen litt. Fobien vek vei for fornuften. Nå kan jeg jo tenke sånn som at jeg dør jo ikke selv om heisen stopper. Jeg kan overleve lenge uten mat og vann, og det verste blir kanskje at jeg må gjøre fra meg i et hjørne av heisen. Nå har vi jo mobiltelefoner hvor enn vi går også, det hjelper jo, selv om det kanskje ikke er all verden av dekning inne i alle heiser.

En jeg vet om var låseansvarlig på en restaurant, og da de skulle stenge, og han var sistemann i bygget (trodde han), så låste han alle dører og gikk hjem.

Det han ikke visste, var at det var to vaskehjelper som var innelåst i kjølerommet i 18 minusgrader...

Heldigvis hadde den ene av de to med seg mobiltelefon. Men han hadde ikke penger på kontantkortet, så det eneste han fikk til å ringe var nødtelefonen. Og dette var en av våre helt ferske landsmenn, som ikke pratet norsk. Etter lang tid fikk nødsentralen tilslutt med seg at de to befant seg på den og den restauranten og frøs veldig.

Telefonen til den låseansvarlige ringte midt på natta, og det var politiet som spurte om han hadde vært og låst restauranten den natta. Jeg skal love deg at han ble skremt! Han fór avgårde, låste dem ut, og satte på kaffe og kom med pledd.

Det kunne gått veldig galt om de hadde vært der i 18 minusgrader i mange timer. Når man går rundt og vasker har man jo gjerne ikke mye klær på seg heller.

Skrevet

Jeg trodde ikke glassmaneter var noe man spiste her på kontinentet...

Gjest togli
Skrevet

He he!

Jeg må innrømme at det var først etter at jeg hadde spist glassmaneten at jeg fikk vite hva det var. Hadde jeg spurt først, så er det slett ikke sikkert at jeg hadde våget å smake.

Får jeg det servert en gang, så skal jeg nok klare å smake. Jeg er heldig som liker "alt", så jeg skulle nok overlevd dette også :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...