Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest togli
Skrevet

Jeg har lest at de kan brukes som "lokk" over retter. Jeg leste det i en historiebok, at for et århundre eller to siden (tror jeg) så var det svært populært å lage mat som ikke gjestene visste hva var. Men ikke fordi det var fælt eller noe sånt altså, men bare for spenningen sin del. Glassmanetlokk over middagsrett var et eksempel på det.

*ugh*

Videoannonse
Annonse
  • Svar 128
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lurveline

12

• Lillemus

9

• carma

7

• jaime

6

Mest aktive i denne tråden

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Alene i heis er ikke gøy, og heller ikke om den er overfylt. Med 2-3 andre derimot, da er det lettest å ta heis for meg.

Føler med deg i den situasjonen du havnet i, ja. Det er oftere greiere å ha panikken selv, enn å måtte se andre lide. Iallfall når det er man selv som har sagt "det er ikke farlig, heisen stopper ikke".

Heisskrekken min var verst da jeg var liten, den ga seg vel gradvis i løpet av tenårene, selv om det fortsatt sitter igjen litt. Fobien vek vei for fornuften. Nå kan jeg jo tenke sånn som at jeg dør jo ikke selv om heisen stopper. Jeg kan overleve lenge uten mat og vann, og det verste blir kanskje at jeg må gjøre fra meg i et hjørne av heisen. Nå har vi jo mobiltelefoner hvor enn vi går også, det hjelper jo, selv om det kanskje ikke er all verden av dekning inne i alle heiser.

En jeg vet om var låseansvarlig på en restaurant, og da de skulle stenge, og han var sistemann i bygget (trodde han), så låste han alle dører og gikk hjem.

Det han ikke visste, var at det var to vaskehjelper som var innelåst i kjølerommet i 18 minusgrader...

Heldigvis hadde den ene av de to med seg mobiltelefon. Men han hadde ikke penger på kontantkortet, så det eneste han fikk til å ringe var nødtelefonen. Og dette var en av våre helt ferske landsmenn, som ikke pratet norsk. Etter lang tid fikk nødsentralen tilslutt med seg at de to befant seg på den og den restauranten og frøs veldig.

Telefonen til den låseansvarlige ringte midt på natta, og det var politiet som spurte om han hadde vært og låst restauranten den natta. Jeg skal love deg at han ble skremt! Han fór avgårde, låste dem ut, og satte på kaffe og kom med pledd.

Det kunne gått veldig galt om de hadde vært der i 18 minusgrader i mange timer. Når man går rundt og vasker har man jo gjerne ikke mye klær på seg heller.

Uff, den kjøleromshistorien var ille! Enda godt at den ikke endte med tap av liv.

Jeg tror ikke at vi satt fast i heisen i mer enn en halvtime, men det føltes som et helt år!

Skrevet

Er det penisfobi?

*Hahahahaha* Skulle _jeg_ ha penisfobi?!

Nei, det er fobi mot lange og vanskelige ord. :o)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg trodde ikke glassmaneter var noe man spiste her på kontinentet...

Vel, de var ikke fra dette kontinentet heller :-)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Får jeg det servert en gang, så skal jeg nok klare å smake. Jeg er heldig som liker "alt", så jeg skulle nok overlevd dette også :-)

Du har forøvrig mail.

Skrevet

Vel, de var ikke fra dette kontinentet heller :-)

OK. :-)

Gjest togli
Skrevet

Du har forøvrig mail.

Sjekkes på den andre PC'n i kveld!

Jeg løper i skytteltrafikk mellom unger, steinlegging på gårdsplassen, pakking, dol og grilling på terrassen ;-)

Gjest Calóni
Skrevet

Uff, den kjøleromshistorien var ille! Enda godt at den ikke endte med tap av liv.

Jeg tror ikke at vi satt fast i heisen i mer enn en halvtime, men det føltes som et helt år!

En halvtime er ganske lenge, det. En heistur tar vanligvis bare ett minutt eller noe sånt, så...

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Sjekkes på den andre PC'n i kveld!

Jeg løper i skytteltrafikk mellom unger, steinlegging på gårdsplassen, pakking, dol og grilling på terrassen ;-)

Grilling på terassen høres deilig ut :-)

Gjest togli
Skrevet

Grilling på terassen høres deilig ut :-)

Laksefilet til fruen og koteletter til mann og barn ;-)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Laksefilet til fruen og koteletter til mann og barn ;-)

*Vann i munnen ved tanken*

Har dere grillede maiskolber, paprika og løk også?

Gjest Princess Peach
Skrevet

Alene i heis er ikke gøy, og heller ikke om den er overfylt. Med 2-3 andre derimot, da er det lettest å ta heis for meg.

Føler med deg i den situasjonen du havnet i, ja. Det er oftere greiere å ha panikken selv, enn å måtte se andre lide. Iallfall når det er man selv som har sagt "det er ikke farlig, heisen stopper ikke".

Heisskrekken min var verst da jeg var liten, den ga seg vel gradvis i løpet av tenårene, selv om det fortsatt sitter igjen litt. Fobien vek vei for fornuften. Nå kan jeg jo tenke sånn som at jeg dør jo ikke selv om heisen stopper. Jeg kan overleve lenge uten mat og vann, og det verste blir kanskje at jeg må gjøre fra meg i et hjørne av heisen. Nå har vi jo mobiltelefoner hvor enn vi går også, det hjelper jo, selv om det kanskje ikke er all verden av dekning inne i alle heiser.

En jeg vet om var låseansvarlig på en restaurant, og da de skulle stenge, og han var sistemann i bygget (trodde han), så låste han alle dører og gikk hjem.

Det han ikke visste, var at det var to vaskehjelper som var innelåst i kjølerommet i 18 minusgrader...

Heldigvis hadde den ene av de to med seg mobiltelefon. Men han hadde ikke penger på kontantkortet, så det eneste han fikk til å ringe var nødtelefonen. Og dette var en av våre helt ferske landsmenn, som ikke pratet norsk. Etter lang tid fikk nødsentralen tilslutt med seg at de to befant seg på den og den restauranten og frøs veldig.

Telefonen til den låseansvarlige ringte midt på natta, og det var politiet som spurte om han hadde vært og låst restauranten den natta. Jeg skal love deg at han ble skremt! Han fór avgårde, låste dem ut, og satte på kaffe og kom med pledd.

Det kunne gått veldig galt om de hadde vært der i 18 minusgrader i mange timer. Når man går rundt og vasker har man jo gjerne ikke mye klær på seg heller.

Å herregud. Hvis jeg hadde vært han som låste den kvelden, hadde jeg blitt kvalm av redsel når jeg fikk høre at jeg hadde låst inn noen i kjølerommet!

Gjest Princess Peach
Skrevet

Jeg er mørkredd, men klarer å holde det litt i sjakk.

Det var ikke gøy da jeg og ei på jobben satt og snakket om gjenferd hele natta, hehe.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Det er sikkert mange navn på de ekle udyra. Jeg spurte gubben og datteren min her, og de er enige om at din vevkjerring heter stankelbein her. Din stankelbein kaller de langbein her, ungene da, jeg kaller den høyhest. fysjom - den er ekkel!

Den er GRUSOM! >:o

Gjest Calóni
Skrevet

Å herregud. Hvis jeg hadde vært han som låste den kvelden, hadde jeg blitt kvalm av redsel når jeg fikk høre at jeg hadde låst inn noen i kjølerommet!

Jepp, han var ganske skjelven, ja...18-19 år gammel var han bare.

Kom deg på msn, nå :P

Gjest Princess Peach
Skrevet

Jepp, han var ganske skjelven, ja...18-19 år gammel var han bare.

Kom deg på msn, nå :P

Åkei! :D

Gjest trultemor26
Skrevet

Nå må jeg bare skryte av at jeg har spist glassmanet :-)

Tilberedt ser den ut som lutefist (som jeg ikke liker), men er fast av konsistens og smaker godt.

Hva smaker egentlig glassmanet?

Gjest Reddpyse
Skrevet

Har fobi,angst for veps(pysete). Ble stukket og fikk en allergisk overreaksjon, kjempevondt!

Veldig høydeskrekk, flyskrekk og dybdeskrek på sjøen. Skrekk for slanger og ukjente giftige krek. Redd hester fordi jeg ble skadet av en en gang.Siden stoler jeg ikke på dem.

Redd store villdyr er jeg også, har møtt dem på tomannshånd i naturen. De har ikke vært truende mot meg, men det hjelper ikke så lenge andre har blitt killa av dem.

Men jeg lar aldri fobier og sånt styre livet, men redd er jeg.

Gjest Reddpyse
Skrevet

Jeg er mørkredd, men klarer å holde det litt i sjakk.

Det var ikke gøy da jeg og ei på jobben satt og snakket om gjenferd hele natta, hehe.

Mørkredd ja, det glemte jeg å føre opp på lista mi.

Da jeg vokste opp, prøvde jeg å kurere mørkeredselen min med å gå langtur på øde vei i bekmørket. De gikk bra inntil jeg kom halvveis og var langt hjemmefra, da klarte jeg ikke å psyke meg mere og skrekken kom for fulle mugger.

Plutselig fikk jeg det for meg at jeg ble forfulgt, og lyder og fottrinn som ikke fantes ble plutselig hørt. Jeg gikk fortere og fortere, og følte at forfølgeren (selvsagt en sinnsyk barnemorder som var klar til å stikke kniven i meg) kom nærmere og nærmere.

Til slutt sprang og snubla jeg om en annen, og hadde blodsmak i munnen og puls i 200 da jeg omsider kom meg innom døra hjemme.

Det eksperimentet har jeg aldri prøvd om igjen, men jeg er ikke mørkredd lenger nå som jeg er voksen om jeg er sammen med andre.

Når jeg er alene kan jeg nok kjenne sneven av det fremdeles, om ikke like sterkt.

Ikke noe rart jeg var mørkredd som barn, jeg vokste opp i "moro å skremme vettet av ungene"tida. Og skumle spøkelseshistorier var hverdagskost.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Mørkredd ja, det glemte jeg å føre opp på lista mi.

Da jeg vokste opp, prøvde jeg å kurere mørkeredselen min med å gå langtur på øde vei i bekmørket. De gikk bra inntil jeg kom halvveis og var langt hjemmefra, da klarte jeg ikke å psyke meg mere og skrekken kom for fulle mugger.

Plutselig fikk jeg det for meg at jeg ble forfulgt, og lyder og fottrinn som ikke fantes ble plutselig hørt. Jeg gikk fortere og fortere, og følte at forfølgeren (selvsagt en sinnsyk barnemorder som var klar til å stikke kniven i meg) kom nærmere og nærmere.

Til slutt sprang og snubla jeg om en annen, og hadde blodsmak i munnen og puls i 200 da jeg omsider kom meg innom døra hjemme.

Det eksperimentet har jeg aldri prøvd om igjen, men jeg er ikke mørkredd lenger nå som jeg er voksen om jeg er sammen med andre.

Når jeg er alene kan jeg nok kjenne sneven av det fremdeles, om ikke like sterkt.

Ikke noe rart jeg var mørkredd som barn, jeg vokste opp i "moro å skremme vettet av ungene"tida. Og skumle spøkelseshistorier var hverdagskost.

Huff ja, det er helt jævlig. Ser jo for meg de verste gjenferdene og øksemorderne rundt hvert hjørne. ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...