Gå til innhold

Feire 18-års dag

Anbefalte innlegg

Gjest mor til en attenåring
Skrevet

Jeg er rasende på min eksmann pga. av feiring av min datters attenårs dag. Hvordan feires slikt hos dere?

• Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

4

• Lillemus

3

• Snacky1365380698

3

• fineline

3

Snacky1365380698
Skrevet

Ikke noe spesiell feiring på min 18årsdag mtp foreldre. Fikk litt ekstra fine gaver, da. Kremen på kaka var vel heller at jeg fikk lov til ha mitt første (lovlige) vorspill hjemme - og 'fikk lov' til å feste til langt på natt. Må smile litt på tanken hvor herlig det var å ikke trenge å skjule div spor etter alkohol når vi dro til byen senere på kvelden :)

Hva er det du er rasende for?

Skrevet

Hvordan var feiringen da?

Da jeg gikk på videregående (begynnelsen av dette århundret), var det vanlig at de som fylte 18 leide et lokale og inviterte "alle", som måtte betale rundt 100 kr i inngangspenger, slike tjente de på festen. Selv hadde jeg bare familiefest.

Skrevet

Da jeg ble 18 var det fest med påfølgende bytur. Alkohol som var kjøpt lovlig ble drukket i ganske store mengder.

Skrevet

Ikke noe spesiell feiring på min 18årsdag mtp foreldre. Fikk litt ekstra fine gaver, da. Kremen på kaka var vel heller at jeg fikk lov til ha mitt første (lovlige) vorspill hjemme - og 'fikk lov' til å feste til langt på natt. Må smile litt på tanken hvor herlig det var å ikke trenge å skjule div spor etter alkohol når vi dro til byen senere på kvelden :)

Hva er det du er rasende for?

Jeg har ingen familie i nærheten og da hun hadde sin attenårsdag var far bortreist sammen med samboer, dvs. han kunne ha tatt seg en tur hvis han hadde villet. Det prioriterte han ikke så vi inviterte noen få venninner på middag den dagen og bestemte oss for å invitere far m/ samboer og tante og onkel senere (hans søster m/mann). Da jeg snakket med han i dag tidlig var det vanskelig å finne en dag bl.a. fordi han skulle ha gjester. Til slutt foreslo jeg en dag som han gikk med på.

Da jeg ved en tilfeldighet senere i dag oppdaget at gjestene er hans bror m/familie som bor i et annet land og blir her i tre dager så fløt det over for meg. Jeg interesserte meg ikke for hvilken gjester han skal ha, men jeg kunne godt tenkt meg å treffe dem og har alltid hatt et godt forhold til dem. Den dusten derimot irriterer seg over at jeg har et godt forhold til hans familie. Han irriterer barna med å oppføre seg overfor meg som om jeg var et farlig romvesen, og han har ikke støtte på dette fra sin samboer eller noen andre.

Jeg ønsket at vi kunne spise en familiemiddag som andre familier, men nå er det nok. Han kan selv ha en attenårsmiddag for henne. Jeg blir ikke der.

Skrevet

Da jeg ble 18 var det fest med påfølgende bytur. Alkohol som var kjøpt lovlig ble drukket i ganske store mengder.

Hadde du feiring med familien?

Skrevet

Jeg hadde fest hjemme (alene) med alle vennene mine. Det ble endel alkohol og bytur etterpå. Foreldrene mine kom ikke hjem før to dager etter, så vi fikk dagen derpå for oss selv også.

Skrevet

Jeg har ingen familie i nærheten og da hun hadde sin attenårsdag var far bortreist sammen med samboer, dvs. han kunne ha tatt seg en tur hvis han hadde villet. Det prioriterte han ikke så vi inviterte noen få venninner på middag den dagen og bestemte oss for å invitere far m/ samboer og tante og onkel senere (hans søster m/mann). Da jeg snakket med han i dag tidlig var det vanskelig å finne en dag bl.a. fordi han skulle ha gjester. Til slutt foreslo jeg en dag som han gikk med på.

Da jeg ved en tilfeldighet senere i dag oppdaget at gjestene er hans bror m/familie som bor i et annet land og blir her i tre dager så fløt det over for meg. Jeg interesserte meg ikke for hvilken gjester han skal ha, men jeg kunne godt tenkt meg å treffe dem og har alltid hatt et godt forhold til dem. Den dusten derimot irriterer seg over at jeg har et godt forhold til hans familie. Han irriterer barna med å oppføre seg overfor meg som om jeg var et farlig romvesen, og han har ikke støtte på dette fra sin samboer eller noen andre.

Jeg ønsket at vi kunne spise en familiemiddag som andre familier, men nå er det nok. Han kan selv ha en attenårsmiddag for henne. Jeg blir ikke der.

"Jeg ønsket at vi kunne spise en familiemiddag som andre familier, men nå er det nok. Han kan selv ha en attenårsmiddag for henne. Jeg blir ikke der."

Ja, da er du jo veldig mye bedre enn han...

Hvem skal du ha denne middagen for egentlig? Deg selv, eller datteren din?

Skrevet

Hadde du feiring med familien?

Nei, det tror jeg at jeg sluttet med da jeg var 13-14 eller noe... og begynte igjen da jeg var 24. ;)

Skrevet

Nei, det tror jeg at jeg sluttet med da jeg var 13-14 eller noe... og begynte igjen da jeg var 24. ;)

I min omgangskrets (og min datters) er det vanlig med familiemiddag på attenårsdagen. Jeg har tenkt å ikke være vanlig.

Skrevet

Jeg trodde han hadde arrangert kjempe fyllefest for henne jeg....

Snacky1365380698
Skrevet

Hva sier bursdagsbarnet selv? Er hun såret og lei seg, eller er det du som ønsker felles middag sterkest?

Husker mamma var svært 'gira' selv på familieopplegg på den dagen. Var både sentimentalt og stort at datteren ble myndig. Men fikk ikke særlig medhold hverken fra meg eller min far.

Skrevet

Jeg trodde han hadde arrangert kjempe fyllefest for henne jeg....

Ikke så vidt jeg vet;) Dette kunne ha vært alle andre begivenheter. Poenget er at han har et nytt liv og jeg er ikke en del av det. Dermed skal jeg ekskluderes fra hans familie og han er likegyldig overfor alle begivenheter i barnas liv. Jeg har et godt forhold til hans familie, men de vet ikke hvor ofte han sårer barna.

Skrevet

Hva sier bursdagsbarnet selv? Er hun såret og lei seg, eller er det du som ønsker felles middag sterkest?

Husker mamma var svært 'gira' selv på familieopplegg på den dagen. Var både sentimentalt og stort at datteren ble myndig. Men fikk ikke særlig medhold hverken fra meg eller min far.

Hun er slik som hennes søsken såret og lei pga. denne ekskludering av meg som har til nå vært vanskeligere for dem enn for meg. Nå flyter det over for meg også når jeg ser hvordan de tar det. Spesielt storesøster som tar dette veldig tungt.

Snacky1365380698
Skrevet

Hun er slik som hennes søsken såret og lei pga. denne ekskludering av meg som har til nå vært vanskeligere for dem enn for meg. Nå flyter det over for meg også når jeg ser hvordan de tar det. Spesielt storesøster som tar dette veldig tungt.

Helt forferdelig at hans oppførsel skal gå utover barna. Er vel ofte slik det blir i mange skillsmisser, uten at det skal være noen som helst form for unnskyldning!

Har selv erfaringer på det området, da min far har brukt sinnsykt mye energi gjennom årene på å gjøre akkruat det samme ovenfor min mor. Veldig, veldig sårende. Mamma var jo bare snille mamma'n min - hun hadde jo ikke gjort noe! Tok min far mange år før han godtok (les: sluttet å slenge spydigheter) min mors nære forhold til hans familie. Var liksom ikke nok at de skiltes, man måtte liksom være direkte ufin i tillegg.

*rister oppgitt på hodet og sukker*

Skrevet

Ekskluderer din eksmann deg pga. at du ikke har fått høre om besøket han får?

Om du har et godt forhold til din eksmanns slekt, tror du ikke de tar kontakt med deg da?

Er din mann ansvarlig for at dere treffes/ikke treffes?

Har du tenkt over at ved å nekte å være med i ditt barns selskap, så sårer du mer barnet enn din eksmann?

Skrevet

Ekskluderer din eksmann deg pga. at du ikke har fått høre om besøket han får?

Om du har et godt forhold til din eksmanns slekt, tror du ikke de tar kontakt med deg da?

Er din mann ansvarlig for at dere treffes/ikke treffes?

Har du tenkt over at ved å nekte å være med i ditt barns selskap, så sårer du mer barnet enn din eksmann?

Det blir ikke noe selskap. Jeg tror jeg og bursdagsbarnet kommet til å avlyse hele greia. Han får ta opp med henne om de skal ha noe der hos ham.

Skrevet

Jeg hadde fest hjemme. Hadde denne en fredag og foreldrene mine var borte til søndagen, så vi fikk tid til å rydde++ og sånn først. Glemte dog igjen dildoen jeg hadde fått midt oppå tvèn til foreldrene mine *flau*

Familieselskap hadde vi noen dager før eller etter.

Skrevet

Jeg hadde fest hjemme. Hadde denne en fredag og foreldrene mine var borte til søndagen, så vi fikk tid til å rydde++ og sånn først. Glemte dog igjen dildoen jeg hadde fått midt oppå tvèn til foreldrene mine *flau*

Familieselskap hadde vi noen dager før eller etter.

Hvem var gjester i familieselskapet?

Skrevet

Det blir ikke noe selskap. Jeg tror jeg og bursdagsbarnet kommet til å avlyse hele greia. Han får ta opp med henne om de skal ha noe der hos ham.

Synes du oppfører deg merkelig. Fordi eksen din ikke opplyser deg om hvilke slektninger han har på besøk og inviterer deg til å treffe dem så kutter du ut 18-årsfeiringen til datteren din?

Om du fortsatt har et godt forhold til slektningene til eksen din så er da ikke det noe han har noe med på noen som helst måte. Da holder dere kontakten uavhengig av han. Han har jo ikke noe ansvar for å opprettholde deres kontakt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...