Cillimor Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 foreldrene mine bor i utlandet og har solgt alt de eide i Norge, det medfører at når de er hjemme i 2 - 3 mnd om sommeren og en god mnd om vinteren bor de vekselsvis hos meg og en av de andre søsknene mine. Det er i utgangspunktet kanske slitsomt, men det verste er vel egentlig at de røyker en 40 til 50 sigaretter hver pr. dag. Dette er et stort irritasjonsmoment for oss. De røyker ikke inne, men nå om sommeren blir faktisk vårt utemiljø ødelagt, der de sitter under markise o.l. og blåser ut røyk. Barnet vårt på 6 har asma, men det stopper dem ikke, "de tar jo hensyn når de røyker ute" Døra til verandaen må være lukket, å når vi kommer opp om morgenen har vi røyk lukt i stua, fordi min far ikke klarer å skjønne at han må lukke døra... De blir utrolig irritert over oss som er så "overfølsomme" på denne røyken. Så dermed er vi i en situasjon der vi alle egentlig irriterer hverandre, nå har de søkt tilflukt hos min søster. Det syns jeg er nydelig. Samtidig har jeg litt dårlig samvittighet for de at de blir overbelastet... Situasjonen er vanskelig, det er sikkert mange som ikke skjønner hvorfor jeg ikke i klartekst gir beskjed til de, men min mor er dessverre ikke et menneske det går ann å si noe til uten at det blir utrolig mye problemmer ut av det. SYn min mann er tålmodig da dette faktisk ha pågått i snart 6 år. Måtte bare klage litt. 0 Siter
Lillemus Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 Jeg hadde ikke orket det, selv om de ikke hadde røyket. Be dem leie seg en egen leilighet de mnd de er i gamlelandet. Si at det er for husfredens skyld, det er jo sant. 0 Siter
laban Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 Jeg tror du og søsteren din bør komme fram til en løsning som er mindre belastende for dere begge, og som dere står sammen om, f.eks. at dere låner eller leier et sted til foreldrene deres mens de er i landet. Det er viktig at dere to er enige, slik at det ikke ser ut som om en av dere er den slemme. Det er slitsomt å ha folk boende i ukevis på begrenset plass, uansett røykevaner. Vær enige om en "nøytral" begrunnelse som går nettopp på dette - at dere er enige om at den nye løsningen er greiest for alle parter. 0 Siter
Gjest Jeg røyker ikke Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 Synes dere bør få vett inn i skallen jeg. Ja, folk røyker, det kommer nok de alltid til å gjøre. Att du føler deg så hellig i forlhold til røyk forundrer meg, du utsetter jo alle andre mennesker for mye værre gasser når du kjører bil! *Åja, du MÅ jo kjøre bil, gud så tragisk* Tilogmed gassene du produserer på dass er skadelig for ungene! Skulle vært skutt de som først begynte å lage en sak ut av ingenting. 0 Siter
Sofline Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 Jeg hadde heller ikke orket å ha det sånn. Spesielt ikke når 6-åringen har astma. De bør finne seg et eget sted å være når de er i Norge. Det kan ikke være meningen at dere skal ha dem boende i månedsvis. 0 Siter
Snacky1365380698 Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 Selv om de ikke hadde røyket så mye som de gjør, og hadde vært ekemplariske så tror jeg at jeg hadde blitt rimelig gal av å ha foreldrene mine i hus over en så lang periode. Bra du har en tolmodig mann, da. Tenker bare på hva om det hadde vært hans foreldre...de hadde vel vært ute for lenge siden, da? 0 Siter
Gjest røyking, pføy Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 Synes dere bør få vett inn i skallen jeg. Ja, folk røyker, det kommer nok de alltid til å gjøre. Att du føler deg så hellig i forlhold til røyk forundrer meg, du utsetter jo alle andre mennesker for mye værre gasser når du kjører bil! *Åja, du MÅ jo kjøre bil, gud så tragisk* Tilogmed gassene du produserer på dass er skadelig for ungene! Skulle vært skutt de som først begynte å lage en sak ut av ingenting. Syns røykerne skal dra pokker i vold jeg. 0 Siter
Excelsion Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 Syns røykerne skal dra pokker i vold jeg. Akkurat som bilene bør gjøre, og alt annet som forurenser og lager lukt. 0 Siter
Gjest røyking, pføy Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 Akkurat som bilene bør gjøre, og alt annet som forurenser og lager lukt. I oppgangen vår lukter det bare røyk, ikke eksos. Håper og tror at det snart blir forbudt utendørs (på f.eks. busstopp (skur) også. 0 Siter
Excelsion Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 Syns røykerne skal dra pokker i vold jeg. Ikke minst det at strømmen du bruker forurensr jo MYE mer! Tragisk at folk skal henge seg opp i folk som røyker. 0 Siter
Gjest røyking, pføy Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 Ikke minst det at strømmen du bruker forurensr jo MYE mer! Tragisk at folk skal henge seg opp i folk som røyker. Håper og tror at det blir forbudt der folk flest ferdes. Heldigvis er det forbudt på jobben, også utendørs. 0 Siter
Sofline Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 Ikke minst det at strømmen du bruker forurensr jo MYE mer! Tragisk at folk skal henge seg opp i folk som røyker. Strøm sjenerer sjelden folk med astma.... 0 Siter
Gjest røyking, pføy Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 Strøm sjenerer sjelden folk med astma.... H*n mener sikker de som produserer med kull f.eks. Røykerne finner på alt mulig. Heldigvis er de en jaget art blitt;) 0 Siter
Sofline Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 H*n mener sikker de som produserer med kull f.eks. Røykerne finner på alt mulig. Heldigvis er de en jaget art blitt;) Men strømproduksjon med kull er det ikke mange som driver med hjemme på verandaen. :-) 0 Siter
Gjest røyking, pføy Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 Men strømproduksjon med kull er det ikke mange som driver med hjemme på verandaen. :-) Enig, Excelsion er som røykere flest, men de kommer ingen vei lenger, heldigvis. 0 Siter
Cillimor Skrevet 16. juli 2006 Forfatter Skrevet 16. juli 2006 Synes dere bør få vett inn i skallen jeg. Ja, folk røyker, det kommer nok de alltid til å gjøre. Att du føler deg så hellig i forlhold til røyk forundrer meg, du utsetter jo alle andre mennesker for mye værre gasser når du kjører bil! *Åja, du MÅ jo kjøre bil, gud så tragisk* Tilogmed gassene du produserer på dass er skadelig for ungene! Skulle vært skutt de som først begynte å lage en sak ut av ingenting. Jeg er på ingen måte hysterisk ang. røyk, mannen i huset røyker. Men det er snakk om mengde og hensyn til vårt miljø. Vi klarer rett og slett nesten ikke å oppholde oss på terassen når de sitter der og damper. Vi snakkker om at det tennes en ny omtrent i det øyeblikket den ene er stumpet. Nekter selvfølgelig ikke folk å røyke utenfor hos oss, men syns det er merkelig at ikke røykere kan innse det selv hvor plagsomt det kan være for andre. 0 Siter
Gjest røyking, pføy Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 Jeg er på ingen måte hysterisk ang. røyk, mannen i huset røyker. Men det er snakk om mengde og hensyn til vårt miljø. Vi klarer rett og slett nesten ikke å oppholde oss på terassen når de sitter der og damper. Vi snakkker om at det tennes en ny omtrent i det øyeblikket den ene er stumpet. Nekter selvfølgelig ikke folk å røyke utenfor hos oss, men syns det er merkelig at ikke røykere kan innse det selv hvor plagsomt det kan være for andre. Røykerne er utrolig egoistiske. De tar seg til rette og kaster sneiper rundt seg. 0 Siter
Excelsion Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 Enig, Excelsion er som røykere flest, men de kommer ingen vei lenger, heldigvis. Vettu hva, det er latterlig det du holder på med. At Staten eller verden har finni ut at det så fy å røyke er gerit det, men hva har de finni ut om å drikke da?! Du kan si at ååå drikke plager ikke andre men det gjør jo det" Ikke minst via gassene de fiser! Man fiser jo mer når man drikker! Ellers så er jeg temmelig sikker på at mora di er ei feit burugle som ikke beveger seg ut av huset." 0 Siter
Gjest røyking, pføy Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 Vettu hva, det er latterlig det du holder på med. At Staten eller verden har finni ut at det så fy å røyke er gerit det, men hva har de finni ut om å drikke da?! Du kan si at ååå drikke plager ikke andre men det gjør jo det" Ikke minst via gassene de fiser! Man fiser jo mer når man drikker! Ellers så er jeg temmelig sikker på at mora di er ei feit burugle som ikke beveger seg ut av huset." Som røykere flest prater du bare svada. 0 Siter
Sofline Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 Vettu hva, det er latterlig det du holder på med. At Staten eller verden har finni ut at det så fy å røyke er gerit det, men hva har de finni ut om å drikke da?! Du kan si at ååå drikke plager ikke andre men det gjør jo det" Ikke minst via gassene de fiser! Man fiser jo mer når man drikker! Ellers så er jeg temmelig sikker på at mora di er ei feit burugle som ikke beveger seg ut av huset." Du er morsom. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.