Gå til innhold

late dager

Anbefalte innlegg

Gjest lille fugleegg
Skrevet

Er det greit at jeg ikke har lyst til å gjøre noe som helst i dag? Er litt redd for å bygge oppunder depresjon, men jeg har det bra. Har bare ikke lyst/ork til å finne på noe. Men det er vel normalt i varmen. Eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For de fleste er det godt å slippe å gjøre noe særlig fornuftig i varmen. I dag er det søndag og all ting!

Jeg mer henger enn jeg sitter i stol på balkongen, har ei bok jeg har lest mange ganger før og liker veldig godt, om en times tid eller to skal jeg ta meg et glass kald hvitvin.

Jeg gidder ikke gå på stranda. Har det fint der jeg er.

Man er ofte litt for flink til å skjenne på seg sjøl for dårlige nerver eller tegn til økende depresjon - ikke gidd det i dag, lille fugleegg! Hvil deg og hør på musikk eller fuglene ute.

Lazy, hazy days of summer.

Snacky1365380698
Skrevet

Sånn har jeg hatt det i to uker nå :) Sofa og atter sofa. Supplemert med bra filmer, og en treningstur i ny og ne, da.

Men i helgen har jeg sittet på rævva hele tiden. Dårlig samv? Neieneinei :) Er det ikke sånt ferie er for, da?

Drar bort i morgen, da, så da blir det vel action døgnet rundt. Men skal ta disse to ukene med meg og nyte tanken på hvor herlig det har vært :)

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Du skrev at du hadde det bra. Så - hvordan ble dagen din? Fortsatt bra?

Jeg opplever at det å kjenne etter om man trenger aktivitet eller avslapping kan være en treningssak når en sliter med eller har slitt med depresjon.

Det er så lett å kritisere seg selv for å kunne komme til å velge feil... Men noen ganger trenger man å slappe av, mens andre ganger trenger man å ta seg selv i nakken for å gjøre noe aktivt.

Og svaret på det sitter man med inni seg selv. Når en er usikker på det svaret, trenger en kanskje bare å prøve seg fram?

Gjest lille fugleegg
Skrevet

Du skrev at du hadde det bra. Så - hvordan ble dagen din? Fortsatt bra?

Jeg opplever at det å kjenne etter om man trenger aktivitet eller avslapping kan være en treningssak når en sliter med eller har slitt med depresjon.

Det er så lett å kritisere seg selv for å kunne komme til å velge feil... Men noen ganger trenger man å slappe av, mens andre ganger trenger man å ta seg selv i nakken for å gjøre noe aktivt.

Og svaret på det sitter man med inni seg selv. Når en er usikker på det svaret, trenger en kanskje bare å prøve seg fram?

Tusen takk for gode ord! Dagen ble så som så. Jeg har et enormt behov for hvile og søvn. Har vært litt usikker på hva som er riktig å gjøre. Har tidligere hørt at man blir mer deppa av å sove. Men jeg blir lei meg når jeg ikke orker å gjøre noe også. Og i går leste jeg et sted at man skal følge sine behov. Så jeg la meg til å sove, og gikk ut en tur etterpå. Jeg føler meg så maktesløs. Jeg prøver så godt jeg kan å gjøre de riktige tingene for å bli bedre men. Tunge tanker kommer over meg. Uten at det er noen grunn. Det er ikke noe konkret som plager meg. Ja, annet enn at jeg er så imari sliten da. Sliten av ferie. Sliten av å slappe av. Høres dumt ut men.

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Tusen takk for gode ord! Dagen ble så som så. Jeg har et enormt behov for hvile og søvn. Har vært litt usikker på hva som er riktig å gjøre. Har tidligere hørt at man blir mer deppa av å sove. Men jeg blir lei meg når jeg ikke orker å gjøre noe også. Og i går leste jeg et sted at man skal følge sine behov. Så jeg la meg til å sove, og gikk ut en tur etterpå. Jeg føler meg så maktesløs. Jeg prøver så godt jeg kan å gjøre de riktige tingene for å bli bedre men. Tunge tanker kommer over meg. Uten at det er noen grunn. Det er ikke noe konkret som plager meg. Ja, annet enn at jeg er så imari sliten da. Sliten av ferie. Sliten av å slappe av. Høres dumt ut men.

Er man sliten, trenger man gjerne å følge sin egen rytme. Du har kanskje måttet ta mye hensyn til andre? Hvis det er tilfelle, så er det jo naturlig å bli sliten.

Prøver selv å finne min egen rytme... Til tider har det vært mye stress, men egentlig tror jeg likevel ikke at jeg får mer ut av livet av å rekke mest mulig.

Kjenner at jeg trenger tid til å oppleve tingene rundt meg, og tid til å gjennomføre oppgaver så de kjennes meningsfylte. Stress kan ha en tendens til å ta bort meningen i livet, synes jeg...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...