Gå til innhold

Hjelp! Trenger råd om barbering

Anbefalte innlegg

Agata1365381002
Skrevet

Heisan!

Litt bakgrunnsinfo, i.e. min historie i kortversjon: Jente, 42 år. Ble sammen med ungdomskjæresten som 17- åring. Giftet oss og fikk to barn. Vanlig sexliv, ikke mye sprell. Mannen kom i 40- årskrisen, fant en annen og forlot meg. Gråte, gråte, gråte. Fast forward 3 år og jeg har endelig skjønt at livet har mer å by på. Hey, heeeey!

Har nå truffet en kjempefin fyr som jeg er ganske så forelska i:) Som den observante leser sikkert har skjønt, har ikke denne dama all verdens erfaring med mange forskjellige sengekamerater.

Såååå, til saken (endelig!): Min ex hadde aldri noen hår- fobier, men min nye kjæreste liker det glatt "der nede". Det er skikkelig flaut, men jeg må bare si det: Jeg har aldri barbert meg hverken her eller der tidligere. Hår under armene og på leggene har vært fjernet med hårfjerningskrem. Resten har vært litt bushy...

Så, jeg aner ikke hvordan dette gjøres, en trinn for trinn- oppskrift hadde vært fint. Har kjøpt høvel og skum (sånn rosa damepakke), men tør liksom ikke ta løs. Alle gode råd blir mottatt med stor takknemlighet fra meg. Skal det forresten barberes oppover eller nedover? Skal man dusje først, dvs skal huden være våt? Osv, osv, gi meg alle dine gode råd, og husk at jeg ER skikkelig rookie på området:)

Det gjør ikke saken bedre at jeg har litt mage som kommer i veien, så jeg ser ikke så godt hva som skjer der nede! Jeg er redd for å skjære meg:( Men, jeg er så forelska at det driter jeg i:))

Videoannonse
Annonse
Gjest anonym fordi jeg ikke vil fortelle alt dette hvis noen skulle gj
Skrevet

Det kan lønne seg å trimme litt med saksen første gang, hvis ikke blir barberhøvelen full av hår med en gang.

Jeg barbarer meg alltid i dusjen.

"Øverst" barberer jeg inn fra siden eller med hårene. Hvis ikke blør det. Det blir desverre ikke like pent, men OK.

Mellom bena barberer jeg mot hårene. Det tar lang tid før jeg får vekk alle stubber. Hold huder stram med den andre hånda.

Husk baksiden av lårene og rumpesprekken. Du kan også få hårfjerningskrem beregnet til intimsonen. Jeg vurderer å prøve denne. Så skal man ikke barbere så ofte.

Snacky1365380698
Skrevet

Jeg anbefaler brasiliansk voksing på det sterkeste. Du må da til hudpleiesalong e.l og de vokser vekk alt. Litt auau, men blir silkemykt! Barberer man blir det fort litt stubber igjen, og røde prikker er lett å få.

Man skal også være litt forsiktig med barberskum der nede, da det kan forårsake sopp om det kommer 'inn'. Utenom det er det med høvel bare å sette i gang. Barber med hårene. Har du badekar er det optimalt å sette seg der og ut med bena :) Hvis ikke er det bare å turne så godt man klarer :) Er hårene veldig lange er det best å ta alt i flere omganger. Ta helt inn til roten første gang kan gjøre litt vondt.

Men som sagt, høvelen er mitt andrevalg. VOksing gir uten tvil best resultat. Koster run 400kr, men så 'varer det' i ca 4 uker. Nyyydelig resultat :)

Gjest også lurt...
Skrevet

Jeg syns det er greit å bruke babyolje før og etter barberingen for å unngå røde prikker. Fukter huden veldig godt med varmt vann og vasker med babyolje. Gjør huden myk og god. Før og etter barberingen.

Gjest lykke til
Skrevet

Du må bade/dusje først. Eller aller først kan du klippe med saks det du kan. Så høvel (nytt blad, og kast det etterpå siden dette er første gang). Jeg bruker intimsåpe siden skum er for sterkt for huden. Gjør det veldig forsiktig og smør med aloe vera etterpå. Første gangen er vanskelig og det tar tid! Ikke barber igjen på noen dager, men etter hvert kan du gjøre det f.eks. annenhver dag.

Skrevet

Nå har du alt fått en del svar her ser jeg, men hvis du søker i Seksualitet-forumet etter "barbering", så får du nok lesestoff til resten av helgen... :)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Kjøp en skikkelig god ladyshaver! Da forsvinner hårene raskt og smertefritt. Det blir ikke helt glatt, men bittelitt stubbete. Da kan du enten ta resten med høvelen, eller bare la det være sånn.

Jeg holdt på å daue første gangen jeg shavet alt, for det stikker og klør så innmari når det vokser ut igjen! (Hvis man bruker høvel, altså.)

Andre ganger bruker jeg hårfjerningskrem, da blir hårene mykere når de vokser ut, og jeg synes det blir glattere enn hvis jeg barberer.

Lykke til! :D

Gjest Persille
Skrevet

IKKE BARBÉR!

Altså, når du nå først slipper spareprosessen, så invester i en runde med voks i en salong. Det er litt vondt, ikke til å komme unna - men du verden, det blir sååååå mye bedre!

Det varer lengre, hårene som kommer ut er mye tynnere og de fleste kan du bare nappe ut, og ikke minst, det blir _helt_ glatt :)

Gjest tør ikke
Skrevet

IKKE BARBÉR!

Altså, når du nå først slipper spareprosessen, så invester i en runde med voks i en salong. Det er litt vondt, ikke til å komme unna - men du verden, det blir sååååå mye bedre!

Det varer lengre, hårene som kommer ut er mye tynnere og de fleste kan du bare nappe ut, og ikke minst, det blir _helt_ glatt :)

liker ikke gå til gynikolog. Hvordan klarer folk da å gå og få ribba musa?

Gjest Persille
Skrevet

Det er jo ikke det samme i det hele tatt....

Skrevet

NETTOPP - siden jeg ikke engang får meg til å sprike for en celleprøve, så kan man glemme å få meg til å gjøre det av kosmetiske årsaker. Høvel er tingen for meg, uansett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...