Gå til innhold

Vondt i halebenet

Anbefalte innlegg

Gjest EreMidt
Skrevet

Hvis jeg sitter for lenge (10min) får jeg skikkelig vondt bak der. Nederste delen av ryggen og øverste delen av rumpa sovner liksom, og vondt som sagt i halebenet.. Hva kan det være for noe?

Har sittet endel i samme stilling, kan det ha noe med det å gjøre, at det "trenger hvile"? Vært sånn i noen uker nå.

Videoannonse
Annonse
Gjest Ulvinnen
Skrevet

Er du kvinne? Og gravid? Da kan det være bekkenløsning...

Ellers så kan smerter i halebeinet skyldes at du har fallt og skadet deg der, men da hadde du vel visst det?

Gjest EreMidt
Skrevet

Er du kvinne? Og gravid? Da kan det være bekkenløsning...

Ellers så kan smerter i halebeinet skyldes at du har fallt og skadet deg der, men da hadde du vel visst det?

Er kvinne ja, men ikke gravid.

Har ikke falt eller noe, bare sittet i den samme stillingen mye over en lang tid.. Sånn halvveis ligge/sitte. Så rumpa/ryggen ble belastet.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Har ikke falt eller noe, bare sittet i den samme stillingen mye over en lang tid.. Sånn halvveis ligge/sitte. Så rumpa/ryggen ble belastet.

Merkelig at halebeinet ditt ikke tålte feil sittestilling. Får håpe det gir seg når du passer på å sitte korrekt.

Når det gjelder graviditet, så oppdaget jeg mitt andre svangerskap ved at jeg fikk bekkenløsning. Men jeg håper ikke at det er tilfelle for deg.

Gjest EreMidt
Skrevet

Merkelig at halebeinet ditt ikke tålte feil sittestilling. Får håpe det gir seg når du passer på å sitte korrekt.

Når det gjelder graviditet, så oppdaget jeg mitt andre svangerskap ved at jeg fikk bekkenløsning. Men jeg håper ikke at det er tilfelle for deg.

Prøver å ikke sitte så mye. I morgen skal jeg sitte noen timer i bil, så får se hvordan det går.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Prøver å ikke sitte så mye. I morgen skal jeg sitte noen timer i bil, så får se hvordan det går.

Pass på at du sitter mykt. Ta med deg en god pute til å sitte på.

Om det ikke er du som skal kjøre, så legg setet så langt bakover at du halveis ligger. (Husk god støtte for korsryggen også). Og prøv å varier sittestillingen underveis ved at du sitter på en skinke av gangen.

Gjest EreMidt
Skrevet

Pass på at du sitter mykt. Ta med deg en god pute til å sitte på.

Om det ikke er du som skal kjøre, så legg setet så langt bakover at du halveis ligger. (Husk god støtte for korsryggen også). Og prøv å varier sittestillingen underveis ved at du sitter på en skinke av gangen.

Nå satt jeg 2 minutter i en solstol, med rett rygg og skikkelig, og fikk vondt.

Hva kan dette være for noe... Har ikke spesielt lyst til å dra til legen. Får vel bare høre at jeg helst ikke skal overbetalste stedet.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Nå satt jeg 2 minutter i en solstol, med rett rygg og skikkelig, og fikk vondt.

Hva kan dette være for noe... Har ikke spesielt lyst til å dra til legen. Får vel bare høre at jeg helst ikke skal overbetalste stedet.

Men har du prøvd å sitte på en pute?

Ta gjerne en hodepute fra senga.

Siden du ikke aner hva smertene kan komme av, så kanskje du skulle kontakte lege likevel?

Gjest EreMidt
Skrevet

Men har du prøvd å sitte på en pute?

Ta gjerne en hodepute fra senga.

Siden du ikke aner hva smertene kan komme av, så kanskje du skulle kontakte lege likevel?

Jeg sitter alltid mykt, nå satt jeg på en stolpute.

Ja, jo. Men jeg liker ikke leger.... ;O

Skrevet

Prøv badering.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

jeg har legeskrekk selv. Men jeg er veldig flink til å jage andre til lege ;-)

Så husj, se å bestill time med en gang i morgen tidlig! *Streng*

Gjest EreMidt
Skrevet

jeg har legeskrekk selv. Men jeg er veldig flink til å jage andre til lege ;-)

Så husj, se å bestill time med en gang i morgen tidlig! *Streng*

Hehe! Vil se om det går over... (Dette sa jeg også for 3 uker siden...)

Gjest EreMidt
Skrevet

Prøv badering.

Tja, får kanskje prøve det. ;-)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Hehe! Vil se om det går over... (Dette sa jeg også for 3 uker siden...)

Når det har gått så lang tid uten at du har blitt bedre, så får du ikke lov til å utsette legebesøket.

Jeg kan være veldig streng, i forrige måned fikk jeg et nick på dol til å yte sitt beste på eksamen i stedet for å levere blankt!

Det minner meg på at jeg ikke har fått vite om personen stod til eksamen...

Gjest Calóni
Skrevet

Den halvveis ligge/sitte-stillingen du snakker om høres ut som en stilling hvor du belaster halebenet veldig. Dersom du ikke har mistanke om andre grunner, som fall eller lignende, så ville jeg forsøkt å avlaste halebeinet noen dager. Da vil det nok gå over av seg selv. Det er uansett ikke mye man får gjort med halebeinet selv om det skulle være brukket. Det må bare "gå seg til".

Skrevet

Den halvveis ligge/sitte-stillingen du snakker om høres ut som en stilling hvor du belaster halebenet veldig. Dersom du ikke har mistanke om andre grunner, som fall eller lignende, så ville jeg forsøkt å avlaste halebeinet noen dager. Da vil det nok gå over av seg selv. Det er uansett ikke mye man får gjort med halebeinet selv om det skulle være brukket. Det må bare "gå seg til".

Man kan få en sprøyte som bedøver baken til halebenet har vokst sammen igjen.

Gjest Calóni
Skrevet

Man kan få en sprøyte som bedøver baken til halebenet har vokst sammen igjen.

Hihi, numbass i flere mnd? :D

Men okay, det visste jeg ikke!

Skrevet

Hihi, numbass i flere mnd? :D

Men okay, det visste jeg ikke!

Jeg kjente en som fikk det i alle fall.

Gjest EreMidt
Skrevet

Har nok ikke brukket noe der, bare sittet helt feil alt for lenge. Belaster halebenet veldig i den stillingen, sitter med bøyde knær også, så all tyngden går mot bakdelen..

Gjest EreMidt
Skrevet

Smerter blir borte ganske fort når jeg reiser meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...