Gå til innhold

Når skal det være stille på et boligfelt?

Anbefalte innlegg

Gjest Helgene
Skrevet

Finnes det noen skrevne regler for når det skal være stille på et boligfelt helgestid? I så henseende, hva menes med stille?

Jeg er bare nysgjerrig på regelen, og jeg har ingen bråkete naboer selv. De er så snille som lam. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror (bare tror) det er opp til kommunen å vedta ulike vedtekter. Det mest normale er fra 22 eller 23 til kl 7 på hverdager.

Gjest Helgene
Skrevet

Jeg tror (bare tror) det er opp til kommunen å vedta ulike vedtekter. Det mest normale er fra 22 eller 23 til kl 7 på hverdager.

Men har alle kommuner slike vedtekter eller er det noen som ikke har vedtekter av noen slag ang dette?

Skrevet

Men har alle kommuner slike vedtekter eller er det noen som ikke har vedtekter av noen slag ang dette?

Det vet jeg ikke men det antar jeg, akkurat som alle kommuner har vedtekter om båndtvang.

Gjest jeg vet!
Skrevet

Mener å ha lest en plass at dette er forskrift iht norsk lov. Så det kan faktisk slås ned på, føre til utkastelse osv.

Gjest Helgene
Skrevet

Mener å ha lest en plass at dette er forskrift iht norsk lov. Så det kan faktisk slås ned på, føre til utkastelse osv.

Men hva med de stakkarene som bor klin innpå festlokaler der det er fart og ståhei nesten hver helg?

Omfatter ikke loven dem?

Gjest jeg vet!
Skrevet

Men hva med de stakkarene som bor klin innpå festlokaler der det er fart og ståhei nesten hver helg?

Omfatter ikke loven dem?

Både ja og nei.

Når man flytter ved et festlokale bør man regne med at det blir litt ekstra støy. Men denne sjeansen skal i bunn og grunn ikke være til sjeanse for naboer o.l. Etter kl 23 skal hensyn til naboer tas.

Snakker man derimot om utested midt i sentrum, mener jeg at egne regler gjelder.

Men prob med festlokaler er jo at med en gang dette ikke inkl privatpersoner så blir alt mye vanskeligere. er ikke bare for et borettslag feks og kreve en hel bedrift fjernet. Selv om de sikkert har loven på sin side er det jo en stor sjanse for at et firma/utested og en privatperson møtes i retten. For privatpersoner kan dette ofte være en så stor belastning både psykisk og økonomisk at de rett og slett ikke tørr.

Men som sagt - flytter man nærme et slikt lokale er jo som regel risikoen reflektert i kjøpesummen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...