Gå til innhold

Kontantkort

Anbefalte innlegg

Gjest Skumler
Skrevet

Jeg har aldri brukt noe annet enn vanlig abbonemang men jeg trenger å være anonym nå, kan jeg bare gå å kjøpe meg ett kontantkort og plugge det i så funker det ? Ingen finner ut hvem som eier det nummeret da ikkesant ?

Videoannonse
Annonse
Gjest Ulvinnen
Skrevet

Det er ikke lov å være anonym med kontantkort lenger. Du må registrere deg for at kortet skal virke.

Frøken eple
Skrevet

Det er ikke lov å være anonym med kontantkort lenger. Du må registrere deg for at kortet skal virke.

Men man trenger ikke være oppført i telefonkataologen...

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Men man trenger ikke være oppført i telefonkataologen...

Nei, men det trenger du ikke med fasttelefon eller abonnement på mobil heller.

Gjest Skumler
Skrevet

Hvordan fungerer det ? Registreringen

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Hvordan fungerer det ? Registreringen

Jeg hadde vanlig kontantkont. Så en dag virket det ikke lenger. Jeg fikk en automatisk beskjed om å ringe et bestemt nummer. Når jeg ringte dit kom jeg til teleoperatøren som registrert navn og fødselsdato. Deretter ble sperren fjernet av dem.

Snacky1365380698
Skrevet

Som ulvinnen sier, dette er ikke lov lenger. Nettopp fordi kriminelle ofte opererer med abn som er anonyme og dette vanskeliggjør politiets arbeid med å spore dem opp. Også, trakassering, mobbing over tlf osv er ting man håper å få redusert nettopp ved å innføre dette.

Skrevet

Hvis du må være anonym, kan du vel bare sette telefonen på "skjul nummer"!?

Frøken eple
Skrevet

Nei, men det trenger du ikke med fasttelefon eller abonnement på mobil heller.

Det er sant.

Men hvis noen vil være anonyme fordi de skal ringe/sende melding til noen uten at de vil at vedkommende skal vite hvem det er, kan de bare ta det vekk fra telefonkatalogen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...