Gjest Skumler Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 Jeg har aldri brukt noe annet enn vanlig abbonemang men jeg trenger å være anonym nå, kan jeg bare gå å kjøpe meg ett kontantkort og plugge det i så funker det ? Ingen finner ut hvem som eier det nummeret da ikkesant ? 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 Det er ikke lov å være anonym med kontantkort lenger. Du må registrere deg for at kortet skal virke. 0 Siter
Frøken eple Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 Det er ikke lov å være anonym med kontantkort lenger. Du må registrere deg for at kortet skal virke. Men man trenger ikke være oppført i telefonkataologen... 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 Men man trenger ikke være oppført i telefonkataologen... Nei, men det trenger du ikke med fasttelefon eller abonnement på mobil heller. 0 Siter
Gjest Skumler Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 Det er ikke lov å være anonym med kontantkort lenger. Du må registrere deg for at kortet skal virke. Hvordan fungerer det ? Registreringen 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 Hvordan fungerer det ? Registreringen Jeg hadde vanlig kontantkont. Så en dag virket det ikke lenger. Jeg fikk en automatisk beskjed om å ringe et bestemt nummer. Når jeg ringte dit kom jeg til teleoperatøren som registrert navn og fødselsdato. Deretter ble sperren fjernet av dem. 0 Siter
Snacky1365380698 Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 Som ulvinnen sier, dette er ikke lov lenger. Nettopp fordi kriminelle ofte opererer med abn som er anonyme og dette vanskeliggjør politiets arbeid med å spore dem opp. Også, trakassering, mobbing over tlf osv er ting man håper å få redusert nettopp ved å innføre dette. 0 Siter
puttelull Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 Hvis du må være anonym, kan du vel bare sette telefonen på "skjul nummer"!? 0 Siter
Frøken eple Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 Nei, men det trenger du ikke med fasttelefon eller abonnement på mobil heller. Det er sant. Men hvis noen vil være anonyme fordi de skal ringe/sende melding til noen uten at de vil at vedkommende skal vite hvem det er, kan de bare ta det vekk fra telefonkatalogen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.