Gå til innhold

Motvillig spørsmål. (Ang. husvask.)

Anbefalte innlegg

Gjest Princess Peach
Skrevet

Jeg MÅ vaske rundt huset snart, men er det noe jeg hater, så er det å vaske.

Trenger gode råd og tips til hvordan man mest mulig effektivt og "skikkelig" kan vaske tak, vegger, gulv etc.

Vaskemiddeltyper, mopp, kluter, metoder, triks, you name it!

Vil gjerne ha gode tips til å vaske kjøkken og bad, for å fjerne fett og kalk og denslags.

Videoannonse
Annonse
Snacky1365380698
Skrevet

Må vaske ned leiligheten her snart jeg også pga flytting. Er som deg; jeg _hater_ å vaske.

Etter å nettopp ha tatt opp et gedigent huslån er ikke jeg den som bør kaste sedler rundt omkring, men tror seriøst jeg skal ringe å leie noen som kan gjøre det. Er masse seriøse firma her som driver med flyttevask/annen vask. Garantier har de også. Vet ikke hvor mye det koster enda, men er rimelig sikker på at unasett pris så er det verdt det :)

Blir i godt humør bare å tenke på det, jeg!

Gjest Princess Peach
Skrevet

Må vaske ned leiligheten her snart jeg også pga flytting. Er som deg; jeg _hater_ å vaske.

Etter å nettopp ha tatt opp et gedigent huslån er ikke jeg den som bør kaste sedler rundt omkring, men tror seriøst jeg skal ringe å leie noen som kan gjøre det. Er masse seriøse firma her som driver med flyttevask/annen vask. Garantier har de også. Vet ikke hvor mye det koster enda, men er rimelig sikker på at unasett pris så er det verdt det :)

Blir i godt humør bare å tenke på det, jeg!

Hm, vaskebyrå var ikke så dumt... ;)

Skrevet

Vanlige kluter som ikke loer og jif skurekrem på kjøkkenet, det tar alt. :o)

Disse hvite svampene som det reklameres for på tv fjerner faktisk det aller meste av flekker og det med bare vann! De koster litt, men er verdt det.

Holder på å vaske leiligheten jeg har flyttet ut fra og har kommet langt. Er ferdig med kjøkkenet (skrubbet det ned før visningen og det er jeg glad for nå!), vaskerommet, det ene soverommet og så og si hele stua. Har igjen det største soverommet, gangen, bad og do og det bør gå greit. :o)

Bruker Ajax i vaskevannet + mopp til tak, vegger og gulv. Samme vann med en vanlig klut til lister og vinduskarmer. Blå Jif til vinduene. Og vidundersvampene til flekker overalt.

Skrevet

Mp3'n med alle dine favorittlåter er et must! Vet ikke hvor mange ganger jeg har hørt "rundt" min i dag! :o)

Lykke til!

Gjest Kjapt
Skrevet

Jeg vasker med mopp på en Eidsvoll moppestang. Går på et blunk omtrent. Bruker kun vann.

sarah bernard
Skrevet

Regner med at du har fått en del gode svar allerede, så her kommer bare et lite tips: For å få vindu og speil skinnende blanke, puss dem med avispapir.

Og: Musikk til arbeidet.

God vask!

Gjest Princess Peach
Skrevet

Vanlige kluter som ikke loer og jif skurekrem på kjøkkenet, det tar alt. :o)

Disse hvite svampene som det reklameres for på tv fjerner faktisk det aller meste av flekker og det med bare vann! De koster litt, men er verdt det.

Holder på å vaske leiligheten jeg har flyttet ut fra og har kommet langt. Er ferdig med kjøkkenet (skrubbet det ned før visningen og det er jeg glad for nå!), vaskerommet, det ene soverommet og så og si hele stua. Har igjen det største soverommet, gangen, bad og do og det bør gå greit. :o)

Bruker Ajax i vaskevannet + mopp til tak, vegger og gulv. Samme vann med en vanlig klut til lister og vinduskarmer. Blå Jif til vinduene. Og vidundersvampene til flekker overalt.

Synes jeg skurer og skurer på et område på kjøkkenbenken, men likevel er det fett og trått der når jeg kommer med koppkluten. Tror jeg trenger sterkere saker enn Jif.

Dessuten er det mye sot i taket som jeg ikke får vekk etter vill omgang med stearinlys her ei jul for noen år siden. Det gikk ikke bort med vanlig ajax og mopp.

Nei, tror jeg ringer vaskebyrå, jeg. ;)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Regner med at du har fått en del gode svar allerede, så her kommer bare et lite tips: For å få vindu og speil skinnende blanke, puss dem med avispapir.

Og: Musikk til arbeidet.

God vask!

Takk for rådet! Jeg visste det allerede, faktisk. ;)

Jeg kjøpte et genialt vindusvaskesett fra Eidsvoll Miljøprodukter, så vindusvasken går som en lek. Før jul tok jeg alle vinduene innvendig og utvendig på en halvtime!

Gjest Princess Peach
Skrevet

Jeg vasker med mopp på en Eidsvoll moppestang. Går på et blunk omtrent. Bruker kun vann.

På et blunk inkludert tak og vegger også?

Gjest Princess Peach
Skrevet

Mp3'n med alle dine favorittlåter er et must! Vet ikke hvor mange ganger jeg har hørt "rundt" min i dag! :o)

Lykke til!

Jah, setter alltid på stereoanlegget når jeg vasker huset. :D

sarah bernard
Skrevet

Takk for rådet! Jeg visste det allerede, faktisk. ;)

Jeg kjøpte et genialt vindusvaskesett fra Eidsvoll Miljøprodukter, så vindusvasken går som en lek. Før jul tok jeg alle vinduene innvendig og utvendig på en halvtime!

Ok :)

Hvordan er de?

Skrevet

Synes jeg skurer og skurer på et område på kjøkkenbenken, men likevel er det fett og trått der når jeg kommer med koppkluten. Tror jeg trenger sterkere saker enn Jif.

Dessuten er det mye sot i taket som jeg ikke får vekk etter vill omgang med stearinlys her ei jul for noen år siden. Det gikk ikke bort med vanlig ajax og mopp.

Nei, tror jeg ringer vaskebyrå, jeg. ;)

Jeg bruker sånne svamper som har en skureside, da løsner det meste.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Ok :)

Hvordan er de?

Det er en slags mikrofibermopp som man har på en nal-lignende sak, så tar man bare kaldt vann på moppen og fyker over vinduene, så tar man en nal over etterpå og til slutt en mikrofiber-poleringsklut.

Et vindu tar man på ett minutt, og de blir superblanke!

Gjest Princess Peach
Skrevet

Jeg bruker sånne svamper som har en skureside, da løsner det meste.

Åkei. En kollega av meg sverger til kraftvask, kanskje det er noe.

Gjest kjapt
Skrevet

På et blunk inkludert tak og vegger også?

Ja det går fort. Fester moppen på brettet og setter på en låsegreie nederst, så er det bare å vaske. Det er helt utrolig hvor fort det går sammenlignet på å vaske for hånd.

Skrevet

Salmiakk er det beste på fett - gjerne sammen med zalo.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...