Gå til innhold

Serranoskinke

Anbefalte innlegg

sarah bernard
Skrevet

Hvor lenge holder den seg åpnet i kjøleskapet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ganske sikker på at spekede ting holder seg ganske lenge.

Skrevet

Det trodde jeg også, men oppskåret serranoskinke mugnet ganske fort ifjor.

Satser på å spise den fort etter at pakningen er åpnet nå. Har en kilo i kjøleskapet etter Spania-tur... heldigvis fordelt på tre pakker.

Gjest spekedame
Skrevet

Men saltet pleier å gå ut av skinka etter en stund

sarah bernard
Skrevet

Det trodde jeg også, men oppskåret serranoskinke mugnet ganske fort ifjor.

Satser på å spise den fort etter at pakningen er åpnet nå. Har en kilo i kjøleskapet etter Spania-tur... heldigvis fordelt på tre pakker.

Hmm, hvor fort mugnet den?

Skrevet

Nå sjekket jeg på pakka jeg har i kjøleskapet, og der står det fire dager etter åpning.

sarah bernard
Skrevet

Jo, men som Atene skriver så er dette oppskåret, så jeg er redd den er litt mer utsatt.

sarah bernard
Skrevet

Nå sjekket jeg på pakka jeg har i kjøleskapet, og der står det fire dager etter åpning.

Ånei... :(

Skrevet

Hmm, hvor fort mugnet den?

Ca 14 dager kanskje? Husker ikke nøyaktig.

Den holdt ihvertfall mer enn fire dager.

Igår hadde jeg deilig salat med skinke, parmesanost, ruccola, avocado og nektarin.

Imorgen skal jeg surre skinkeskiver rundt kyllingbryst og steke, med risotto til.

Den er god på pizza også. Du klarer å spise den opp i tide.

Skrevet

Igår hadde jeg deilig salat med skinke, parmesanost, ruccola, avocado og nektarin.

Imorgen skal jeg surre skinkeskiver rundt kyllingbryst og steke, med risotto til.

De oppskriftene der hørtes gode ut. Det må jeg prøve en dag.

sarah bernard
Skrevet

Jo, det var meningen at jeg skulle ha den forleden dag (etter ferien), men så fann vi noe annet, og jeg har faktisk ikke sjekket skinka ennå.

Får gjøre det i morgen, og håper den er god :)

Salat med avokado... Det har jeg ikke prøvd ennå. Får lage det til min bedre halvdel en dag. Det er jeg sikker på vil falle i smak. Takk for inspirasjon :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...