Gjest Blubbis Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 Å gå ned 3-4 kg. Jeg føler meg så feit, er 66 kg å vil ned til 62-63. Har nok blitt litt mye feit grillmat å øl i sommer..Har den fleskemagen.. Men jeg har så sinnsykt dårlig selvdidiplin, kan spise salat hele mandagen, og på kvelden er det å skeie ut med smågodt, potetgull, ja alt fett! Har ikke noen her inne noen gode tips til meg, om mat som er god og slankende. Og som man blir mett av.. 0 Siter
sarah bernard Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 Havregryn med bananer, rosiner og melk Rugbrød med sunt pålegg. Tunfisk i uante mengder. Salat med tunfisk, skinke eller kylling. Minst 1 time sparsertur pr dag. Er du utrent, så start med 1/2 t. første uke, og med 45 m. i neste uke. Hør musikk eller få en turkamerat, så blir det gøyere. Lykke til! 0 Siter
Gjest Violsa Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 Spise småmåtider ofte så blodsukkeret holdes stabilt. Vektlegge diett med mere proteiner. Det metter mer. trene ekstra mye kardio. å gå ned fem kg skal være overkommelig. sånn bare leve på salat en dag,ala sultekur greier fungerer aldri. Da er man garantert at man vil skeie ut . 0 Siter
Sofline Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 Når søtsuget kommer, drikk et glass vann eller puss tennene. Sistnevnet gjør jo at godteriet ikke smaker godt. Tving deg selv til å spise sund snack. Selv har jeg nettopp spist gulrot-, papirka- og agurkstaver med dip laget på superlettrømme. Bærsesongen er her! 0 Siter
Sofline Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 Husk å unne deg en dag i uka hvor du spiser litt godt. 0 Siter
org Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 Når søtsuget kommer, drikk et glass vann eller puss tennene. Sistnevnet gjør jo at godteriet ikke smaker godt. Tving deg selv til å spise sund snack. Selv har jeg nettopp spist gulrot-, papirka- og agurkstaver med dip laget på superlettrømme. Bærsesongen er her! Superlettrømme hørtes greit ut. Hva er det, forresten? *S* 0 Siter
Sofline Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 Superlettrømme hørtes greit ut. Hva er det, forresten? *S* Rømme som inneholder mindre fett enn lettrømme. Lettrømme har vel 20% fett, superlettrømma (mitt personlige navn på den) har bare 9% fett. Den er ikke så fast i fisken, men passer bra til dip og som tilbehør til laks og poteter f.eks., eller i hjemmebakt brød. Denne er kjøpt i Danmark da, men jeg tror Sans har et alternativ i Norge. 0 Siter
Gjest hakkepeiling Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 Spise småmåtider ofte så blodsukkeret holdes stabilt. Vektlegge diett med mere proteiner. Det metter mer. trene ekstra mye kardio. å gå ned fem kg skal være overkommelig. sånn bare leve på salat en dag,ala sultekur greier fungerer aldri. Da er man garantert at man vil skeie ut . Hva er kardio? 0 Siter
org Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 Rømme som inneholder mindre fett enn lettrømme. Lettrømme har vel 20% fett, superlettrømma (mitt personlige navn på den) har bare 9% fett. Den er ikke så fast i fisken, men passer bra til dip og som tilbehør til laks og poteter f.eks., eller i hjemmebakt brød. Denne er kjøpt i Danmark da, men jeg tror Sans har et alternativ i Norge. Ok, takk! 0 Siter
Sofline Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 Hva er kardio? Jogging, sykling, svømming osv. Kondisjons/utholdenhetstrening. 0 Siter
Gjest salatina Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 Håper ikke du spiser bare grøntfor om dagen. Husk proteiner også da. Ellers blir du så sulten utover kvelden at søtsuget overfaller deg 0 Siter
Gjest Violsa Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 Hva er kardio? alt mulig..utholdenhetstrening kan man kalle det jogging,sykkling,gåing,stepmaskin etc etc.... sånn at man hever pulsen og sånt 0 Siter
Gjest salatina Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 Rømme som inneholder mindre fett enn lettrømme. Lettrømme har vel 20% fett, superlettrømma (mitt personlige navn på den) har bare 9% fett. Den er ikke så fast i fisken, men passer bra til dip og som tilbehør til laks og poteter f.eks., eller i hjemmebakt brød. Denne er kjøpt i Danmark da, men jeg tror Sans har et alternativ i Norge. Ja, den heter sans, en liten boks som tidligere het rømmekolle 0 Siter
dolores83 Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 Rømme som inneholder mindre fett enn lettrømme. Lettrømme har vel 20% fett, superlettrømma (mitt personlige navn på den) har bare 9% fett. Den er ikke så fast i fisken, men passer bra til dip og som tilbehør til laks og poteter f.eks., eller i hjemmebakt brød. Denne er kjøpt i Danmark da, men jeg tror Sans har et alternativ i Norge. ekstra lett rømme, er det den du tenker på? (den het rømmekolle før.) 0 Siter
Sofline Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 ekstra lett rømme, er det den du tenker på? (den het rømmekolle før.) Mulig den heter det. Men som jeg trodde har Sans i alle fall en (ifølge salatina). 0 Siter
dolores83 Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 Mulig den heter det. Men som jeg trodde har Sans i alle fall en (ifølge salatina). ja, det kan nok stemme at den er en del av sans-serien til tine. 0 Siter
Gjest AveM Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 Unngå å ha søtsaker og chips i huset. Kjøp heller litt frukt. Jeg synes druer demper søtsuget veldig. Yoghurt med litt banan i er veldig mettende. Det er et godt mellommåltid. Litt middag bør du også unne deg, men kutt ut dressinger. Lag heller en god salat til. 0 Siter
Gjest Blubbis Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 Havregryn med bananer, rosiner og melk Rugbrød med sunt pålegg. Tunfisk i uante mengder. Salat med tunfisk, skinke eller kylling. Minst 1 time sparsertur pr dag. Er du utrent, så start med 1/2 t. første uke, og med 45 m. i neste uke. Hør musikk eller få en turkamerat, så blir det gøyere. Lykke til! Takk for mange kjempeflotte tips!! Har turkamerat da, hunden vår..jeg bruker stort sett å gå en halvtime hver dag med den. Men jeg skal utvide løypa. Og fjerne godisan fra skapet, og gå fort forbi godtehylla på butikken. Spiser jo en sjokolade hver dag, på tur hjem fra butikken! haha. Det må jeg kutte ut, fort! Jeg vil at piercingen min på navlen skal være fin, så flesket skal bort. Bra for meg at vi har drittvær her i nord-norge, så slipper jeg gå i bikini. Hehe 0 Siter
Tonette Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 Husk at det er du som er sjefen over din kropp! Når du har lyst på noe godt og usunt, så prøv å tenk gjennom hva du gjør. Hva oppnår jeg med å spise sjokolade? -et øyeblikks tilfredshet, og en god smak i munnen. -dårlig samvittighet - enda noen kalorier på bilringene. Hva oppnår jeg ved å la vær å ta den sjokoladen? -tilfredshet over at jeg greide å la vær -mindre kaloriinntak -mindre svingninger i blodsukkeret. -noen kroner spart. -større håp om å greie å gå ned litt i vekt. Prøv å bli litt mer bevisst på hva du putter i deg, og hvorfor du gjør det. Og husk at det er du som er sjefen! Det er du som bestemmer hva du skal spise, hvor mye du skal spise og hvor mye du skal trimme. Lykke til! 0 Siter
Gjest hakkepeiling Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 alt mulig..utholdenhetstrening kan man kalle det jogging,sykkling,gåing,stepmaskin etc etc.... sånn at man hever pulsen og sånt Takk 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.