Gå til innhold

Har du erfaring med nøkkel ferdig nybygg-hus?

Anbefalte innlegg

Gjest avias
Skrevet

Pris, kvalitet og hvor lang tid det tar å sette opp når en har ferdig tomt?

Videoannonse
Annonse
Gjest Persille
Skrevet

Jeg (vi) har betalt omlag 11 mill, kvaltiteten er bra på mye, dårlig på noe (dårlig håndverk) - men alt i alt er jeg fornøyd.

Mye jobb, mye slit, om jeg skal flytte igjen blir det til ferdig og innflytningsklart hus.

Skrevet

Jeg (vi) har betalt omlag 11 mill, kvaltiteten er bra på mye, dårlig på noe (dårlig håndverk) - men alt i alt er jeg fornøyd.

Mye jobb, mye slit, om jeg skal flytte igjen blir det til ferdig og innflytningsklart hus.

Elleve mill?? Det var dyrt! Eller skulle det være et komma et sted?

Gjest Persille
Skrevet

Elleve mill?? Det var dyrt! Eller skulle det være et komma et sted?

Neida - det var riktig det...

Det hadde nok blitt dyrere om vi ikke hadde gjort så mye selv som vi gjorde.

Men taksten er jo på omtrent det dobbelte, så det var jo verdt det.

Skrevet

Hvor stort er det huset når du har betalt så mye for det?

Gjest Persille
Skrevet

Hvor stort er det huset når du har betalt så mye for det?

450m2 ca, fordelt over tre etasjer...

Men det er ikke et ferdighus - det er et arkitekttegnet hus, bygget fra grunnen av håndverkere. Det er gjerne litt dyrere.

Og så består det av fire komplette leiligheter og en hybel, som er dyrere enn om det hadde vært én boenhet. Vi har jo mange flere bad, kjøkken osv enn et helt vanlig hus.

Skrevet

Ok, ble overrasket over prisen med det samme. En kollega skulle med i et byggeprosjekt, de kom godt under 2 mill for et hus med tomt og det hele. Men så har nok dere valgt ulike hus :)

Skrevet

450m2 ca, fordelt over tre etasjer...

Men det er ikke et ferdighus - det er et arkitekttegnet hus, bygget fra grunnen av håndverkere. Det er gjerne litt dyrere.

Og så består det av fire komplette leiligheter og en hybel, som er dyrere enn om det hadde vært én boenhet. Vi har jo mange flere bad, kjøkken osv enn et helt vanlig hus.

Fem boenheter, så skjønner jeg bedre... :-) Du høres rik ut, eller har du kanskje bygd sammen med noen? (jeg blir ikke fornærmet hvis du ikke vil svare på mine nysgjerrige spørsmål)

Skrevet

Ok, ble overrasket over prisen med det samme. En kollega skulle med i et byggeprosjekt, de kom godt under 2 mill for et hus med tomt og det hele. Men så har nok dere valgt ulike hus :)

Vet du hvor stort det huset ble? *drømmer om å bygge hus*

Gjest Persille
Skrevet

Eh, ja :)

Man får sikkert hus ned til rundt 1,5 millioner også - men det avhenger av hvor man skal ha det, om det er modulhus, størrelse, tomt osv...

Det er umulig å svare på et sånt spørsmål :)

Gjest Persille
Skrevet

Fem boenheter, så skjønner jeg bedre... :-) Du høres rik ut, eller har du kanskje bygd sammen med noen? (jeg blir ikke fornærmet hvis du ikke vil svare på mine nysgjerrige spørsmål)

Jeg er ikke rik :)

Mamma haddet et helt ok hus på en veldig bra tomt, så rev vi mesteparten av det, investerte, bygde et nytt som var tre ganger så stort og bor nå i hver vår del av det, og bruker ca halvparten til barnehage.

Vi har ti mill i gjeld også - men fordi huset er verdt så mye, vi har satset begge inntektene våre og driver næring også, så går det greit.

Og selv om vi har et hus verdt veldig mye penger, så kan vi jo ikke spise eller betale regninger for de pengene, så vi er ikke rike av den grunn.

Skrevet

Jeg er ikke rik :)

Mamma haddet et helt ok hus på en veldig bra tomt, så rev vi mesteparten av det, investerte, bygde et nytt som var tre ganger så stort og bor nå i hver vår del av det, og bruker ca halvparten til barnehage.

Vi har ti mill i gjeld også - men fordi huset er verdt så mye, vi har satset begge inntektene våre og driver næring også, så går det greit.

Og selv om vi har et hus verdt veldig mye penger, så kan vi jo ikke spise eller betale regninger for de pengene, så vi er ikke rike av den grunn.

Jeg tenkte bare "rik" fordi man jo normalt må tjene ganske mye for å få lån til et så dyrt hus i banken. Når dere er to om det og i tillegg driver barnehage i bygget, er det jo noe helt annet. :-)

Skrevet

Vet du hvor stort det huset ble? *drømmer om å bygge hus*

Tja, har ikke sett huset med selvsyn da, men det skulle bli et helt vanlig bolighus med to bad, (dvs et vaskerom med dusj + ett vanlig bad), romslig tomt og to etasjer. Husker ikke hvor mange soverom eller antall kvm. men stort nok til at jeg ble litt misunnelig.. Hos meg gjør vi oss så små som mulig for å få plass på 78 kvm :)

Skrevet

Eh, ja :)

Man får sikkert hus ned til rundt 1,5 millioner også - men det avhenger av hvor man skal ha det, om det er modulhus, størrelse, tomt osv...

Det er umulig å svare på et sånt spørsmål :)

Skjønner ut fra det du skrev til Sofline at det var snakk om helt forskjellige bygg. Bra dere ble fornøyd da, det høres veldig deilig ut å flytte inn i sitt eget nybygde hus :)

Skrevet

Tja, har ikke sett huset med selvsyn da, men det skulle bli et helt vanlig bolighus med to bad, (dvs et vaskerom med dusj + ett vanlig bad), romslig tomt og to etasjer. Husker ikke hvor mange soverom eller antall kvm. men stort nok til at jeg ble litt misunnelig.. Hos meg gjør vi oss så små som mulig for å få plass på 78 kvm :)

Så kan vi kanskje også bygge hus en dag. :-)

Jeg vet hvordan du har det. Vi mangler også PLASS, veldig frustrerende i blant.

Skrevet

Så kan vi kanskje også bygge hus en dag. :-)

Jeg vet hvordan du har det. Vi mangler også PLASS, veldig frustrerende i blant.

*Drømmer om drømmehuset*

Kanskje om et par år??

Gjest Debra irl
Skrevet

Pris er vanskelig å si noe om. Det kommer jo helt an på størrelsen du skal ha.

Vi har et hus på 250 kvm, det kom totalt på 2.3 mill.

Det var Block Watne som satte det opp. Fornøyd med kvaliteten.

Tid? Kommer an på. Vi ba om ekstra tid til egeninnsats (vanligvis avsatt ca 14 dager til det), og ta tok det vel ca 30 uker. (Etter at tomten var klargjort).

En pekepinn å forholde seg til er å ta katalogpris og doble den. Det var ikke langt fra sannheten når det gjaldt oss hvertfall. Det er mye som ikke er inkludert i katalogprisen.

Skrevet

*Drømmer om drømmehuset*

Kanskje om et par år??

*drømmer også*

Kjæresten vil bare ikke innse at vi faktisk har mye mer penger i banken en førstegangskjøpere vanligvis har... :-) sukk...

Gjest Persille
Skrevet

Jeg tenkte bare "rik" fordi man jo normalt må tjene ganske mye for å få lån til et så dyrt hus i banken. Når dere er to om det og i tillegg driver barnehage i bygget, er det jo noe helt annet. :-)

Vi drev ikke barnehage da vi startet - men du må huske på at verdien på tomten alene overstiger lånet vi har, så om vi ikke skulle klart det hadde vi hatt nok av sikkerhet.

Og så estimerte vi med omlag 40.000 i mnd i leieinntekter ut fra to av leilighetene, så da ble de lagt til som inntekt.

Men så startet vi bhg i stedet for å leie ut :)

Skrevet

Vi drev ikke barnehage da vi startet - men du må huske på at verdien på tomten alene overstiger lånet vi har, så om vi ikke skulle klart det hadde vi hatt nok av sikkerhet.

Og så estimerte vi med omlag 40.000 i mnd i leieinntekter ut fra to av leilighetene, så da ble de lagt til som inntekt.

Men så startet vi bhg i stedet for å leie ut :)

Skjønner... :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...