Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kjære jordmor og andre!

Jeg er nå ca i uke 20. På torsdag fikk jeg bekreftet mine mistanker om at det var bekkensmerter jeg hadde da jeg var hos jordmor. Jeg fikk da beskjed om ikke å vaske eller støvsuge golv eller gå noe særlig tur.

Nå er jeg veldig glad i å være ute å røre meg og holde meg litt i form. Er det noen form for fysisk aktivitet jeg kan holde på med uten å belaste bekkenet ytterligere? (Basseng e.l.) Og er det andre forhåndsregler enn de jeg har nevnt her jeg bør følge?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/23871-fysisk-aktivitet-ved-bekkensmerter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Svømming er bra for gravide med bekkenløsningsplager. Her gjelder dog prinsippet om å ikke tøye smerteterskelen sin. Det beste ved å være i vann, er at du ikke belaster kroppen din med din egen tyngde. Enkelte steder, spes. i de større byene, finnes det spesielle treningstilbud for gravide, også de med bekkenløsningsplager. Forhør deg også om det finnes vanngymnastikk som et eget tilbud.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...