Gjest Rita på tur Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 Hvordan stiller du deg til å ha en kjæreste som ikke rører alkohol i det hele tatt? Hadde en interessant diskusjon om temaet i dag og vil gjerne høre flere meninger. Må si at jeg aldri har tenkt eller reflektert over de synspunktene som kom frem før. 0 Siter
Sofline Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 Jeg er ingen stordrikker selv, så jeg hadde syntes det var helt OK. Men ikke hvis han ble sur hvis jeg tok meg et glass vin. 0 Siter
Gjest Debra irl Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 Helt greit det. Så lenge han tolerer at andre ikke er det. En som ikke kan være sammen med meg/ mine venner når vi har fest ville jeg kanskje tvilt litt på. Mest egentlig fordi det da handler om toleranse / aksept av andre og deres holdninger. 0 Siter
Snacky1365380698 Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 Så lenge han ikke har noe i mot at jeg drikker alkohol i festlige lag, og at jeg liker en tur på byen innimellom så må da det gå helt fint. Synes det er viktig å respektere og ikke håne andres valg, men forventer da det samme i gjengjeld. 0 Siter
Lillemus Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 Min kjære er så godt som avholds. Vi har vært sammen i litt over 14 mnd og jeg har ennå ikke sett ham drikke alkohol. Vet at han har tatt både litt vin og litt øl, men ikke sammen med meg. Spiller inge rolle for meg, bortsett fra at det på en måte stopper meg fra å drikke et glass vin eller to når jeg er hos ham. ) Bare tøys fra min side selvfølgelig, skal sannelig kjøpe med meg et par flasker til ferien. Etter å ha lest x antall tråder om fyrer som ikke klarer å styre alkoholinntaket her inne så er jeg bare glad for at han drikker så lite som han gjør. 0 Siter
Gjest Rita på tur Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 Min kjære er så godt som avholds. Vi har vært sammen i litt over 14 mnd og jeg har ennå ikke sett ham drikke alkohol. Vet at han har tatt både litt vin og litt øl, men ikke sammen med meg. Spiller inge rolle for meg, bortsett fra at det på en måte stopper meg fra å drikke et glass vin eller to når jeg er hos ham. ) Bare tøys fra min side selvfølgelig, skal sannelig kjøpe med meg et par flasker til ferien. Etter å ha lest x antall tråder om fyrer som ikke klarer å styre alkoholinntaket her inne så er jeg bare glad for at han drikker så lite som han gjør. Spurte du ham om grunnen til at han er avholds? Hvis du gjorde det hvor tidlig i forholdet? 0 Siter
Gjest Rita på tur Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 Helt greit det. Så lenge han tolerer at andre ikke er det. En som ikke kan være sammen med meg/ mine venner når vi har fest ville jeg kanskje tvilt litt på. Mest egentlig fordi det da handler om toleranse / aksept av andre og deres holdninger. Hvis du møtte en fyr som var avholds og du likte godt ville du spurt ham om grunnen til at han ikke drikker og holdninger til andres drikking. 0 Siter
Osiris Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 Jeg ville ikke ha betraktet det som et problem dersom han hadde tålt at andre smaker litt alkohol. 0 Siter
keinstein Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 Hvis alternativet er stupfyll fre-søn, så er avholds å foretrekke tipper jeg. Jeg har selv oppdaget fordelene med alkoholfritt, for mange år siden. Men holder ikke så hardt på det. Pinnekjøtt uten øl og akkevitt er som salt uten egg. 0 Siter
Angelica :o) Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 Det hadde ikke passet min livsstil ;P 0 Siter
Gjest Rita på tur Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 Hvis alternativet er stupfyll fre-søn, så er avholds å foretrekke tipper jeg. Jeg har selv oppdaget fordelene med alkoholfritt, for mange år siden. Men holder ikke så hardt på det. Pinnekjøtt uten øl og akkevitt er som salt uten egg. Salt spiser jeg ikke alene og aldri med egg;) 0 Siter
keinstein Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 Salt spiser jeg ikke alene og aldri med egg;) Av alkohol blir jeg på senere år helt taus, men kan drikke store mengder og fremdeles gå rett og være fin. Underlig. Så oppdaget jeg at ingen gadd invitere en som ble østers. Dermed var det bedre å være edru og kunne kjøre. Det blir stadig utnyttet, men så oppdaget jeg at detgår an å ta seg godt betalt. Det var ikke så populært, men mer lønnsomt :-) 0 Siter
Gjest Debra irl Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 Hvis du møtte en fyr som var avholds og du likte godt ville du spurt ham om grunnen til at han ikke drikker og holdninger til andres drikking. Jeg er ganske åpen, nysgjerrig og direkte, så 90% sikkert ville jeg det. Men man senser jo fort om dette er et tema det er greit for ham å svare på eller ikke da. Så hvis jeg så at han ble utilpass, ville jeg nok ikke gravd mer. Jeg drikker ikke så ofte selv, og må forsvare det i tide og utide. 0 Siter
dolores83 Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 Det store spørsmålet her er vel om han aksepterer at _du_ tar deg et glass i ny og ne eller ikke. Kan ikke se at det skulle være noe problem hvis han ikke sier noe på det. 0 Siter
Gjest Rita på tur Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 Jeg er ganske åpen, nysgjerrig og direkte, så 90% sikkert ville jeg det. Men man senser jo fort om dette er et tema det er greit for ham å svare på eller ikke da. Så hvis jeg så at han ble utilpass, ville jeg nok ikke gravd mer. Jeg drikker ikke så ofte selv, og må forsvare det i tide og utide. Hvordan må du forsvare i tide og utide at du ikke drikker? Jeg spør de jeg ikke kjenner om de drikker eller ikke hvis jeg skal by på vin, men aldri om grunnen til at de sier nei. Har en god venn som jeg har kjent et par år og vært mye sammen med i sosiale sammenhenger. Jeg har aldri diskutert med ham hvorfor han ikke drikker og aldri hørt han forsvare det på noen måte. Kanskje du er såpass yngre enn meg at det er aldersforskjeller. 0 Siter
Lillemus Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 Spurte du ham om grunnen til at han er avholds? Hvis du gjorde det hvor tidlig i forholdet? Han er ikke helt avholds og jeg tror ikke han har noen spesiell grunn til at han ikke vil drikke så mye. 0 Siter
kaffepiken Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 Det hadde ikke vært noe problem for meg såfremt han ikke forsøkte å legge press på meg også om å bli avholds. 0 Siter
Gjest helt greit Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 Det hadde jeg syns var helt greit. Så lenge han ikke krevde at jeg ikke skulle få ta et glass vin en gang iblant (drikker svært sjelden jeg også). 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.