Gå til innhold

Ha en kjæreste som er avholdsmann

Anbefalte innlegg

Gjest togli
Skrevet

Det hadde ikke vært noe problem for meg, men han måtte akseptert at jeg drakk alkohol i ny og ne... Skjønner ikke problemet jeg? Det blir omtrent som at man ikke kan ha en kjæreste som ikke drikker brus!?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 90
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• nattsvermeren1365380995

19

• ShitDiddelyDo

15

• keinstein

4

• Lillemus

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest togli
Skrevet

Hvis alternativet er stupfyll fre-søn, så er avholds å foretrekke tipper jeg.

Jeg har selv oppdaget fordelene med alkoholfritt, for mange år siden. Men holder ikke så hardt på det. Pinnekjøtt uten øl og akkevitt er som salt uten egg.

Jeg har ikke salt på egget og drikker heller ikke øl og akevitt til ribba ;-)

(er ikke totalavholds ellers altså!)

Gjest Rita på tur
Skrevet

Fortell oss om synspunktene da?

:)

Det er ikke lett å forklare i et kort innlegg, men det var en del om påvirkning fra religiøse foreldre bl.a. Hvordan det var å ha kjæreste som var avholds pga. påvirkning i oppveksten og de som har alkoholproblemer og slutter å drikke.

For min del har jeg lite reflektert over dette og tror at jeg ville bare blitt glad å bli sammen med en avholdsmann. Hadde neppe blitt sammen med en som var veldig religiøs uansett hvilken religion det var, men det hadde ikke hatt noe å si for meg å bli sammen med noen som var vokst opp i et kristent miljø. Ikke andre religioner heller.

Skrevet

Fortell oss om synspunktene da?

:)

Mitt synspunkt er at det er artigere å se fulle kvinnfolk slåss om mannfolk og rive av hverandre håret og klærne enn å se voksne mannfolk slåss i fylla.

Gjest Rita på tur
Skrevet

Det hadde ikke vært noe problem for meg, men han måtte akseptert at jeg drakk alkohol i ny og ne... Skjønner ikke problemet jeg? Det blir omtrent som at man ikke kan ha en kjæreste som ikke drikker brus!?

Jeg er ikke enig. Det er stor forskjell på brus og alkohol.

Gjest Persille
Skrevet

Mitt synspunkt er at det er artigere å se fulle kvinnfolk slåss om mannfolk og rive av hverandre håret og klærne enn å se voksne mannfolk slåss i fylla.

Forsåvidt sant :)

Gjest Debra irl
Skrevet

Hvordan må du forsvare i tide og utide at du ikke drikker? Jeg spør de jeg ikke kjenner om de drikker eller ikke hvis jeg skal by på vin, men aldri om grunnen til at de sier nei.

Har en god venn som jeg har kjent et par år og vært mye sammen med i sosiale sammenhenger. Jeg har aldri diskutert med ham hvorfor han ikke drikker og aldri hørt han forsvare det på noen måte. Kanskje du er såpass yngre enn meg at det er aldersforskjeller.

Jeg er 34.

Det liksom så vanlig å drikke, at jeg alltid blir spurt om hvorfor jeg ikke drikker. Stort sett er det av praktiske grunner, liker å velge selv når jeg skal hjem, ikke være avhengig av andre transportmidler. I tillegg hater jeg dagen derpå. Hvis det bare er snakk om et glass vin eller to til maten, blir det likevel dyrt og upraktisk å ta taxi hjem, siden det kommer på ca 300 spenn, i tillegg til at jeg skal opp med barn dagen etter. Hvis det er snakk om ligge-over-fest, hender det jeg slår ut håret. Men altså, det er stort sett praktisk. Men det hender også at jeg blir litt ukritisk når jeg har drukket, og jeg hater meg selv når jeg hører meg selv si en masse babbel ;-)

Som du ser, har jeg hele settet av "forsvarstalen" klar.

Stort sett merker ikke folk om jeg drikker eller ikke, så da er det jo det samme. Har vært utsatt for at jeg får høre at jeg oppfører meg så "morsom og livlig" at folk prøver å ta fra meg bilnøkkelen når jeg skal hjem. he he.

Gjest togli
Skrevet

Jeg er ikke enig. Det er stor forskjell på brus og alkohol.

Og hva er forskjellen mht å akseptere at kjæresten velger å være avholds? Hva folk drikker eller spiser får bli deres sak. Jeg skjønner ikke problemet... Forklar :-)

Skrevet

Forsåvidt sant :)

En diger hårdott eller ei avrevet truse er vissst et ettertraktet trofe.

Gjest Rita på tur
Skrevet

Og hva er forskjellen mht å akseptere at kjæresten velger å være avholds? Hva folk drikker eller spiser får bli deres sak. Jeg skjønner ikke problemet... Forklar :-)

Det er ikke noe problem for meg å ha en kjæreste som er avholds, tvertimot;) Spørsmålet er kanskje hvis kjæresten hadde vært en fyllefant og blitt avholds etter noe kriminelt. Andre mener at det kunne vært et problem med en kjæreste som er avholds pga. religiøs oppvekst. Jeg ville ikke likt en religiøs kjæreste avholds eller ikke.

Det er nok ikke mange som ikke drikker brus av religiøse grunner eller har en kriminell løpebane etter for mye brusdrikking;)

Gjest Rita på tur
Skrevet

Nei takk. Kvinnfolk som slåss er det verste jeg ser.

Gjest Rita på tur
Skrevet

Jeg er 34.

Det liksom så vanlig å drikke, at jeg alltid blir spurt om hvorfor jeg ikke drikker. Stort sett er det av praktiske grunner, liker å velge selv når jeg skal hjem, ikke være avhengig av andre transportmidler. I tillegg hater jeg dagen derpå. Hvis det bare er snakk om et glass vin eller to til maten, blir det likevel dyrt og upraktisk å ta taxi hjem, siden det kommer på ca 300 spenn, i tillegg til at jeg skal opp med barn dagen etter. Hvis det er snakk om ligge-over-fest, hender det jeg slår ut håret. Men altså, det er stort sett praktisk. Men det hender også at jeg blir litt ukritisk når jeg har drukket, og jeg hater meg selv når jeg hører meg selv si en masse babbel ;-)

Som du ser, har jeg hele settet av "forsvarstalen" klar.

Stort sett merker ikke folk om jeg drikker eller ikke, så da er det jo det samme. Har vært utsatt for at jeg får høre at jeg oppfører meg så "morsom og livlig" at folk prøver å ta fra meg bilnøkkelen når jeg skal hjem. he he.

Jeg har aldri tenkt over at jeg har de samme grunnene for å ikke drikke når jeg er ute som du nevner. Siden jeg ikke er avholds så sier jeg sikkert nei takk jeg kjører bil. Ingen har kommentert det. Min venn sier bare nei takk og jeg har aldri hørt noen kommentarer på det. Synes det er teit å spørre ham om det blir kommentert.

Gjest togli
Skrevet

Det er ikke noe problem for meg å ha en kjæreste som er avholds, tvertimot;) Spørsmålet er kanskje hvis kjæresten hadde vært en fyllefant og blitt avholds etter noe kriminelt. Andre mener at det kunne vært et problem med en kjæreste som er avholds pga. religiøs oppvekst. Jeg ville ikke likt en religiøs kjæreste avholds eller ikke.

Det er nok ikke mange som ikke drikker brus av religiøse grunner eller har en kriminell løpebane etter for mye brusdrikking;)

Jeg ser ikke at man må ha spesielle (negative) grunner for å være avholds. Mannen min er ikke akkurat avholds, men drikker svært sjelden (drakk mer i ungdosmtida). Grunnen til at han drikker så lite, er at han rett og slett ikke er spesielt glad i alkoholsmaken.

Det er altså mange "normale" som ikke drikker alhohol også ;-)

Gjest Rita på tur
Skrevet

Jeg ser ikke at man må ha spesielle (negative) grunner for å være avholds. Mannen min er ikke akkurat avholds, men drikker svært sjelden (drakk mer i ungdosmtida). Grunnen til at han drikker så lite, er at han rett og slett ikke er spesielt glad i alkoholsmaken.

Det er altså mange "normale" som ikke drikker alhohol også ;-)

Det eneste negative ville vært å ha alkoholproblemer. Ingen andre grunner er negative i mine øyne. Det er ikke negativt å ikke drikke pga. sykdommer eller medisinering heller. Det er mye mere normalt enn å drikke på tross av dårlig helse.

nattsvermeren1365380995
Skrevet

hva skulle problemet med det være??bare positivt,spør du meg

Gjest togli
Skrevet

Det eneste negative ville vært å ha alkoholproblemer. Ingen andre grunner er negative i mine øyne. Det er ikke negativt å ikke drikke pga. sykdommer eller medisinering heller. Det er mye mere normalt enn å drikke på tross av dårlig helse.

Da er vi ganske så enige :-)

Gjest Rita på tur
Skrevet

Da er vi ganske så enige :-)

Denne tråden ble ikke laget fordi jeg har noen spesielle problemer med temaet, men for å lage en diskusjon;)

Gjest Rita på tur
Skrevet

hva skulle problemet med det være??bare positivt,spør du meg

Nei si det;) Jeg tenkte ikke at det skulle være et problem, men bare å få diskusjon og refleksjon rundt temaet.

nattsvermeren1365380995
Skrevet

Nei si det;) Jeg tenkte ikke at det skulle være et problem, men bare å få diskusjon og refleksjon rundt temaet.

sa bare min mening;)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Tja. Hva er årsakene folk har til ikke å drikke?

1. Religion.

En gærning som dropper alkoholen på grunn av Gud hadde jeg uansett aldri blitt sammen med.

2. Personen har tidligere hatt problemer med alkohol, og har derfor kutta ut.

Med en sånn person måtte jeg gitt avkall på mine alkoholvaner.

Det hadde ikke vært et alternativ. Jeg liker alkoholvanene mine.

3. Personen liker rett og slett ikke alkholholdig drikke eller rusen drikken gir.

Hvis denne personen ikke hadde kommentert mine alkoholvaner, eller heller gitt meg et eller annen blikk hvis jeg henta en flaske øl eller tre, kunne det muligens gått. Men jeg hadde ikke forandret drikkevanene mine for dama. Aldri i verden.

Når alt kommer til alt kunne jeg nok ikke vært sammen med en avholdskvinne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...