Dory Skrevet 17. juli 2006 Skrevet 17. juli 2006 Jeg er mer eller mindre ufrivillig avholdsmenneske. I tillegg til å få en allergisk reaksjon, så liker jeg svært få alkoholholdige drikker, det være seg rød- og hvitvin, øl, brunt brennevin etc. Og gidder heller ikke helle dette i meg kun for å bli "godt humør"/brisen/full. Jeg kan kose meg med en Mojito, Gin&tonic eller Strawberry Daiquiri på en varm sommerdag..., men det holder som regel med et glass. Det å være avhold på fest er som regel et større problem for alle andre enn det er for meg. Jeg koser meg, ler, skravler, danser og flørter, men jeg blir til tider møkk lei drikkepresset. Drikkepresset synker dessverre ikke selv om de fleste festdeltakerene nå er ferdig med den første puberteten og inn i de "ganske gode voksnes" rekker heller. Siste fest var det ei kjerring som lente seg god og full over meg og snøvlet frem "du tror du er så jævlig mye bedre enn oss andre du, MsSophie, derfor gidder du ikke drikke med oss!". Selv i klinkende edru tilstand kjente jeg et sterkt behov for å dra til ræva:-) Dette kjenner jeg igjen! Jeg drikker når jeg er hjemme i trygge rammer, sammen med folk jeg kjenner godt og stoler på. Jeg var på sommerfest på jobben for litt siden. Det var ett eneste maaaaas fra time 1! Det begynte med champis, og de fattet ikke at jeg som er ung og ikke har barn, ikke bare kan ta en fest. Jeg drikker ikke ute, fordi jeg har angst, og kan få panikkanfall... Men det vil jeg jo ikke si til de. De gav seg ikke, og maste og maste. Til slutt gikk jeg bare. Kjøpte meg en deilig is og satte meg på cafe i solen.. Alene. Uten mas:) 0 Siter
Sofline Skrevet 17. juli 2006 Skrevet 17. juli 2006 Tja. Hva er årsakene folk har til ikke å drikke? 1. Religion. En gærning som dropper alkoholen på grunn av Gud hadde jeg uansett aldri blitt sammen med. 2. Personen har tidligere hatt problemer med alkohol, og har derfor kutta ut. Med en sånn person måtte jeg gitt avkall på mine alkoholvaner. Det hadde ikke vært et alternativ. Jeg liker alkoholvanene mine. 3. Personen liker rett og slett ikke alkholholdig drikke eller rusen drikken gir. Hvis denne personen ikke hadde kommentert mine alkoholvaner, eller heller gitt meg et eller annen blikk hvis jeg henta en flaske øl eller tre, kunne det muligens gått. Men jeg hadde ikke forandret drikkevanene mine for dama. Aldri i verden. Når alt kommer til alt kunne jeg nok ikke vært sammen med en avholdskvinne. 4. Hun kan ikke drikke alkohol pga. medisinene hun går på. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 17. juli 2006 Skrevet 17. juli 2006 4. Hun kan ikke drikke alkohol pga. medisinene hun går på. Det blir naturligvis noe annet. Og de færreste går vel på medisiner hele livet. 0 Siter
tonie Skrevet 17. juli 2006 Skrevet 17. juli 2006 Jeg tror jeg hadde savnet å drikke meg småbrisen sammen med kjæresten av og til. Vil helst ikke være sammen med en som er totalavholds. 0 Siter
Babette Skrevet 17. juli 2006 Skrevet 17. juli 2006 Heller en avholdsmann enn en som ikke kan forskjell på og og å eller pirker seg i tennene med bare fingrene og åpen kjeft. Eller henger fra seg ytterjakka over en stol i stua. Men det ville ikke ha vært noen perfekt match. Jeg er veldig glad i øl og vin, og vi har mange gode stunder der vi nyter dette i hverandres selskap. Og pussig nok er vi helt like på dette punktet. Ingen av oss drikker seg full, begge elsker øl, og begge stopper etter en halv flaske rødvin eller 3 pils. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 17. juli 2006 Skrevet 17. juli 2006 kjedelig? hadde det virkelig egentlig gjort noe,hvis dere elsket hverandre?(tenker mitt,da jeg har opplevd den andre ytterligheten-og det kan ikke beskrives som kjedelig-men uutholdelig) Men det finnes en mellomting, jeg vil så absolutt ikke ha en mann som ikke kan kontrollere alkoholinntaket, men en mann som er fullstendig avholds ville ikke vært noe for meg.. 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 17. juli 2006 Skrevet 17. juli 2006 Det hadde ikke gjort meg noe om mannen min var avholdsmann, så lenge han ikke ville hatt noe i mot at jeg koste meg med litt alkohol i ny og ne. 0 Siter
nattsvermeren1365380995 Skrevet 17. juli 2006 Skrevet 17. juli 2006 Men det finnes en mellomting, jeg vil så absolutt ikke ha en mann som ikke kan kontrollere alkoholinntaket, men en mann som er fullstendig avholds ville ikke vært noe for meg.. skjønner.. satte det bare litt på spissen. ha en fortsatt fon dag! 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 17. juli 2006 Skrevet 17. juli 2006 skjønner.. satte det bare litt på spissen. ha en fortsatt fon dag! I like måte 0 Siter
Gjest Mirandolina Skrevet 17. juli 2006 Skrevet 17. juli 2006 Kjærester som ikke rører alkohol er helt greit Syns det er teit når voksne folk blir utsatt for drikkepress,for det blir de.. 0 Siter
sarah bernard Skrevet 17. juli 2006 Skrevet 17. juli 2006 Bare fint å ha noen som kan bære meg hjem fra fest 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.