Surrete Skrevet 3. april 2001 Del Skrevet 3. april 2001 Hei! Jeg er snart 30 år og har ingen barn og har i 8 år hatt mensforstyrrelser. Jeg har i perioder brukt p-piller (alle typer) i håp om at mensen skal bli normal. Nå har jeg akkurat begynt på Yiasmine. Uten p-piller blør jeg i 10-14 dager. Det begynner med rødbrun-klumpete utflod og går over etter 7-8 dager til å vanlig mensblod m/tilhørende intens menssmerte, for så å bli rødbrunt igjen. Når jeg bruker p-piller så kan jeg blø opptil 3 uker... (uansett merke) Jeg fjernet endometriose i begynnelsen av februar, men det har ikke hatt noen innvirkning på verken smerte eller mensforstyrrelsen. I tillegg til blødningene har jeg også i snart 2 år vært konstant svimmel. Jeg ble sendt for å sjekke etter endometriose p.g.a svimmelheten, men tro meg på at jeg ble mer svimmel etter det inngrepet. Jeg har hatt litt hormonforstyrrelser tidligere, men ikke noe som var overdrevent. Hormonforstyrrelsen viste seg i form av hårtap på hodet, økt hårvekst på resten av kroppen og kviser og vektøkning. Jeg har blitt sjekket både hos nevrolog, gynokolog, øre-nese-halslege,hormonlege og tatt CR-bilde av hode (fant tett bihule), men ingenting har gitt resultat. Når jeg snakker med gynokolog, får jeg inntrykk av at dette er normalt. Etter så mange år er det kanskje ikke unormalt for meg, men fortsatt veldig slitsomt. Er det noe du tror jeg kan få hjelp til? Har du hørt om noen forbindelse mellom svimmelhet og mensforstyrrelser? Etter så mange år ønsker jeg å få normal mens og slippe svimmelheten som alle andre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/23872-svimmel-mensforstyrrelser-etc/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 4. april 2001 Del Skrevet 4. april 2001 Jeg kjenner ikke til sammenhang mellom svimmelhet og gynekologiske sykdommer, utover at rikelige blødninger kan gi blodmangel og av den grunn svimmelhet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/23872-svimmel-mensforstyrrelser-etc/#findComment-101009 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.