Gå til innhold

Gud, jeg er blitt sær..... ;-)

Anbefalte innlegg

Frøken Pryd
Skrevet

Jeg har en profil på en av disse "nett-dating"-sidene. Er ikke akkurat så veldig aktiv der, som regel bare så vidt innom for å se om jeg har fått brev fra noen intr. personer.

Og - jeg må innrømme at jeg er blitt ganske picky i forhold til hvem jeg svarer.

For det første gidder jeg ikke svare de som ser utenlandske ut (sånn mørkere i huden og sånt - eller at det skriver gebrokkent).

Og så ser jeg alltid på om vedkommende har bilde - og har han ikke det - så må han virkelig ha skrevet noen intr., for at jeg skal gidde å svare.

Og hvis det er bilde, så ser jeg nøye etter, og syns jeg ikke det er tiltalende det jeg ser så svarer jeg heller ikke disse(huff - dette høres veldig overfladisk ut...)

Det neste jeg sjekker, er om vedkommende røyker - gjør han det, er han uaktuell, og til slutt ser jeg om vedkommende har barn, og evt. hvor mange. Jeg vil jo helst ha en som ikke har barn, men kan vel til nød svare de som har 1 barn - hvis de skriver noen intr.

Ja, det er sant som folk sier, man blir sær av å leve lenge som singel....

Jeg er i utgangspunktet ikke så utseendefiksert, og vet jo at bildene ikke alltid er flatterende, men jeg henger meg likevel litt opp i dette på denne siden. Andre folk som jeg treffe, dømmer jeg slettes ikke på samme måten etter utseende, men jeg gidder ikke bruke tid på noen som jeg ikke syns ser tiltalende ut. Behøver så absolutt ikke være pen, men ha et normalt utseende - men kasnkje jeg er litt hard i utvelgelsen.

Jaja, ikke det at det er så viktig, jeg er jo ikke så aktiv der inne, men i periode melder jeg kanskje aktivt, men så går vel en av oss lei da... - iallefall stopper det.

Menmen - man har vel lov til å være sær på sånne sider vel...??

Videoannonse
Annonse
Gjest Rita på tur
Skrevet

Det ville vært rart hvis du ikke var sær. Hvis du svarte på hva som helst ville det tyde på ikke så liten desperasjon. Hva som tiltrekker er så igjen individuelt.

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Det er jo opp til deg hva du vil bruke den siden til. Hvis du er på jakt etter en partner, så er det jo naturlig at du går inn for et kresent utvalg.

På den annen side kan det nok være kjekt for deg å være enig med deg selv om hvilke verdier du vil gå for... Blir litt lettere å være målbevisst da, liksom-!

;-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er sikkert din alder og dine erfaringer som spiller deg noen puss.

Jeg har blitt sær(ere) jeg også. Merker helt klart tendenser til at jeg er langt mer kresen nå enn tidligere.

Men det er muligens fordi jeg, i hvert fall stort sett, tenker med riktig hue nå. Jeg gjorde ikke det for noen år siden.

Gjest Vinteren
Skrevet

Herreguuuuuud, greit nok at du er picky, men du velger ikke de som snakker gebrokkent eller ER MØRKE I HUDEN??

Skrevet

Herreguuuuuud, greit nok at du er picky, men du velger ikke de som snakker gebrokkent eller ER MØRKE I HUDEN??

Hvis hun ikke liker dem, av en eller annen grunn, skal hun da velge dem?

"......................................."

Mary Poppins
Skrevet

Jeg synes da ikke det er så rart? Hvis de ikke tiltaler henne, hvorfor skal hun da svare dem?

Skrevet

Selvfølgelig, det er jo halve moroa med slike sider! :o)

Jeg var like sær som deg, kikket etter menn i en bestemt aldersgruppe i min by og med bilde. Endte opp med en som riktignok var i riktig aldersgruppe, men ikke bodde han her i byen og ikke hadde han lagt ut bilde. :o)

Skrevet

Det gjorde ikke jeg heller, fremmedkulturelle menn har aldri tiltalt meg som en potensiell partner. Ikke noe rart eller rasistisk i det.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Ja, det er lov å være sær. :)

Skrevet

Det gjorde ikke jeg heller, fremmedkulturelle menn har aldri tiltalt meg som en potensiell partner. Ikke noe rart eller rasistisk i det.

Når ble dette en absolutt sannhet?

Skrevet

Har jeg sagt at det er en absolutt sannhet? Men de fleste mørkhudede er fremmedkulturelle da, selv om det finnes en god del adopterte også. Forskjellen er at de adopterte stort sett har norske navn (plukkes dermed ikke ut så raskt) og snakker norsk like bra som andre nordmenn og er oppvokst med vår kultur.

2. og 3. generasjons innvandrere (finnes vel ikke så mange 3. generasjons ennå kanskje?) er meget preget av sine foreldres kultur og er fremdeles fremmedkulturelle i mangt og meget.

Skrevet

Jeg ville gjort akkurat det samme...

Skrevet

Ordene mørkhudet og et fargerikt fellesskap ble forlatt i løpet av 90-åra. De som fremdeles bruker dette i debatter i det offentlige rom har gått glipp av 20 års samfunnsdebatt, endring i holdninger og hendelser. Det er rett og slett gammeldags, heldigvis. Det (pjattet om hudfarge) avsporet nesten alle debatter og sendte gode og empiriske debattanter hoderystende bort. Samme som pjattet om Hitler. Vi snakket om å "hitle" og "rasse" debatter. Dustete og grunnløse anklager fra folk som egentlig ikke hadde argumenter, men bare hatet annerledestenkende.

Skrevet

Det ville ikke jeg gjort heller.

Frøken Pryd
Skrevet

For å si det sånn - jeg har mine egne erfaringer, og ikke nødvendigvis positive kan vi si. Derfor har jeg blitt veldig skeptisk - selvom man selvfølgelig ikke skal skjære alle over en kam.

Men jeg kunne rett og slett ikke tenke meg å innlede ett forhold til en i den kategorien.

Frøken Pryd
Skrevet

Det er sikkert din alder og dine erfaringer som spiller deg noen puss.

Jeg har blitt sær(ere) jeg også. Merker helt klart tendenser til at jeg er langt mer kresen nå enn tidligere.

Men det er muligens fordi jeg, i hvert fall stort sett, tenker med riktig hue nå. Jeg gjorde ikke det for noen år siden.

Joda, det er klart. Man vet vel også mer hva man er ute etter etter som man har prøvd og feilet litt.

Hehe - jeg tenkte ikke alltid med hodet i mine yngre dager jeg heller - det er lett å bli blendet av forelskelsens rus ;-)

Frøken Pryd
Skrevet

Selvfølgelig, det er jo halve moroa med slike sider! :o)

Jeg var like sær som deg, kikket etter menn i en bestemt aldersgruppe i min by og med bilde. Endte opp med en som riktignok var i riktig aldersgruppe, men ikke bodde han her i byen og ikke hadde han lagt ut bilde. :o)

Da må han ha skrevet noe som rørte ved deg da - siden du svarte han ... ;-)

Noen ganger har ord mye å si....

Skrevet

Folk som sier de er "kresne" eller "sære" skjønner jeg meg ikke på. Til det er livet for kort til å finne ut av. Det ligger en undertone av forakt i det. De som ikke liker meg etter 10 min eller førsteinntrykk, de driter jeg loddrett i.

Skrevet

Jeg synes ikke du er sær. Det er da bare bra å være bevisst på hva man ønsker seg?:-) Ingen vits å sløse bort tid på folk som ikke passer for deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...