Gå til innhold

zink og multivitaminer

Anbefalte innlegg

Gjest Noen som vet?

Hei,

Mannen min har dårlig sædkvalitet. Vi skal i gang med vårt tredje ICSI forsøk snart. Så derfor har jeg tenkt å bidra litt jeg også:)

Altså hvordan kan man bedre sædkvaliteten ved hjelp av vitaminer og mineraler. Har hørt at zink hjelper en del.

Var i sverige her om dagen. Kjøpte zink vitaminer som er på 30mg. Jeg lurer da i grunn om han kan ta andre vitaminer i tillegg til zink? Kan han ta multivitaimer, som jo inneholder zink også?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/238749-zink-og-multivitaminer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Aina E

Ja, du bør ta litt aminosyrer; arginin (8000 mg pr dag, men ikke hvis du er plaget med herpes) og carnitin (400-3000 mg pr dag).

Jeg ville tatt dette i tillegg til en basis med multivitaminer, f.eks. Solaray sin, eller Mivi Total.

- Chromium Orotate (Krom) (10 - 20 mg pr dag)

- Selen (100 mcg pr. dag)

- Sink asporotate (50 - 100 mg pr dag)

Jeg ville også tatt Q10 og flg. vitaminer:

- Folsyre (følg dosering på pk)

- Vitamin B12 (1,000 - 6,000 mcg pr dag)

- Vitamin C (2-5 gram pr dag)

- Omega 3 MED E-vitamin

- Probiotika

Dessuten holdt meg unna melk, kunstige søtningsstoffer og smaksforsterkere (msg-monosodium glutamate bl.a.)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...