Gå til innhold

Hjelp! Underlivssmerter spesielt under sex

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid hatt et bra sexliv, og aldri hatt noen form for sykdommer, smerter eller ubehag i forbindelse med sex. Det siste halve året (ny partner) har jeg derimot hatt problemer med store smerter nederst i magen, både til daglig, og spesielt når vi har sex. Det er veldig vondt når han trenger dypt inn, akkurat som om han treffer noe som er veldig ømt. Mener å huske at den forrige fastlegen min sa at jeg har bakoverbøyd livmor eller noe sånt, og i tillegg er han ganske velutstyrt. Kjennes ut som om det er smerter i livmoren eller noe sånnt, og når jeg kjener inni skjeden er det en stor kul/utvekst? eller noe sånnt som er ganske stor. Skal det være sånn? Det ligger litt på vestre side, og er ømt å støte borti. Hva er det tror du?

Har hatt mye trøbbel med magen de siste månedene, treg/løs mage, oppblåst, smerter nederst i magen etc. Hadde gynekologisk sjekk hos fastlegen min for ca 3 måneder siden, jeg forklarte problemene mine, og hun sa at jeg hadde en skjedekatarr som jeg da fikk medisin for. Hun sa at hun ikke kunne finne noe annet, og at jeg måtte gå til gynekolog hvis jeg ikke ble bra. For øvrig er partneren min sykdomsfri, så han kan ikke ha smittet meg med noe.

Hva tror du dette kan være?

Fortsetter under...

hei,har denne "kulen" kommet etter forrige undersøkelse? det er ikke unormalt at det blir vondt hvis han er velutstyrt.be ham ikke trenge så langt inn at det blir vondt.og se om det bedrer seg.

Mener at den har vært der leeeeenge, så om det er noe som ikke skulle vært der regner jeg jo med at fastlegen min hadde sagt fra...

nattsvermeren1365380995

Mener at den har vært der leeeeenge, så om det er noe som ikke skulle vært der regner jeg jo med at fastlegen min hadde sagt fra...

se det litt an da.og gjør det litt forsiktig i sengen,så det ikke gjør vondt.god bedring:)

Mette Moen, Gynekolog

Smerter ved samleie og spesielt i tiden för menstruasjon og menstruasjonssmerter ses ved tilstanden endometriose hvor vev av samme type som livmorslimhinnen er kommet paa avveier og f.eks. har lagt seg bak livmoren. Det er ufarlig men kan väre plagsomt. Jeg foreslaar at du ber om henvisning til spesialist i gynekologi, helst ved et sykehus hvor de ev kan vurdere om det skal gjöres laparoskopi, kikkhullsundersökelse i narkose. Det er eneste maate for aa stille sikker diagnose. Endometriose kan behandles med kirurgi: brenne bort forandringene, eller hormoner som törker det inn.

Du skriver dessverre ikke om du har födt barn eller din alder eller ev bruk av prevensjon, endometriose er mest vanlig hos de som ikke har födt.

Vennlig hilsen Mette H Moen.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...