Gå til innhold

Fryse bort føflekker

Anbefalte innlegg

Gjest leopard flekk
Skrevet

Har hørt at en lege i Norge bruker en ny metode for å fjerne føflekker, ved å fruse dem bort. Noen som har prøvd dette og vet om det blir stygge arr, og om det er "trygt" med tanke på at føflekker kan være kreft?

Skulle gjerne fjernet endel men vil ikke ha stygge arr istedenfor

Fortsetter under...

Skrevet

Har man ikke "alltid" brukt den teknikken da?

Mamma har fjerna noen for flere år siden ved at de fryses vekk.

Om det har blitt arr, vet jeg ingenting om da.

Skrevet

Da får de ikke undersøkt den (biten) for cellevekst.

Gjest leopard flekk
Skrevet

Da får de ikke undersøkt den (biten) for cellevekst.

Ja, det er det jeg vet, men lurte bare på om det da er fare at det er igjen kreftceller evt i huden eller om de også i tilfelle fryses bort, eller blir borte av behandlingen (om det ikke har kommet for langt).

Skrevet

Ja, det er det jeg vet, men lurte bare på om det da er fare at det er igjen kreftceller evt i huden eller om de også i tilfelle fryses bort, eller blir borte av behandlingen (om det ikke har kommet for langt).

Man kan jo aldri vite hvor langt kreftcellene har spredd seg.

Gjest leopard flekk
Skrevet

Man kan jo aldri vite hvor langt kreftcellene har spredd seg.

Nei, men nå regner jeg jo ikke med jeg har kreft da, så arr bekymrer meg faktisk mer. Og er de bote kan det jo ikke bli kreft i de senere? Eller?

Annonse

Skrevet

Nei, men nå regner jeg jo ikke med jeg har kreft da, så arr bekymrer meg faktisk mer. Og er de bote kan det jo ikke bli kreft i de senere? Eller?

Er de borte er det borte, men jeg ville ikke tatt sjansen på å ikke få den undersøkt hvis det er en "stygg" føflekk.

Gjest leopard flekk
Skrevet

Er de borte er det borte, men jeg ville ikke tatt sjansen på å ikke få den undersøkt hvis det er en "stygg" føflekk.

Nei, selvsagt, det er jo leger som gjør dette så de ser jo selvsagt over dem først.

Skrevet

Nei, selvsagt, det er jo leger som gjør dette så de ser jo selvsagt over dem først.

Jeg stoler ikke helt på leger her. En jeg kjenner til fikk skåret vekk en føflekk hos en hudlege. Han sa den ikke var farlig og fikk den ikke sendt inn til undersøkelse. Den kom tilbake to ganger før han sendte den inn. I dag er vedkommende jeg kjenner til død av føflekkreft.

Gjest pluss minus
Skrevet

du får ett bittelite arr. ikke noe vesentlig arr altså. etterhvert vil den bli lys og nærmest usynlig.kanskje helt usynlig og...

kommer jo helt ann på kor diger føflekken er. men som oftest så vil ikke andre se det...såvidt deg sjøl og

Gjest leopard flekk
Skrevet

du får ett bittelite arr. ikke noe vesentlig arr altså. etterhvert vil den bli lys og nærmest usynlig.kanskje helt usynlig og...

kommer jo helt ann på kor diger føflekken er. men som oftest så vil ikke andre se det...såvidt deg sjøl og

Har du prøvd det selv? Gjør det veldig vondt? Og er det dyrt? Er det mange steder en får gjort det? Vet du om det gror raskt?

Gjest Ikke nick her
Skrevet

Jeg har hatt føflekkreft.

Den legen som fjernet den var veldig spydig og gjorde narr av "hysteriske gravide" som innbiller seg ting. Det var så vidt jeg ikke sa at han kunne droppe hele fjerningen.

Legen var temmelig spak da han en uke etterpå ringte meg og fortalte at føflekken hadde vært ondartet.

Jeg måtte også legges inn på sykehus og fjerne en god del mer hud, for at de skulle være sikre på at alt var kommet med.

Så konklusjonen er at du dessverre ikke kan stole på legene.

Jeg hadde aldri våget å fjerne en føflekk uten å få den analysert.

Gjest pluss minus
Skrevet

Har du prøvd det selv? Gjør det veldig vondt? Og er det dyrt? Er det mange steder en får gjort det? Vet du om det gror raskt?

nei eg har ikke gjort det selv,men typen har.

husker ikke hvor mye det kostet,men det var så og si gitt vekk pris.

han kjennte ingenting bortsett fra litt prikking/kiling og det er gjort på noen sec.

det grodde påto dager og etter 1uke var det bare en lite hvit flekk på skulderen. han fjernet då en føflekk på str med en halv 5ø øring

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...