Gå til innhold

Nesten brann jo..!

Anbefalte innlegg

Gjest kjøpsloven?
Skrevet

Skummelt!

Mannen min merket i helga at det var en sånn merkelig lukt i huset. Han fant ikke med en gang ut hvor den kom i fra, og han drev å arbeidet ute (jeg var ikke hjemme). Så han forsatte ute, men syntes lukten var verre neste gang han kom inn.

Det viste seg at det var den ene takspotten på badet som luktet svidd. Han fjernet den og tok ut den hvite boksen som er inni. Denne var det smeltet hull igjennom! Vi er lykkelige for at han var hjemme og det var på dagtid så det ble oppdaget!

Men poenget er: Vi bygde for fire år siden, og spottene ble montert av et elektrikerfirma. Har vi krav på ny installering gratis? Går dette på garantien/ kjøpsloven? De andre spotene og bryteren fungerer ikke lenger etter dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer an på om man antar at spotene har en generell levetid på 2 eller 5 år. Jeg vil anta at slike installasjoner skal ha en forventet levetid på mer enn 2 år i alle fall. Kontakt gjerne forbrukerrådet i kommunen eller fylket ditt.

Skrevet

Neppe, men de gir deg sikkert en ny spot.

Gjest kjøpsloven?
Skrevet

Neppe, men de gir deg sikkert en ny spot.

Men det kan jo ikke være meningen at de skal ta fyr (eller slutte å virke) etter bare 4 år jo!

Skrevet

Men det kan jo ikke være meningen at de skal ta fyr (eller slutte å virke) etter bare 4 år jo!

Det kan være fuktighet. Sjekk for lekkasje.

Gjest kjøpsloven?
Skrevet

Det kan være fuktighet. Sjekk for lekkasje.

Fuktighet kan det nok være, for spoten er i taket over dusjen, men det er en spot som er beregnet på dette..

Skrevet

Fuktighet kan det nok være, for spoten er i taket over dusjen, men det er en spot som er beregnet på dette..

Jeg ville helt klart tatt kontakt med elektrikeren her. Hvis ikke de gjør noe, kontakt forbrukerrådet. Er det dårlig håndverk, har du krav på ny.

Skrevet

Jeg så på TV for et par mnd siden at en brannmann advarte folk mot å kjøpe de spotene som var blanke, for de ble veldig varme og var nærmest brannfarlige.

I stedet skulle en kjøpe de som var matte utenpå og som var lysegrønne inni - de gir samme lys, og blir ikke i nærheten så varme.

Skrevet

Det kommer an på om man antar at spotene har en generell levetid på 2 eller 5 år. Jeg vil anta at slike installasjoner skal ha en forventet levetid på mer enn 2 år i alle fall. Kontakt gjerne forbrukerrådet i kommunen eller fylket ditt.

"Jeg vil anta at slike installasjoner skal ha en forventet levetid på mer enn 2 år i alle fall"

Garantert. Det er ingen mulighet for at reklamasjonstiden er mindre enn 5 år på en spot.

"....................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...