Gjest kjøpsloven? Skrevet 17. juli 2006 Skrevet 17. juli 2006 Skummelt! Mannen min merket i helga at det var en sånn merkelig lukt i huset. Han fant ikke med en gang ut hvor den kom i fra, og han drev å arbeidet ute (jeg var ikke hjemme). Så han forsatte ute, men syntes lukten var verre neste gang han kom inn. Det viste seg at det var den ene takspotten på badet som luktet svidd. Han fjernet den og tok ut den hvite boksen som er inni. Denne var det smeltet hull igjennom! Vi er lykkelige for at han var hjemme og det var på dagtid så det ble oppdaget! Men poenget er: Vi bygde for fire år siden, og spottene ble montert av et elektrikerfirma. Har vi krav på ny installering gratis? Går dette på garantien/ kjøpsloven? De andre spotene og bryteren fungerer ikke lenger etter dette. 0 Siter
Lillemus Skrevet 17. juli 2006 Skrevet 17. juli 2006 Det kommer an på om man antar at spotene har en generell levetid på 2 eller 5 år. Jeg vil anta at slike installasjoner skal ha en forventet levetid på mer enn 2 år i alle fall. Kontakt gjerne forbrukerrådet i kommunen eller fylket ditt. 0 Siter
keinstein Skrevet 17. juli 2006 Skrevet 17. juli 2006 Neppe, men de gir deg sikkert en ny spot. 0 Siter
Gjest kjøpsloven? Skrevet 17. juli 2006 Skrevet 17. juli 2006 Neppe, men de gir deg sikkert en ny spot. Men det kan jo ikke være meningen at de skal ta fyr (eller slutte å virke) etter bare 4 år jo! 0 Siter
keinstein Skrevet 17. juli 2006 Skrevet 17. juli 2006 Men det kan jo ikke være meningen at de skal ta fyr (eller slutte å virke) etter bare 4 år jo! Det kan være fuktighet. Sjekk for lekkasje. 0 Siter
Gjest kjøpsloven? Skrevet 17. juli 2006 Skrevet 17. juli 2006 Det kan være fuktighet. Sjekk for lekkasje. Fuktighet kan det nok være, for spoten er i taket over dusjen, men det er en spot som er beregnet på dette.. 0 Siter
Sofline Skrevet 17. juli 2006 Skrevet 17. juli 2006 Fuktighet kan det nok være, for spoten er i taket over dusjen, men det er en spot som er beregnet på dette.. Jeg ville helt klart tatt kontakt med elektrikeren her. Hvis ikke de gjør noe, kontakt forbrukerrådet. Er det dårlig håndverk, har du krav på ny. 0 Siter
cecily Skrevet 17. juli 2006 Skrevet 17. juli 2006 Jeg så på TV for et par mnd siden at en brannmann advarte folk mot å kjøpe de spotene som var blanke, for de ble veldig varme og var nærmest brannfarlige. I stedet skulle en kjøpe de som var matte utenpå og som var lysegrønne inni - de gir samme lys, og blir ikke i nærheten så varme. 0 Siter
Prozak Skrevet 17. juli 2006 Skrevet 17. juli 2006 Det kommer an på om man antar at spotene har en generell levetid på 2 eller 5 år. Jeg vil anta at slike installasjoner skal ha en forventet levetid på mer enn 2 år i alle fall. Kontakt gjerne forbrukerrådet i kommunen eller fylket ditt. "Jeg vil anta at slike installasjoner skal ha en forventet levetid på mer enn 2 år i alle fall" Garantert. Det er ingen mulighet for at reklamasjonstiden er mindre enn 5 år på en spot. "....................................." 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.