Gå til innhold

Uhøflig sagt????

Anbefalte innlegg

Gjest vertinn1
Skrevet

Har en bekjent som jeg inviterte i til festmiddag ang noe som skulle feires. Innbydelse ble levert og det sto svar utbedes innen den og den datoen. Hørte ingen ting fra henne før jeg to kvelder før festen/feiringen fikk en teksmelding hvor det innledningsvis sto: Jeg dropper å komme i festen da bla bla bla - svada unnskyldning. Det er greit at hun melder avbud på selv om det er en tøvete unnskyldning. Men jeg reagerte på ordet "dropper". Kanskje jeg overreagerer, men i mitt ordforråd er det et veldig negativt ord. Har jeg blitt veldig nærtakende, mon tro? Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Dropper" høres ut som noe hun ikke gidder i mine ører, selv om hun sikkert ikke mente det sånn (da ville hun sikkert ha skrevet noe HELT annet ;))

Så jeg skjønner at du reagerer litt på det. Det er også irriterende når folk svarer lenge etter fristen, eller ikke svarer i det hele tatt. Skikkelig uhøflig det!

Skrevet

Jeg er enig med deg. Når man dropper noe så er det fordi man ikke gidder.

Hun kunne sagt det på en mye høfligere måte.

Skrevet

(Ser at trollen ble slettet her - meget raskt ekspedert av webmaster :-)

Jeg er enig med deg i at det var et dårlig valg av ord, og at det fremstår uhøflig når man sier det på den måten. Men det er jo ikke sikkert det var _ment_ slik - folk flest er dårlige til å uttrykke seg skriftlig, rett og slett. Og det gjør seg ofte utslag på sms-er.

"......................................."

Gjest soljenta_83
Skrevet

Hvor ble det av de andre svarene? Jeg svarte men plutselig var det borte?

mil1365380270
Skrevet

"Dropp" å inviter henne neste gang ;-) Helt ærlig - det ville jeg gjort. Mest fordi hun ikke tok seg bryet å svare før fristen, men også fordi hun ikke en gang klarte å late som invitasjonen betød noe for henne etterpå. Man tekster ikke avbud på middagsinvitasjoner!

Skrevet

Ja, jeg ville kanskje ha oppfattet det på samme måte som deg.

"Dropper" høres litt "gidder ikke " ut for min del.

Hadde vært bedre om hun sa "jeg kan ikke pga bla bla".

Skrevet

Hvor ble det av de andre svarene? Jeg svarte men plutselig var det borte?

Trollen ble slettet.

"................................."

Gjest soljenta_83
Skrevet

Trollen ble slettet.

"................................."

Trollen?

Skrevet

Trollen?

Vedkommende som skrev krangleinnlegg. En forumtrolle er en person som skriver falske innlegg og/eller krangleinnlegg uten innhold og/eller skriver innlegg hvis eneste innhold er skittkasting.

"...................................."

Skrevet

Trollen?

Det er til stadighet noen her inne som synes det er sååå festlig å legge inn tråder som med all mulig tydelighet er bare tull og bare ment for å være ekkel. Altså et troll.

Skrevet

Det er til stadighet noen her inne som synes det er sååå festlig å legge inn tråder som med all mulig tydelighet er bare tull og bare ment for å være ekkel. Altså et troll.

Jeg tror egentlig ikke hun er klar over hvor nebbete og surt hun svarer andre, for det skal lite til før hun selv blir fornærmet og tar ting ille opp.

Gjest soljenta_83
Skrevet

Vedkommende som skrev krangleinnlegg. En forumtrolle er en person som skriver falske innlegg og/eller krangleinnlegg uten innhold og/eller skriver innlegg hvis eneste innhold er skittkasting.

"...................................."

Jeg rakk vel ikke å lese dette trolleinnlegget da,før det ble slettet. Jeg registrerte det hvertfall ikke

Gjest Thor Divéle
Skrevet

Ulike meninger, tydeligvis. :-) Jeg ville ikke tatt meg nær av det.

Skrevet

Jeg rakk vel ikke å lese dette trolleinnlegget da,før det ble slettet. Jeg registrerte det hvertfall ikke

Webmaster var _usedvanlig_ rask med å slette det. Det kan ikke ha stått mer enn i et par minutter før det forsvant.

"........................................."

Skrevet

Jeg synes du er nærtagende. Hun har nok ikke tenkt videre over ordvalget....

Gjest Mirandolina
Skrevet

Det var sikkert feil ordvalg,men tror ikke hun mente noe vondt med det :)

Men hadde sikkert reagert som deg jeg også...

Skrevet

Ikke bry deg om det. På SMS er man uansett ikke spesielt høytidlig.

Skrevet

Dumt ordvalg. Høres ikke ut som hun setter så stor pris på å bli invitert. Jeg tror ikke jeg hadde invitert en slik person igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...