Gå til innhold

Første møte med kjærestens foreldre..

Anbefalte innlegg

Gjest soljenta_83
Skrevet

Gruer meg noe helt utrolig. Skal spise middag hos dem i ettermiddag. Er så redd for ikke å ha noe å si,bli helt satt ut av spørsmål osv. Har 1000 sommerfugler i magen.

Var egentlig ingen spørsmål her men :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det _er_ skummelt! Jeg traff min elskede i mai i fjor og ettersom han skulle reise bort i 3,5 mnd i midten av juni så syntes jeg liksom jeg måtte hilse på familien hans før han dro. Vi er såpass gamle at vi satser på å tilbringe resten av livet sammen så jeg ville gjerne legge et godt grunnlag for det.

Men du så skummelt det var! :o) Såvidt jeg husker traff jeg først hans bror, så hans søster med familie og deretter faren og til slutt mora hans. Henne traff jeg i bursdagen til hans onkelbarn og hun kom bort til meg, rakte frem hånden og presenterte seg og ga meg en god klem! :o) Og hun er fremdeles minst like elskverdig! Jeg er heldig.

Gjest Thor Divéle
Skrevet

Skjønner det. Men foreldrene hans er sikkert greie mennesker. :-) Ikke si at du skal bli lege for deres skyld eller noe sånt, liksom. Prøv å slappe av og vær deg selv.

Gjest Thor Divéle
Skrevet

Og still DEM spørsmål også. :-) Det skal ikke være noe avhør dette her, ei heller noe enveiskommunikasjon. Du kan være like nysgjerrig på dem som andre veien. Tida hvor kjæresten måtte godkjennes av foreldrene er forbi, vettu.

Skrevet

Lykke til! Det går som regel bra :)

Krysser fingrene for at de ikke er av den verste utspørrende typen. Prøv å være deg selv, selv om det sikkert er lettere sagt enn gjort når du er nervøs... Jeg vet hvordan det er, men er heldigvis ferdig med sånt, forhåpentligvis for godt, gift som jeg er :)

Skrevet

Hehe, jeg må tenke på den filmen med svigersønnen som klarer å velte urnen med aske, mister katta osv. Meeting the parents?

Det går sikkert bra.

Gjest soljenta_83
Skrevet

Lykke til! Det går som regel bra :)

Krysser fingrene for at de ikke er av den verste utspørrende typen. Prøv å være deg selv, selv om det sikkert er lettere sagt enn gjort når du er nervøs... Jeg vet hvordan det er, men er heldigvis ferdig med sånt, forhåpentligvis for godt, gift som jeg er :)

Tusen takk for svarene. Betryggende å lese om at andre synes det er like skummelt. Vet ikke om jeg klarer å slappe av så mye akkurat. Hehe. Får ikke håpe det blir avhør :) Det går nok bra,dem har jo laget og oppdratt kjæresten min,og han er verdens snilleste :)

Skrevet

Hehe, jeg må tenke på den filmen med svigersønnen som klarer å velte urnen med aske, mister katta osv. Meeting the parents?

Det går sikkert bra.

Meet the parents, heter den, oppfølgeren er minst like god: meed the fockers.

Gjest soljenta_83
Skrevet

Det går sikkert bra.

Ikke si sånt da :) Marerittet er om jeg velter glasset,søler og griser eller får et spørsmål jeg absolutt ikke klarer å finne et svar til :)

Skrevet

Meet the parents, heter den, oppfølgeren er minst like god: meed the fockers.

Er det samme folka?

Skrevet

Er det samme folka?

I den første filmen er det foreldrene hennes de er hos. I den andre filmen skal de gifte seg og foreldrene hennes drar sammen med brudeparet for hjem til foreldrene hans. De heter Focker til etternavn, derfor Meet the Fockers.

Gjest soljenta_83
Skrevet

Er det samme folka?

Ja det er de samme folka. De filmeme har jeg sett,og vil absolutt ikke ha noen reprise av dem i kveld :)

Gjest magtor
Skrevet

Har kjæresten din fortalt alt om deg til sine foreldre slik at de har et bilde av deg på forhånd? Det ville hjelpe tror jeg?

Gjest soljenta_83
Skrevet

Har kjæresten din fortalt alt om deg til sine foreldre slik at de har et bilde av deg på forhånd? Det ville hjelpe tror jeg?

Ja dem vet det meste tror jeg. Slipper vel kanskje at dem spør opp igjen alt det dem vet fra før :)

Skrevet

Det går så bra så :-)

Hilste på "svigers" for ikke så lenge siden jeg også :) Gikk riktig så bra det. Han har også hilst på mine foreldre, gikk kjempeflott det også :)

Lykke til!

Skrevet

Det går helt fint. :-) Gjett om jeg var nervøs første gang jeg skulle møte svigers og søsteren hans med familie på en gang. Han hadde fortalt foreldrene sine hvem jeg var dagen før ved å si: "Jeg trenger en ekstra stol til i morgen." De spurte heldigvis ikke så mye, det kom gradvis, og jeg har et fint forhold til dem i dag.

Lykke til! :-)

Skrevet

Hihi, jeg skal fortelle deg at det er like stressende den andre veien. De er antagelig like gira som deg og redde for at du ikke skal like dem :o)

Skrevet

Så må du skrive inn og fortelle hvordan det gikk!

Skrevet

Skal treffe foreldrene til dama mi på Gardermoen over en liten matbit. Vi har vært sammen snart et halvt år og hun har truffet mine, som gikk veldig bra, så nå er det min tur. De skal "tilfeldigvis" (vet ikke helt hvor tilfeldig det er :-) reise til utlandet på samme dag som oss og da skal jeg vel stå skolerett.

"Hvilke planer har du for jenta vår?"

"Hvordan skal du klare å forsørge familien din?"

Huff, tror det har blitt for mye film på meg. Regner med eet går bra...og det gjør det helt sikkert med deg også, soljenta :)

Skrevet

Skal treffe foreldrene til dama mi på Gardermoen over en liten matbit. Vi har vært sammen snart et halvt år og hun har truffet mine, som gikk veldig bra, så nå er det min tur. De skal "tilfeldigvis" (vet ikke helt hvor tilfeldig det er :-) reise til utlandet på samme dag som oss og da skal jeg vel stå skolerett.

"Hvilke planer har du for jenta vår?"

"Hvordan skal du klare å forsørge familien din?"

Huff, tror det har blitt for mye film på meg. Regner med eet går bra...og det gjør det helt sikkert med deg også, soljenta :)

"Hvilke planer har du for jenta vår?" "Hvordan skal du klare å forsørge familien din?"

Sånne spørsmål er det få som stiller i dag. I hvertfall det siste...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...