Gå til innhold

Canesten og sopp

Anbefalte innlegg

Gjest jeg lurer, sopp?
Skrevet

Har fått kløe og "brennende" svie i underlivet. Har tatt canesten (6 tabletter, eller hva det kalles). Men hjelper ikke.

Er det mulig at canesten rett og slett ikke hjelper?

Fortsetter under...

Gjest dissidi
Skrevet

Husk at du må smøre deg med krem også. Dessuten er det lurt å bruke vivagkapsler, melkesyre, i skjeden etterpå. Eventuell partner må også behandles. Menn har soppen men ikke symptomer, men smitter deg igjen og igjen hvis de ikke behandles.

Lukter det forjævlig er det sannsynligvis bakteriell vaginose(råtten fiskelukt) Da må du ta deg en tur til legen.

Gjest diflucan
Skrevet

Det er nok mulig ja. Det går an å få sterkere soppdrepende middel, men da må du til legen. Tror det heter Diflucan.

Gjest jeg lurer, sopp?
Skrevet

Husk at du må smøre deg med krem også. Dessuten er det lurt å bruke vivagkapsler, melkesyre, i skjeden etterpå. Eventuell partner må også behandles. Menn har soppen men ikke symptomer, men smitter deg igjen og igjen hvis de ikke behandles.

Lukter det forjævlig er det sannsynligvis bakteriell vaginose(råtten fiskelukt) Da må du ta deg en tur til legen.

Først, tusen takk for svar :)

"Husk at du må smøre deg med krem også. Dessuten er det lurt å bruke vivagkapsler, melkesyre, i skjeden etterpå."

Jeg har smørt meg med krem hele veien + noen dager nå i ettertid.

Jeg brukte vivagkapsler før canesten, kan jeg også bruke det nå igjen?

"Eventuell partner må også behandles. Menn har soppen men ikke symptomer, men smitter deg igjen og igjen hvis de ikke behandles."

Kan Canesten krem brukes?

"Lukter det forjævlig er det sannsynligvis bakteriell vaginose(råtten fiskelukt) Da må du ta deg en tur til legen."

Det lukter heldigvis ingenting..

Gjest jeg lurer, sopp?
Skrevet

Det er nok mulig ja. Det går an å få sterkere soppdrepende middel, men da må du til legen. Tror det heter Diflucan.

Takk for svar!

Betryggende å vite.

Jeg har prøvd å ringe legen min, men han er på ferie. Går det da an å si at det haster og jeg må få en annen lege?

Gjest dissidi
Skrevet

Først, tusen takk for svar :)

"Husk at du må smøre deg med krem også. Dessuten er det lurt å bruke vivagkapsler, melkesyre, i skjeden etterpå."

Jeg har smørt meg med krem hele veien + noen dager nå i ettertid.

Jeg brukte vivagkapsler før canesten, kan jeg også bruke det nå igjen?

"Eventuell partner må også behandles. Menn har soppen men ikke symptomer, men smitter deg igjen og igjen hvis de ikke behandles."

Kan Canesten krem brukes?

"Lukter det forjævlig er det sannsynligvis bakteriell vaginose(råtten fiskelukt) Da må du ta deg en tur til legen."

Det lukter heldigvis ingenting..

ja, jeg mener det er canesten krem menn skal bruke også. Det er lurt å bruke vivag-kapsler etterpå kuren også. Og gjerne etter hver mens noen dager hvis en har tilbøyelighet til å få sopp.

Dessuten unngå ligge med vått badetøy. Skift med en gang til tørt etter du har badet selv om du har raskttørkende badetøy, og tørk deg nedentil.

Jeg har selv hatt sopp nylig, og syntes heller det ikke gav seg etter kur, men jeg fortsatte med vivagkaplsler, og gradvis har det nå kommet seg. Jeg bruker den engangs på 500 mg, og etter tre dager begynte jeg med vivagkapsler.

Drit å betale så mye penger for slikt synes jeg når det ikke hjelper, og de kapslene er dyre i lengden de også.

Håper du får bukt med et. Sommeren skal jo liksom være kjærlighetens/sexens glanstid, og så går en og svir og klør i underlivet:o(

Annonse

Gjest Det klødde som f..
Skrevet

Jeg hadde det som deg for noen år siden. Krem og 6 stikkpiller hjalp ingenting. Jeg kjøpte en som var mye sterker og mye dyrere, samme merke. Da forsvant plagene på null komma niks. Jeg fikk det reseptfritt på apoteket. Altså det var kun 1 knallsterk pille i pakken, stikkpille.

Gjest jeg lurer, sopp?
Skrevet

Jeg hadde det som deg for noen år siden. Krem og 6 stikkpiller hjalp ingenting. Jeg kjøpte en som var mye sterker og mye dyrere, samme merke. Da forsvant plagene på null komma niks. Jeg fikk det reseptfritt på apoteket. Altså det var kun 1 knallsterk pille i pakken, stikkpille.

Het det og Canesten?

Spurte du bare på apoteket om det?

Gjest Det klødde som f..
Skrevet

Het det og Canesten?

Spurte du bare på apoteket om det?

Jepp, det het Canesten, den ene pillen var det mye mer futt i enn de 6 pillene som ikke virket i det hele tatt. Får jeg det igjen skal jeg kjøpe den ene pillen. Jeg tok den om kvelden før jeg la meg

Gjest jeg lurer, sopp?
Skrevet

Jepp, det het Canesten, den ene pillen var det mye mer futt i enn de 6 pillene som ikke virket i det hele tatt. Får jeg det igjen skal jeg kjøpe den ene pillen. Jeg tok den om kvelden før jeg la meg

Hadde de det bak disken eller i hylla?

Gjest Det klødde som f..
Skrevet

Hadde de det bak disken eller i hylla?

Jeg spurte etter den, men regner med at den er i hyllene med de andre soppkremer- og tabletter.

Gjest been there, done that
Skrevet

Det som er med de pillene er at de ikke alltid løser seg opp helt i skjeden. Dermed dårligere virkninger. Finnes canesten pakninger med 6 applikatorer og salve slik at applikatoren fylles med salve (erstatning emd pillene). Gynegologen min anbefalte det til meg, da hun hadde dårlig erfaring med pillene.

Meeen, ikke alle apotek som selger det, men det er bare å spørre så bestiller de.

Uansett, canesten hjalp ikke til meg. Først når jeg kombinerte canesten og diflucan (tabletter på resept mot sopp) i 3 mnd på rappen funket det. Men så var jeg et håpløst case også :)

Gjest jeg lurer, sopp?
Skrevet

Det som er med de pillene er at de ikke alltid løser seg opp helt i skjeden. Dermed dårligere virkninger. Finnes canesten pakninger med 6 applikatorer og salve slik at applikatoren fylles med salve (erstatning emd pillene). Gynegologen min anbefalte det til meg, da hun hadde dårlig erfaring med pillene.

Meeen, ikke alle apotek som selger det, men det er bare å spørre så bestiller de.

Uansett, canesten hjalp ikke til meg. Først når jeg kombinerte canesten og diflucan (tabletter på resept mot sopp) i 3 mnd på rappen funket det. Men så var jeg et håpløst case også :)

TAKK FOR SVAR!

Tror jeg og er et håpløst tilfelle.

Måtte du ha legetime for å få respet på diflucan? (GU og sånt)

Annonse

Gjest been there, done that
Skrevet

TAKK FOR SVAR!

Tror jeg og er et håpløst tilfelle.

Måtte du ha legetime for å få respet på diflucan? (GU og sånt)

Ikke GU for soppen selv. Men var gjennom gynekologen jeg henvendte meg, da jeg føler at hun er den som har mest peiling :) Endte med at hun sjekket meg for å være helt sikker på at det faktisk var sopp - og det var det.

Men jeg var plaget skikkelig av sopp i over et år. Ikke for å skremme deg, altså :) De fleste går det over til etter et par runder med canesten. TIl meg viste det seg bare at det var en av mange bivirkningen av ppillene jeg gikk på. Men er noe herk...og fy f*** så vondt det kunne gjøre! Var til tider skikkelig frustert....*sukk*

Men som sagt - de fleste blir kvitt det fort.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...