Gå til innhold

endret følelser

Anbefalte innlegg

Gjest ikke-lenger-elsket...

vi har vært samboere i snart tre år. og har hatt det fantastisk sammen fram til for ca en mnd siden da sommerferien startet. jeg har vært igjennom et overgrep før jeg møtte han og dette har preget forholdet vårt både på godt og vondt. det har ført oss veldig tett sammen og det har ofte bare vært oss to fordi jeg har vært redd for å være med andre mennesker. men nå sier han at følelsene hans for meg har endret seg. han sier han ikke vil at vi skal gå fra hverandre. at han vil vi skal kjempe for det vi har. men jeg vet ikke hva vi skal gjøre og jeg gråter hele tiden fordi jeg gjør så vondt. han er blitt min familie og jeg elsker han vannvittig høyt og vet at jeg vil være med han og ingen andre. hva kan vi gjøre for at det skal vare? er det bra å være litt fra hverandre eller er sjansen større for at vi går fra hverandre da? en av grunnene til at det har blitt vanskelig er fordi jeg ikke har jobb og han jobber veldig mye, men føler at jeg alltid er der og derfor har jeg kanskje blitt mindre viktig. vet at dette ble litt langt. men trenger sårt hjelp for jeg orker ikke tanken på å miste det kjæreste jeg har. vær så snill og hjelpe meg!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/238811-endret-f%C3%B8lelser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

sarah bernard

Det er litt vanskelig å få klarhet i hva du mener. Du undertegner med "ikke-lenger-elsket", mens jeg i teksten oppfatter det som om du har tatt delvis intiativ til en pause i forholdet.

Du må gjerne prøve å forklare en gang til, hvis du vil.

Uansett så behøver en pause ikke bety at det vil ende med brudd. Kjærligheten er også et valg, og jeg vil si at det dere velger som mål for pausen, kan - hvis dere begge ønsker å kjempe - oppnås.

Dersom det er riktig at du tar intiativ til pause, fordi dine følelser for samboer er endret, så er det kanskje greit å analysere hvorfor disse følelsene er endret, i hvilken grad og på hvilken måte. Som med alt annet i livet, svinger også følelser for ens kjære. Har man ubearbeidede traumer å stri med, svinger gjerne følelsene for ens kjære mer - som en konsekvens av ens eget følelsesliv.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/238811-endret-f%C3%B8lelser/#findComment-1843029
Del på andre sider

Gjest klump-i-magen

Det er litt vanskelig å få klarhet i hva du mener. Du undertegner med "ikke-lenger-elsket", mens jeg i teksten oppfatter det som om du har tatt delvis intiativ til en pause i forholdet.

Du må gjerne prøve å forklare en gang til, hvis du vil.

Uansett så behøver en pause ikke bety at det vil ende med brudd. Kjærligheten er også et valg, og jeg vil si at det dere velger som mål for pausen, kan - hvis dere begge ønsker å kjempe - oppnås.

Dersom det er riktig at du tar intiativ til pause, fordi dine følelser for samboer er endret, så er det kanskje greit å analysere hvorfor disse følelsene er endret, i hvilken grad og på hvilken måte. Som med alt annet i livet, svinger også følelser for ens kjære. Har man ubearbeidede traumer å stri med, svinger gjerne følelsene for ens kjære mer - som en konsekvens av ens eget følelsesliv.

mine følelser for han har ikke endret seg.. jeg elsker han over alt på hord. det er hans følelser som har endret seg, han som er usikker. jeg synes det er super vanskelig for jeg vil ikke ha en pause i forholdet.. er redd det kan gå feil da.. jeg vil bare være med han.. men er redd jeg er påtrengende og for kjærlig når han ikke lenger vet.. men det er så vanskelig for vi har alltid hatt det godt sammen.. nesten aldri en eneste krangel.. og så plutselig snur alt.. og det gjør så utrolig vondt.. nesten alle mine venner har flyttet fra hjembyen og det gjør det kanskje ekstra vanskelig .. for jeg har egentlig bare han.. mens han har begynt å finne seg nye venner og vil tilbringe tid uten meg også.. noe som ikke er så rart, men likevel vanskelig etter det han har sagt nå..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/238811-endret-f%C3%B8lelser/#findComment-1845085
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...