Gå til innhold

Gamle donaldblad

Anbefalte innlegg

Gjest Kaste eller ikke?
Skrevet

Vi har flere kasser med donaldblader fra -70 og -80 tallet. Vi vurderer å kaste de da det er en del muselort i kassene. Bladene er ikke ødelagt men det er litt ekkelt med den muselorten.

Hadde dere tatt vare på desse bladene om du var meg?

Videoannonse
Annonse
Gjest PandaMiranda
Skrevet

Muselort er faktisk ikke bra. Man skal være utrolig forsiktig når man gjør rent muselort. Hvis de musene som la dem der var syke, kan man få musepest, og det kan være alvorlig.

http://www.lommelegen.no/art/art1137.asp

Trist - for gamle Donaldblad har mange glede av!

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Og jeg som gjorde rent i stor stil på hytta etter mus for noen uker siden...

Hmm... Får håpe det var friske mus du gjorde rent etter, da!

Neste gang kan du jo bruke munnbeskytter. Og bruk våt klut, ikke kost - for støvet skal ikke hvirvles opp.

Skrevet

Hmm... Får håpe det var friske mus du gjorde rent etter, da!

Neste gang kan du jo bruke munnbeskytter. Og bruk våt klut, ikke kost - for støvet skal ikke hvirvles opp.

Har jo gjort det mange ganger før uten at det har skjedd noe. Vi brukte støvsuger. Det verste var at de hadde vært i kjøkkenskuffene osv. Men det ble vasket i kokende vann.

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Har jo gjort det mange ganger før uten at det har skjedd noe. Vi brukte støvsuger. Det verste var at de hadde vært i kjøkkenskuffene osv. Men det ble vasket i kokende vann.

Høres bra ut - da er du sikkert trygg for bestikket o.l.

Vil tro at støvsuger uansett er bedre enn kost - det virvler vel ikke opp så mye støv, kanskje? Men ut i fra hva jeg har hørt, skal vann være det beste.

Selv bruker jeg engangsklut eller gamle filler som jeg kaster etterpå. Og selvsagt hansker.

Vi har ikke somlet oss til å skaffe munnbind ennå, men har brukt provisoriske løsninger - og har tenkt til å kjøpe det etter hvert.

(En seriøs muselortvasker ser vel til slutt ut som en astronaut...!)

Skrevet

Høres bra ut - da er du sikkert trygg for bestikket o.l.

Vil tro at støvsuger uansett er bedre enn kost - det virvler vel ikke opp så mye støv, kanskje? Men ut i fra hva jeg har hørt, skal vann være det beste.

Selv bruker jeg engangsklut eller gamle filler som jeg kaster etterpå. Og selvsagt hansker.

Vi har ikke somlet oss til å skaffe munnbind ennå, men har brukt provisoriske løsninger - og har tenkt til å kjøpe det etter hvert.

(En seriøs muselortvasker ser vel til slutt ut som en astronaut...!)

I den artikkelen stod det at støvsuger ikke var bra. Men det er da umulig å ikke bruke støvsuger når de f.eks. har vært i sofaen.

Jeg tar sjansen på at det går bra. Når man tenker på hvor mange som sikkert eksponeres for muselort i løpet av året, er det tross alt ikke så mange som blir syke. Og man kan jo bli syk av nesten alt. :-)

Gjest PandaMiranda
Skrevet

I den artikkelen stod det at støvsuger ikke var bra. Men det er da umulig å ikke bruke støvsuger når de f.eks. har vært i sofaen.

Jeg tar sjansen på at det går bra. Når man tenker på hvor mange som sikkert eksponeres for muselort i løpet av året, er det tross alt ikke så mange som blir syke. Og man kan jo bli syk av nesten alt. :-)

He-he... Jeg hadde visst ikke lest artiklene godt nok, må jeg innrømme... (har hørt en del om temaet fra før, og bare spadde opp et par artikler som jeg så vidt skumleste.)

Joda, verden er full av farer, og det er klart man ikke har lyst til å bli hysterisk. Men har man først muligheten til å forebygge, er det kanskje ikke så dumt å prøve?

Selv vil jeg gjøre det jeg kan for å unngå muselort. (Det er mulig jeg allerde er hysterisk, men det får så være!)

I en sofa kan man bruke våt svamp å gjøre rent med - bare som et tips!

Skrevet

He-he... Jeg hadde visst ikke lest artiklene godt nok, må jeg innrømme... (har hørt en del om temaet fra før, og bare spadde opp et par artikler som jeg så vidt skumleste.)

Joda, verden er full av farer, og det er klart man ikke har lyst til å bli hysterisk. Men har man først muligheten til å forebygge, er det kanskje ikke så dumt å prøve?

Selv vil jeg gjøre det jeg kan for å unngå muselort. (Det er mulig jeg allerde er hysterisk, men det får så være!)

I en sofa kan man bruke våt svamp å gjøre rent med - bare som et tips!

Ikke i de gamle sofaene våre... :-)

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Ikke i de gamle sofaene våre... :-)

Da håper jeg dere har friske mus i nabolaget!

;-)

(Men nå har jeg lest hele artikkelen. Og man kan visst støvsuge eller koste hvis man bruker munnbind og hansker.)

Skrevet

Da håper jeg dere har friske mus i nabolaget!

;-)

(Men nå har jeg lest hele artikkelen. Og man kan visst støvsuge eller koste hvis man bruker munnbind og hansker.)

Det er på hytta da, og vi er der ikke så ofte, så musevasking blir bare en gang i året.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...