Gå til innhold

Jeg skal på jobbintervju

Anbefalte innlegg

Gjest nervøs, nervøs
Skrevet

Jobben er bare som ufaglært, men jeg er allikevel litt redd for spørsmål som hva er dine gode og dårlige sider. Det er jo masse man kan svare, men jeg trenger noen eksempler. Hva kan man si er ens gode og dårlige sider? Jeg kan jo si jeg setter høye krav til meg selv, men er ikke det veldig klisjeaktig?

Forslag til hva jeg kan spørre om hvis det blir spurt til slutt om jeg har noen spørsmål?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å ha minst tre sterke sider, og relater dem til jobben du har søkt på.

Ikke si at du ikke har dårlige sider, ingen er feilfrie. Prøv å snu det som i utgangspunktet kan være negativt til noe positivt; "Jeg blir ofte for engasjert, og graver meg kanskje litt vel ned i dybden når noe skal gjøres.

Vær deg selv og gjør ditt beste. Det er som regel bra nok. Lykke til!

Gjest nervøs, nervøs
Skrevet

Ikke si at du ikke har dårlige sider, ingen er feilfrie. Prøv å snu det som i utgangspunktet kan være negativt til noe positivt; "Jeg blir ofte for engasjert, og graver meg kanskje litt vel ned i dybden når noe skal gjøres.

Takk!

Skrevet

Mnja, jeg tror ikke jeg ville tatt i utgangspunktet positive egenskape og kamuflert dem som "svake" sider. Sånt er lett å gjennomskue, og kan bli oppfattet som selvskryt eller rett og slett sleipt.

Skrevet

Mnja, jeg tror ikke jeg ville tatt i utgangspunktet positive egenskape og kamuflert dem som "svake" sider. Sånt er lett å gjennomskue, og kan bli oppfattet som selvskryt eller rett og slett sleipt.

Om du snur det den veien kan det kanskje bli det, jeg mener derimot at man kan oppveie en dårlig egenskape ved å tilføye noe positivt ved det.

Gjest Avancia
Skrevet

Mange arbeidsgivere (intervjuere) er håpløst fantasiløse. Følte det alltid som like teit og klisjefylt hver gang, da jeg søkte jobber. En gang kommenterte jeg på intervjuet at slike spørsmål var så klisjefylte. Den jobben fikk jeg, hehe. :-) Er nå intervjuer på samme sted, og prøver å unngå sånne spørsmål.

Gjest nervøs, nervøs
Skrevet

Mange arbeidsgivere (intervjuere) er håpløst fantasiløse. Følte det alltid som like teit og klisjefylt hver gang, da jeg søkte jobber. En gang kommenterte jeg på intervjuet at slike spørsmål var så klisjefylte. Den jobben fikk jeg, hehe. :-) Er nå intervjuer på samme sted, og prøver å unngå sånne spørsmål.

Jeg er enig i det.

Men jeg aner ikke hva jeg skal svare på de klisjefylte spørsmålene. :-) Jeg er helt tanketom i kveld.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...