Gjest midia Skrevet 17. juli 2006 Skrevet 17. juli 2006 Har vært på ferie nå å to dager på rad har en engelsk talende mann ringt meg. Det er mye bråk i den andre enden og han starter med å rope hello "mitt navn" osv. Jeg kan ikke engelsk og forstod derfor ingenting hva han sa. Den andre gangen trykket jeg ham bort. Han har muligens ringt hustelefonen min å så kobler den videre til min mobil. Det sto ukjent nummer.(noe det alltid gjør ved viderekobling også) Syntes dette var så skummelt at jeg liksom har gått litt på nåler om fyren skulle ringe igjen. Er dette et eller annet salg eller svindelforsøk? Noen andre som i det siste har fått sånn telefon? Det hørtes ut som en litt eldre herremann. 0 Siter
Gjest Princess Peach Skrevet 17. juli 2006 Skrevet 17. juli 2006 Sikkert en rik onkel fra Amerika. 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 17. juli 2006 Skrevet 17. juli 2006 Uten at jeg svarer på noe særlig av innlegget ditt, så vil jeg bare si at det hører med til regelen snarere enn unntaket at det vises "skjult nummer" når det ringes fra utlandet. Nummeret blir ikke sendt med på tvers av landene. Hvem det er har jeg ingen anelse om. Har du lagt ut noen annonser på nettet? Blitt kjent med noen via chat/forum? Kjøpt noe i en utenlandsk netthandel og lagt igjen telefonnummer? Få noen med bedre engelskkunnskaper til å ta telefonen neste gang, kanskje de klarer å få en samtale med ham 0 Siter
Gjest midia Skrevet 17. juli 2006 Skrevet 17. juli 2006 Sikkert en rik onkel fra Amerika. Jaaa! farsken jeg skulle jo sagt kontonummeret mitt med engang jo!! 0 Siter
Gjest heistadjenta Skrevet 17. juli 2006 Skrevet 17. juli 2006 Her bør du reagere. Kanskje det er en sjuk morder som har ringet deg inn, ta affære. Kanskje en muslim! 0 Siter
Gjest Princess Peach Skrevet 17. juli 2006 Skrevet 17. juli 2006 Jaaa! farsken jeg skulle jo sagt kontonummeret mitt med engang jo!! Jaaa, d'oh! 0 Siter
Incubo Skrevet 17. juli 2006 Skrevet 17. juli 2006 Om du er på ferie i utlandet er det kanskje noen der som prøver å få tak i deg? Feks de på hotellet..eller om du har leid bil, scooter..uansett..hva enn du har gjort og lagt igjen nr. Evt det kan være noe selger av noe slag.. De ringer faktisk fra utlandet også. Har fått flere sånne jeg. Alt fra svensker til engelsktalende folk.. Verste er at de er i utlandet, men selger produkter fra et norsk firma..hehe.. 0 Siter
Incubo Skrevet 17. juli 2006 Skrevet 17. juli 2006 Om du er på ferie i utlandet er det kanskje noen der som prøver å få tak i deg? Feks de på hotellet..eller om du har leid bil, scooter..uansett..hva enn du har gjort og lagt igjen nr. Evt det kan være noe selger av noe slag.. De ringer faktisk fra utlandet også. Har fått flere sånne jeg. Alt fra svensker til engelsktalende folk.. Verste er at de er i utlandet, men selger produkter fra et norsk firma..hehe.. HVIS du lurer på hvem det er så kan du jo få noen som kan engelsk, til å ta tlf å høre hva det er?? Kan ikke gjøre deg noe via tlf.. 0 Siter
Gjest midia Skrevet 17. juli 2006 Skrevet 17. juli 2006 Her bør du reagere. Kanskje det er en sjuk morder som har ringet deg inn, ta affære. Kanskje en muslim! Hjeeelp!!! 0 Siter
Gjest midia Skrevet 17. juli 2006 Skrevet 17. juli 2006 Om du er på ferie i utlandet er det kanskje noen der som prøver å få tak i deg? Feks de på hotellet..eller om du har leid bil, scooter..uansett..hva enn du har gjort og lagt igjen nr. Evt det kan være noe selger av noe slag.. De ringer faktisk fra utlandet også. Har fått flere sånne jeg. Alt fra svensker til engelsktalende folk.. Verste er at de er i utlandet, men selger produkter fra et norsk firma..hehe.. Jeg var i utlandet (Sverige) ikke lånt noe,hatt kontakt med noen eller gjort noe som skulle gjøre det nødvendig for andre å ringe meg under ferie oppholdet. 0 Siter
Gjest midia Skrevet 17. juli 2006 Skrevet 17. juli 2006 HVIS du lurer på hvem det er så kan du jo få noen som kan engelsk, til å ta tlf å høre hva det er?? Kan ikke gjøre deg noe via tlf.. Da må vi ha besøkende her for jeg og sambo er like dummies når det gjelder engelsk. 0 Siter
Gjest Går den ann?? Skrevet 17. juli 2006 Skrevet 17. juli 2006 Her bør du reagere. Kanskje det er en sjuk morder som har ringet deg inn, ta affære. Kanskje en muslim! Sikkert en muslim du, duuuuhhh...(idioit) 0 Siter
Gjest heistadjenta Skrevet 17. juli 2006 Skrevet 17. juli 2006 Sikkert en muslim du, duuuuhhh...(idioit) Så du tok ikke den? få deg litt søvn, stakkar. 0 Siter
Lurveline Skrevet 17. juli 2006 Skrevet 17. juli 2006 Det kan være noen som skal prøve å selge deg noe. Jeg fikk telefon en gang, fant ut at nummeret stammet fra Estland, han ville selge meg noe, mener det var horoskop. 0 Siter
ikke fast nick Skrevet 17. juli 2006 Skrevet 17. juli 2006 En venninne av meg ble for et par år siden oppringt av en engelsktalende mann. Han fortalte at banken hennes hadde hatt en kræsj og at all informasjon om kontoen hennes var borte. Pengene skulle etter sigende være der, men han trengte kontonummeret hennes for å få sjekket. Min venninne luktet lunta og sa hun skulle ringe banken neste dag selv. Så la hun på. Denne mannen som driver å ringer deg _kan_ kanskje være en fjern slektning av deg, eller er kanskje på jakt etter en person med samme navn som deg. Men sannsynligheten er i disse dager stor for at han enten vil selge deg noe, eller svindle deg. Dessuten er det disse som ringer deg, med stemme på bånd som sier at du har vunnet en reise til Florida eller noe sånt, og så skal de ha en liten sum for at du skal få utbetalt "premien". Som da selvfølgelig er ren svindel. Skulle han vise seg å være en fjern slektning som vil ha kontakt, bør han heller sende deg et brev. 0 Siter
Gjest midia Skrevet 17. juli 2006 Skrevet 17. juli 2006 Det kan være noen som skal prøve å selge deg noe. Jeg fikk telefon en gang, fant ut at nummeret stammet fra Estland, han ville selge meg noe, mener det var horoskop. Det jeg tror også. Rart han var så gira på å få tak i meg. Han har visst prøvd et par ganger til også men da hørte jeg ikke telefonen. 0 Siter
Lurveline Skrevet 17. juli 2006 Skrevet 17. juli 2006 Det jeg tror også. Rart han var så gira på å få tak i meg. Han har visst prøvd et par ganger til også men da hørte jeg ikke telefonen. Så du ikke telefonnummeret da heller? 0 Siter
Lillemus Skrevet 18. juli 2006 Skrevet 18. juli 2006 Uten at jeg svarer på noe særlig av innlegget ditt, så vil jeg bare si at det hører med til regelen snarere enn unntaket at det vises "skjult nummer" når det ringes fra utlandet. Nummeret blir ikke sendt med på tvers av landene. Hvem det er har jeg ingen anelse om. Har du lagt ut noen annonser på nettet? Blitt kjent med noen via chat/forum? Kjøpt noe i en utenlandsk netthandel og lagt igjen telefonnummer? Få noen med bedre engelskkunnskaper til å ta telefonen neste gang, kanskje de klarer å få en samtale med ham Tja... Når min nederlandske venninne ringer meg fra Nederland så kommer nummeret opp på diplayet på mobilen min. Men når kjæresten ringte meg fra båten i Karibien sto det bare "ukjent nummer" eller noe slikt ja. 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 18. juli 2006 Skrevet 18. juli 2006 Tja... Når min nederlandske venninne ringer meg fra Nederland så kommer nummeret opp på diplayet på mobilen min. Men når kjæresten ringte meg fra båten i Karibien sto det bare "ukjent nummer" eller noe slikt ja. "regelen snarere enn unntaket" Har vært borti jeg også ja, at det har kommet fram nummer når det har blitt ringt over landegrensene, men stort sett kommer det ikke. 0 Siter
Osiris Skrevet 18. juli 2006 Skrevet 18. juli 2006 Det kan jo hende at det ganske enkelt er en som har fått oppgitt feil nummer da. Min erfaring er at telefonnummer kommer fram fra de fleste land, såfremt de ikke ringer fra telefonkiosker. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.