Gjest Fastlåst Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Jeg er en kvinne i midten av 30-årene, som for ett år siden selv tok initiativ til et samlivsbrudd etter mange års ekteskap og 2 barn. Bruddet var nøye overveid, det var ingen 3.part inne i bildet og vi hadde gjort flere forsøk på å få ekteskapet på rett kjøl. Så min eks-mann har jeg kommet over for lenge siden, egentlig FØR bruddet. Så har jeg i ettertid møtt en mann som jeg har blitt veldig glad i, og som jeg har hatt et forhold til nå i noen måneder. Det er bare et stort MEN her. Da vi møttes var han midt i et samlivsbrudd han også. Det stoppet opp, og enda har han ikke flyttet fra henne. Denne situasjonen er klassisk. Jeg vet det. Menn som sier de skal flytte når de innleder et nytt forhold, gjør det veldig ofte ikke likevel. Det skjønte jeg for sent. Forholdet hans til samboeren er i følge han selv avsluttet, og de bor sammen kun på grunn av barna. Men det hjelper jo ikke meg. Derfor har jeg forsøkt å trekke meg helt tilbake, og å si at jeg ikke kan gå og vente på ham. Men jeg vet at det er det han vil. Han vil at jeg skal vente, har også sagt det. Og når han føler seg ensom og alene søker han kontakt med meg. Det blir bare så alt for enveis. Jeg kan jo ikke være der når han trenger meg, men aldri kunne ringe ham når jeg trenger å prate eller søke nærhet når JEG trenger det! Jeg vil heller ikke være skyld i det bruddet som eventuelt kommer, derfor må vi avslutte det som vi har begynt på. Men jeg savner så veldig å ha en kjæreste. Så begynte jeg å tenke på å aktivt lete etter noen andre. Har truffet en kar som gjerne vil bli bedre kjent med meg, og med tydelig hensikt om et forhold. Det er en mann jeg har mye til felles med, og under normale omstendigheter ville jeg kanskje falt for ham også. Problemet er at jeg har ikke plass for ham. Jeg er fortsatt forelsket i ham som jeg ikke kan få! Paradoks at den mannen jeg har vært gift med i mange år ikke er noe problem, mens den som jeg har kjent bare noen måneder nå plutselig står i veien for meg. Jeg vet at jeg ikke skal klage når jeg selv valgte å innlede et forhold til en som ikke var ferdig selv på hjemmebane. Det var utrolig dumt. Men følelser er ikke alltid like lett å kontrollere, og nå er de så fullstendig i veien for meg. Jeg kommer ikke videre! Har som sagt forsøkt å avslutte og si at vi ikke kan ha mer kontakt, men vi treffes med jevne mellomrom i normal hverdag av helt praktiske hensyn. Derfor er det vanskelig å glemme helt. Hvordan i all verden kommer jeg videre???? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/238864-forelsket-fastl%C3%A5st-og-frustrert/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Gjør deg i alle fall beinhard (jeg vet det ikke er lett!) og ikke slipp ham til på andre områder enn det mimimum du er nødt til. Sett krav til ham! Ingen nærkontakt før han har flyttet fra kone og barn. Du kan kanskje gi ham en tidsfrist? "Jeg skal gi deg tiden frem til 1. september, men etter det er det slutt på å sitte på gjerdet og vente på deg, dukker det opp en annen da så får det skje det som skjer". Ikke urimelig synes jeg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/238864-forelsket-fastl%C3%A5st-og-frustrert/#findComment-1843257 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiLLa36 Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Gjør deg i alle fall beinhard (jeg vet det ikke er lett!) og ikke slipp ham til på andre områder enn det mimimum du er nødt til. Sett krav til ham! Ingen nærkontakt før han har flyttet fra kone og barn. Du kan kanskje gi ham en tidsfrist? "Jeg skal gi deg tiden frem til 1. september, men etter det er det slutt på å sitte på gjerdet og vente på deg, dukker det opp en annen da så får det skje det som skjer". Ikke urimelig synes jeg. Ja, dette var ingen god situasjon. Er helt enig med Lillemus, du bør nok holde deg unna til han har tatt et valgt og flyttet. Enkelte gjør jo aldri det, og da er det ille om du skal bruke år på ham. Men, vil du ha en mann som involverer seg med nye før han har gjort opp i det han har hjemme? Det bør du jo tenke på. Vil du kunne stole på ham? Hva med hvis dere kom sammen og fikk tunge tider? Ville du følt deg trygg da? Jeg vet med meg selv at jeg ville nok ikke likt uten videre å vært sammen med en mann som drev på sånn. Men, ønsker deg lykke til! Husk: Verden er full av flotte menn:)) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/238864-forelsket-fastl%C3%A5st-og-frustrert/#findComment-1843313 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fineline Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 Gjør som de andre skriver og gi ham frist (ikke for lang). Etter det går du din vei. Jeg har vært i denne situasjonen og vet at den er ikke lett, eller jeg skulle heller sagt den er umenneskelig tung. Gråt bitre tårer, hev hodet og fyll livet med noe annet enn mannfolk for en stund. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/238864-forelsket-fastl%C3%A5st-og-frustrert/#findComment-1844253 Del på andre sider Flere delingsvalg…
løvinne71 Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 For det første: Ikke bebreid deg selv for at du var "dum" og innledet et forhold til denne mannen! Synes heller du skal bebreide ham for å ha lurt deg inn i forholdet på feil premisser, for det virker som han ikke har vært helt ærlig mot deg angående hvor "ferdig" han var med kona. Det at han fortsatt bor sammen med henne, tiltross for at han vet at du "venter" på ham, tyder jo på at det er noe som trekker mere der han er. Ikke for å være kynisk, Men det å skylde på et dårlig samboer/ekteskap, er vel en av verdens mest brukte løgner for å skaffe seg en elsker / elskerinne på si... Så jeg synes at en realistisk tidsfrist er det minste du kan forlange. Men da må du også være innstillt på å gjennomføre ultimatumet selvom utfallet ikke blir som du ønsker. Jeg ville likevel ikke hatt for store forventninger til resultatet. Og jeg synes det er riktig av deg å holde øynene åpne for andre muligheter. Du gjør nok også klokt i å holde deg litt i bakgrunnen til han har tatt sin endelige beslutning. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/238864-forelsket-fastl%C3%A5st-og-frustrert/#findComment-1844316 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 Dette er ikke lett. Faren ved at du stiller et ultimatum og ber om en avgjørelse innen en fastsatt frist, er at han velger deg, men fortsetter å vingle. Med andre ord er det viktig at hvis han flytter, er det helt og fullt hans egen avgjørelse og uten press fra deg. Kanskje er han litt konfliktsky og frykter et oppgjør med sin nåværende. Kanskje venter han på at hun skal flytte ut. Jeg tror faktisk at hvis jeg hadde vært i dine sko og vært bestemt på at det var han jeg ville ha, ville jeg ha gjort det beste ut av situasjonen uten å be ham velge. Jeg ville med andre ord ha tatt i mot ham uten å stille krav. Og satset på at kjærligheten hadde seiret til slutt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/238864-forelsket-fastl%C3%A5st-og-frustrert/#findComment-1844358 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solveig Vennesland, Familierådgiver Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Hei! Følelser er ikke til å knipse av. Og kjærestfølelser er sterke saker. Men du må ta et oppgjør med følelsene dine, på bakgrunn av hva fornuften din sier. Forsøk å styre følelsene overfor ham som fortsatt er gift. Du vet at dette ikke er noe for deg nå. Så si til deg selv hvermorgen, dette vil jeg ikke være med på. Snu deg vekk fram ham. Si nei, brutalt og tydelig, når han ringer. Ikke la deg lure av hans innsmigrende invitasjoner. La han sitte igjen med hakeslepp, og du får respekt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/238864-forelsket-fastl%C3%A5st-og-frustrert/#findComment-1864723 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.