Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt lengre ned er det en tråd som heter: "Hva er den beste boken du har lest?" Mange fine tips å hente der.

Kanskje et dumt spørsmål, men det jeg lurer på er; hvor mye tid bruker dere på å lese bøker?

Selv er jeg veldig av og på. Noen ganger kan jeg lese flere bøker i strekk, men så plutselig kan det gå måneder uten at jeg rører ei bok.

Forøvrig leser jeg nå Berlinerpoplene av Anne B. Ragde. Etterpå skal jeg lese, eller rettere sagt høre, Kjærlighetens historie av Nicole Krauss.

Videoannonse
Annonse
ShitDiddelyDo
Skrevet

Samme som deg. Noen ganger leser jeg hele tiden. Andre ganger leser jeg ingenting på måneder.

Akkurat nå leser jeg Less than zero av Brett Easton Ellis. Begynte plutselig å like ham etter å ha lest Lunar Park forleden.

Men halvveis ut i boka kan jeg ikke fatte og begripe at dette var boka som gjorde ham til en superstjerne, og derfor går det trått med lesinga.

Skrevet

For tiden så har jeg ikke tid til å lese annet enn noen sider før jeg sovner, så da kan det ta flere måneder før jeg er ferdig med en bok.

"....................................."

Skrevet

Jeg har nok vært mest av de siste årene. På det verste/beste kunne jeg lese tre om dagen. Leste fra jeg våknet til jeg sovnet.

Skrevet

En del, men jeg får ikke lest noe i nærheten av det jeg gjerne skulle.

Hvis jeg ikke har minst 2, gjerne flere, bøker liggende som jeg leser i så blir jeg rastløs.

Har ei bok hos kjæresten min også selv om jeg sjelden rekker lese mer enn noen få sider når jeg er der. ;o) Og siden boka er på 6-700 sider så har det tatt sin tid, men jeg regner med å bli ferdig neste gang, det er nemlig kjempespennende og helt på slutten nå. (Monsun av Wilbur Smith)

Skrevet

JEg får bare lest på senga før jeg legger meg. Da leser jeg alt fra 10 minutter til 2 timer. Vanligst rundt 30 minutter.

Det er nesten så jeg ikke får sove om jeg ikke leser litt først.

Savner tiden da jeg kunne ligge en hel dag på sofaen og lese... Men den tiden kommer vel igjen!

Snorkfrøken
Skrevet

En liten pocketbok leser jeg ferdig når jeg tar den med meg til sengs for kvelden. Nesten uansett om den er bra eller ikke for jeg er nyskjerrig ;o)

Må vite hvordan den slutter..

Ellers litt større bøker går som regel på noen dager.

Skrevet

Jeg er omgitt av bøker og lesestoff hele min våkentid. Hvis du mener romaner så varierer det veldig.

Skrevet

De siste årene har studiene tatt så mye tid at jeg ikke har lest noe skjønnlitteratur i det hele tatt, men før kunne jeg lese i timer i strekk hvis jeg hadde tid. På bussen, ute i parken eller bare flatt ut på sofaen i timesvis. Savner det litt, men jeg har enda ikke greid å få tilbake leselysten. Det kjem nok:-)

Skrevet

Jeg er som deg. I perioder sluker jeg bøker og i andre bruker jeg lange tider på en bok. Nå er jeg i sistnevnte.

Skrevet

Har ikke brukt mye tid på bøker de siste årene. Det jeg har lest har for det meste vært pensumbøker som jeg har hatt mer enn nok å komme meg igjennom i tide..

Snacky1365380698
Skrevet

Har nesten bare lest faglitteratur de siste årene. Noen andre bøker har det blitt, men studiene har vel egnentlig tatt meste av leselysten min på en god stund :)

Ferdig med skolen nå, da, så skal venne meg til tanken før jeg skal se om jeg har blitt godvenn med bøkene igjen til jul :)

Skrevet

Nei, etterpå må du lese Eremittkrepsene. Den fortsetter jo der Berlinerpoplene slutter.

Men jeg er sånn som deg. Riktignok går det aldri flere måneder mellom hvert bokdykk, men det er veldig opp og ned. Enkelte ganger har jeg lest to bøker i løpet av en helg.

Skrevet

Jeg er litt som deg. I perioder kan jeg lese mange bøker i løpet av kort tid. Noen ganger kan jeg også finne en bok som er så god at jeg ikke legger den fra meg før jeg er ferdig.

I andre perioder leser jeg bare av og til, da spesielt litt før jeg legger meg om kvelden.

I andre perioder igjen leser jeg ikke i det hele tatt.

Skrevet

Nei, etterpå må du lese Eremittkrepsene. Den fortsetter jo der Berlinerpoplene slutter.

Men jeg er sånn som deg. Riktignok går det aldri flere måneder mellom hvert bokdykk, men det er veldig opp og ned. Enkelte ganger har jeg lest to bøker i løpet av en helg.

Skal lese den også. Bestilte bøkene på nett, men akkurat den var utsolgt så jeg vet ikke når den kommer. Jeg titter spent i postkassa hver dag. 99 kroner pr. bok var forresten ikke ille.

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Leser stort sett nokså jevnt - er mer eller mindre avhengig av å ha noe å lese på daglig. Men som regel leser jeg bare litt om gangen, så jeg kan godt ha en bok i ei uke eller to.

Det sies at man bør spise lite og ofte. Omtrent sånn er det jeg har det med bøker - "lite og ofte" er mitt motto!

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...