Gå til innhold

Kan man vaske dyner og soveposer i 6 kg vaskemaskin?

Anbefalte innlegg

Gjest dårlig husmor
Skrevet

Min vaskemaskin kan ta 6 kg klær, vil jeg da kunne vaske en sovepose eller en dyne der inne, eller blir det for tungt?

Gjest magtor
Skrevet

Hei,

På min dyne står det at man må minimum har en 7 kg's vaskemaskin.

Gjest dårlig husmor
Skrevet

Hei,

På min dyne står det at man må minimum har en 7 kg's vaskemaskin.

ok:) Er det en tykk dyne eller? Står ikke sånt på mine, men jeg har noen veldig lette dyner og noen tunge dundyner.

Gjest PandaMiranda
Skrevet

ok:) Er det en tykk dyne eller? Står ikke sånt på mine, men jeg har noen veldig lette dyner og noen tunge dundyner.

En ting er jo om man greier å stappe dyna inn i maskinen. En annen ting er det at den skal bli ordentlig skyllet etterpå.

Det der med vekta vet jeg egentlig ingenting om, har aldri tenkt over det - forholder meg bare til volumet. Og helst skal man jo ha litt luft igjen inni der før man kjører i gang maskinen.

Kanskje du burde dra til et vaskeri, så er du på den sikre siden. Der skulle maskinene være store nok.

Skrevet

Jeg har vasket barnas dyner i maskinen. Aner ikke hvor mange kg vaskemaskinen tåler eller hvor tunge dynene er. Men den ene dyna er 220 cm lengde, og den klarte jeg akkurat å stappe inn i maskinen og klappe døra igjen. Valgte et "langt" program (ikke hurtigvask) sånn at den skulle bli mest mulig vasket. Det var så stappa inni der at jeg nesten ventet at halve dyna ikke skulle ha blitt våt engang når jeg tok den ut, men det var den altså :)

Tørket den i trommel. Gikk helt fint :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...